DIY FFB Direksiyon Yaparken Karşılaştığım Zorluklar Hakkında Fikir Alış Verişi

Bu arada plastik malzemenin dayanimi kousunda hala supheliyim.

Simdi direksiyonumuz 27 cm capinda olsun. Yani 270 mm. Biz bunu cevirirken 1 kg basinc uygulayalim. O plastigin ceperi ise merkezden 10 mm uzakta. 135 mm yaricapinda cembere 1 kg uygulanan basinc yaricap 10 mm'ye dusunce 14 Kg civarinda oluyor. Kaldirac, dunyayi kaldirmak falan filan iste. O plastik bence bu yuke uzun sure dayanamaz. Tabii oyunda gaza gelip harş diye çevirdiğimiz direksiyonda cok daha fazla guc uygulama ihtimalimiz var. Bu durumda yuz kg binecek o parcaya.
 
Son düzenleme:
Bu arada plastik malzemenin dayanimi kousunda hala supheliyim.

Simdi direksiyonumuz 27 cm capinda olsun. Yani 270 mm. Biz bunu cevirirken 1 kg basinc uygulayalim. O plastigin ceperi ise merkezden 10 mm uzakta. 135 mm yaricapinda cembere 1 kg uygulanan basinc yaricap 10 mm'ye dusunce 14 Kg civarinda oluyor. Kaldirac, dunyayi kaldirmak falan filan iste. O plastik bence bu yuke uzun sure dayanamaz. Tabii oyunda gaza gelip harş diye çevirdiğimiz direksiyonda cok daha fazla guc uygulama ihtimalimiz var. Bu durumda yuz kg binecek o parcaya.
Yük binen parçalarda ABS filament kullanıyorum dayanımı çok iyi aşınması ise oldukça az. Bu parçaya kadar hiç bir zaman üzmemiştir beni. Ancak burda duvar kalınlığı çok düşük olduğu için kırılıyor sürekli. Kırılıyor diyorsam da yazılım üzerinden motor gücünü %100 açıp 30dk hard test sonucunda kırılıyor bu kondisyona göre çok iyi bence. Yarış simülasyonu yerine ETS2 oynasanız kırılma ihtimali yok. Yarış simülasyonu için vida boşluğunu kaldırırsam bir süre kırılmadan devam eder diye düşünüyorum ama uzun vadede kırılmama ihtimali bence de çok düşük. Yine de parça basma maliyeti büyük dişli için 30tl civarında olduğundan çok da sorun değil.
ABS filamente geçmeden önce PLA filament kullanıyordum dayanımı çok daha düşük. İlk dişliyi bu malzemeden basmıştım ve 2. dk'da paramparça olmuştu. ABS bu konuda gerçekten çok başarılı.
 
Yük binen parçalarda ABS filament kullanıyorum dayanımı çok iyi aşınması ise oldukça az. Bu parçaya kadar hiç bir zaman üzmemiştir beni. Ancak burda duvar kalınlığı çok düşük olduğu için kırılıyor sürekli. Kırılıyor diyorsam da yazılım üzerinden motor gücünü %100 açıp 30dk hard test sonucunda kırılıyor bu kondisyona göre çok iyi bence. Yarış simülasyonu yerine ETS2 oynasanız kırılma ihtimali yok. Yarış simülasyonu için vida boşluğunu kaldırırsam bir süre kırılmadan devam eder diye düşünüyorum ama uzun vadede kırılmama ihtimali bence de çok düşük. Yine de parça basma maliyeti büyük dişli için 30tl civarında olduğundan çok da sorun değil.
ABS filamente geçmeden önce PLA filament kullanıyordum dayanımı çok daha düşük. İlk dişliyi bu malzemeden basmıştım ve 2. dk'da paramparça olmuştu. ABS bu konuda gerçekten çok başarılı.
Peki kirilan nokta hep ayni yer mi? Soyle bir sey deneseniz nasil olur sizce. Plastigin dis kismina punta icin kullandigimiz nikel seritlerden bir cerceve atsaniz. Kalinligi 0.2 mm. Iki kat atsaniz toplam capa etkisi 0.8 mm olur ama dayanikliligi epey arttirir bence bu.
 
Malzeme dayanımı hakkında fikrim yok. M4 vida boşluğu için tavsiyem dişli ve boru üzerindeki delik M6 delinip et kalınlığı 1mm olan hava hortumunu nozul olarak kullanıp, olması gerekenden 1-2 mm uzun kesip vida ile sıkıştırıldığında delik içerisinde şişmesini sağlayarak boşluksuz bir kuplaj oluşturulabilir diye düşünüyorum.
 
Peki kirilan nokta hep ayni yer mi? Soyle bir sey deneseniz nasil olur sizce. Plastigin dis kismina punta icin kullandigimiz nikel seritlerden bir cerceve atsaniz. Kalinligi 0.2 mm. Iki kat atsaniz toplam capa etkisi 0.8 mm olur ama dayanikliligi epey arttirir bence bu.
evet hep aynı yerden atıyor. vidanın ilettiği kuvveti tam olarak karşılayamıyor ve bunda vidanın çarpıyor olması büyük bir etken. çelik kelepçe veya bu söylediğinizi deneyecem ilk fırsatta. Şu anda 3d yazıcımda sorun var yedek parça siparişi verdim gelmesini bekliyorum.
 
Malzeme dayanımı hakkında fikrim yok. M4 vida boşluğu için tavsiyem dişli ve boru üzerindeki delik M6 delinip et kalınlığı 1mm olan hava hortumunu nozul olarak kullanıp, olması gerekenden 1-2 mm uzun kesip vida ile sıkıştırıldığında delik içerisinde şişmesini sağlayarak boşluksuz bir kuplaj oluşturulabilir diye düşünüyorum.
çok mantıklı bir çözüm. aklıma gelmemişti daha önce teşekkürler.
 

Bu site istenilen olculerde kesim yapiyormus. Ben de @Semih kullanicisinin basligindan ogrendim. CNC ustasi aramaya gerek kalmadi. Bu baslikta bahsetmis.

 
  • Beğen
Reactions: nt

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,948
Mesajlar
118,697
Üyeler
2,822
Son üye
lalemasall

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top