CVT projem

continuously variable transmition projem hakkında ne düşünüyorsunuz.

  • evet çalışır

    Oylar: 1 20.0%
  • hayır çalışmaz

    Oylar: 1 20.0%
  • çalışır fakat verimsiz olur

    Oylar: 3 60.0%

  • Toplam oy kullanan
    5
Step downda tork dönüşümde problem olur neden ?

İki dişli düşünelim biri diğerinin 2 katı büyüklükte, küçük dişli döndüğü zaman hız ikiye bölünüyor ama kuvvet ise iki katına çıkıyor,

Burada hız yarıya bölündüğünde kuvvet iki katına çıkacak mı bu konuda şüphelerim var yoksa güzel fikir.
Yaya kuvvet uygulandığında kuvvetin bir kısmı tekeri döndürüyor bir kısmıda yayı sıkıştırıyor. Dikkat ederseniz. Hızın bir kısmı yay tarafından enerji olarak depolandığı için yük hızı pwm giriş hızından daha düşük oluyor. Eğer yay olmasaydı pwm hızı yükle aynı olurdu.
Pwm kuvvet uygulamayı kestiğinde yayda biriken enerji yükü çevirmeye devam ediyor.
Yük hızı artmışsa pwm 1 oranı azalıp pwm 0 oranı artıyor ve yük hızı dengeleniyor. Tıpkı step down con. Olduğu gibi.
 
Benim bildiğim bir konu değil ama bildiğim kadarıyla bazı CAD çizimlerinde ki sanırım CATIA da vardı ,mekanik çizimi girdiğiniz zaman CAD programı bunun çalışıp çalışmadığını ,çalışırsa ne kadar verimli olacağı ,hatta kaç saat çalışabileceği gibi animasyonlar ve hesaplamalar yapabiliyor.
Eğer bu tür programı kullanan bir firma varsa sonucu öğrenilebilir. Yada Know-How içeriyorsa online benzer yorumlama yapabilen bir site olabilir.Oraya 3D çizimi yüklersiniz o yorumlar.
İnternette okuduğum kadarıyla CVT sistemler elektrikli araçlarda kullanılamıyormuş.
 
Son düzenleme:
catia kullabilen biri lazım öyleyse.
Şimdi sıra invertinge geldi.
Ben bir deneme çizimi yaptım. Sizdende bekliyorum. Bendeki çizimde yayın bir ucu sabit çalışıyor. Yarın yüklerim inşaallah.
 
CATIA modül modül satın alınıyor muhtemelen CATIA kullanan bir arkadaş bu modülü hiç kullanmamış olabilir.O yüzden Makina imalatı yapan büyük bir firma olması gerekir.Bunların herbir modülü 20-30 bin dolar civarında
 
Son düzenleme:
Demekki bizim harcımız değil gibi catia.
Bence yapmamız gereken ilgili hoca, şirket ve makina mühendislerini konudan haberdar etmek. Bundan sonrası beni aşıyor.
 
@Taydın
Arkadaşın kağıda çizdiği resimleri .stp uzantısına convert edebilirmisin?
CATIA bu uzantıyı istermiş
 
Son düzenleme:
Hangisini ve neresini anlamadınız. Dataylı anlatayım.
Çizerseniz memnun olurum.

Atlamalı dişli de mile sabit demişsin, PWM dişlisi mile sabit mi? CVT çıkış dişlisi mile sabit midir?
 
Sadece step down resimdeki ortadaki dişli mile sabit . mil de sabit yani hareketsiz.
 
step up da sabit dişli yok hepsi bilya veya burç ile mile bağlı yani hareketli.
 
Bir de en sağdaki dişliye PWM girişi demişsin. Oraya enerji PWM olarak aktarılıyorsa o zaman mekaniğin geri kalanına yapılacak bir iş kalmıyor. Devir ayarı var zaten.
 
Elektriksel devredeki voltaj mekanik şemada hıza veya devir sayısına denk geliyor.
Pwm ile ortalama hız kontrolu yapılabilir fakat darbeli olur. Bize gereken lineer hız.
 
Pwm in mekanik karşılığı neresi onu anlayamadım. Sonuçta soldan veya sağdan tahrik girişi var. Pwm burada neyi açıp kapatıyor?
 
Pwm dişlisine dişliyi çevirecek yönde iki seviyede belli süreler boyunca tork uygulanıyor. T nevton.metre ve 0 nevton.metre
Pwm olması torklar arası geçiş süresinin 0 a yakın sürede olması. Yani kare dalga gibi.
Mesela 100msn 1000nm ve 100msn 0nm gibi. Bu durumda pwm periyodu 200 msn oluyor.
 
Tamam. Bu elektrik motoru ise fayda nerede onu hala tam anlayamadım. Motoru zaten kontrol ediyorsak doğrudan çıkış alalım şanzımana ne gerek var. Eğer yakıtlı bir motor ise sorum güncel pwm nasıl olacak.
 
İlk mesaj linkteki yazıda difrensiyal benzeri bir yapı ile yanmalı motorlarda pwm in nasıl elde edilebileceğini yazdım. Başka bir veya daha fazla yoluda olabilir.
Belki görmüşsünüzdür. Araçlarda difrensiyale bağlı iki teker yerden kesilip hareket ettirildiğinde ..
Tekerlerden biri elle tutulunca diğer teker dönmeye başlar. Yani güç diğer tekere iletilir. Tutulan teker serbest bırakulırsa diğer teker elle durdurulabilir.
Aynı mantıkla motor gücü pwm haline getirilebilir.
Elektrikli araçlarda motor yerine doğrusal hareket üreten sistemler kullanılabilir. Yine önceki mesajlarda geçmişti.
 
inverting cvt
pwm giriş dişlisi darbeli (pwm) çevrildiğinde yay tek yön dişlisi üzerinde kayar, bırakıldığında tek yön dişlisini (yük, teker) ters yönde çevirir.
20221106_210711.jpg
 
3d yazıcıyla çok kolay sonuç alınabilir. Bir nevi zemberek sistemi yapmaya çalışıyorsun sanırım.

Hocam birde neden peçeteye çiziyorsun tasarımlarını?
 
  • Haha
Reactions: nt

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,952
Mesajlar
118,761
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top