kesmez
Aktif Üye
- Katılım
- 31 Mart 2018
- Mesajlar
- 433
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6993828796151836672?trk=viral_reaction
Yorumlarınızı bekliyorum
Yorumlarınızı bekliyorum
Linkte basitçe çizdiğim resim var. Anlaşılmayan bir yer varmı. Ankete katılın.LC devresi, mekanikte doner sistemlerde J ataleti ve K yay katsayisina benzer.
D diyodunu da tek yonde donmeye izin veren aparata benzetiriz.
Bu sartlar altinda tasariminizi mekanik sema olarak cizerseniz kafa yormak isterim.
Onların yaptığı 2 kasnaklı sistem. Scooter tipi aktarma.Sanki bunu toyota yapmıştı hiç yabancı gelmedi
Sanırım bunu mekanik prensip konsepti gibi düşündünüz. Bana motordan pwm çıkış almak verimsiz gibi geliyor. Motorun ataleti ayrı, pwm tahrik milinin ataleti ayrı sorun. Ama prensip olarak çalışır tabi, geri çekip zemberek yayda enerji depolayarak çalışan oyuncaklara benziyor bir bakıma. Her pwm darbesinde yayda enerji depolanıyor, bu enerjinin salınmasını kontrol etmek güç gibi.Atalet dediğiniz motor tahriğimi.
sağdaki dişli pwm darbeli olarak çeviriyor. Motor tarafından. Bu resim aslında bir şanzıman.
Pwm 1 de hem yay hem teker dönüyor. Pwm 0 da yay tekeri çeviriyor.
Ortada görünen w şekilli cisim yay.
Onu bir elektronik devre yapıyor.Peki pwm duty degeri nasil degisiyor?
Ama elektrik motorları çok verimli. İçten yanmalılardaki pistonun alt ölü noktayla üst ölü nokta arasındaki hareketinin sebep olduğu verimsizliği geri getirmek gibi olmuyormu? İvmesi sürekli değişen parçalar var.rail gun gibi elektrikli darbe üreten bir sistemle pwm oluşturucu bir sisteme gerek kalmadan bu cvt sistemi sürülebilir. Böylece elektrikli araçlarda elektrik motoruna ihtiyaç kalmaz.