Dizel araç, enjektör ve kurum temizliği?

frekans50

⁵⁰
Katılım
8 Ekim 2022
Mesajlar
1,461
F20 kasa B37 motor 2016 model dizel malum araç, 310bin km.

Tam standardı karşılanmayan yağ doldurmuştum

Ses biraz boğuk geliyordu. Süre dolmadan önerilen yağ doldurdum, filtreyi değiştirdim. Motor sesi önemli ölçüde düzeldi. Fakat tam istediğim gibi değil. DPF sorunu yok. OBD cihazıyla hata görünmüyor. Yakın zamanda MAF sensör değişti.

Acaba kurum temizliği, intercooler temizliği gibi işler yaptırsam, ses güzelleşir mi? Bu kalın seslerin yaklaşmakta olan arızaların belirtisi olabileceğini düşünerek önlem almak istedim. EGR yakın zamanda yetkili serviste değişti

Ustanın biri intercooler temizliği gerekmez, kolay dolmaz dedi. Başka bir usta "ses iyi, bela aramayın" manasında konuştu.

Kurum temizliği gibi keyfi bir bakım nasıl olur? Sprey ve katkı işleri ne kadar faydalı?


Şanzıman yağı değişimi konuyla ilgili değil, Kimisi değişim yararlıdır, bazısı ömürlük demiş. Doğrusu nedir?
 
Son düzenleme:
Benim bildiğim kurum temizliği kimyasallarla işe yaramaz. Araca harici cihaz bağlayıp temizleme işlemi yada mekanik olarak emme manifoldu dahil söküp temizlemek gerek. Ancak temizleme işlemi sübaplar içinde yapılması gerek, bu elle yapılabilen bişi değil. Tavsiyem uzun yolda 3 bin devrinde 15 dakika sabit olarak sürmeniz. Kurum bağlamasının önüne geçersiniz ara ara böyle yaparsanız ancak kurum temizlemez. En iyi çözüm harici cihazlarla temizlemek. Yarım depoya konan kimyasallarıda kullanırken iki kere düşünmenizide tavsiye ederim. Motorun içinden geçen bazı iyi görünen ama zararlı kimyasallara denk gelebilirsiniz.
 
Kurum temizliği yerine enjektör temizliğine karar verdim. Bildiğim kadarıyla hiç yapılmadı.

Sökerek işlem yapan yere gidilecek.
 
Birde bu durum genelde araç rölentisinde sorun olarak ortaya çıkar. Yani araç rölentisinde dalgalanmalar olur.
 
enjektör temizliği yapıldıktan sonra o enjektörlerin tek tek ölçülerek elde edilen kalibrasyon değerlerinin ecuye işlenmesi gerekiyor.
yapılmazsa çalışmaz mı tabi çalışır ancak yakıt ekonomisi sorunları ya da çekiş düşüklüğü olabilir.
 
enjektör temizliği yapıldıktan sonra o enjektörlerin tek tek ölçülerek elde edilen kalibrasyon değerlerinin ecuye işlenmesi gerekiyor.
yapılmazsa çalışmaz mı tabi çalışır ancak yakıt ekonomisi sorunları ya da çekiş düşüklüğü olabilir.
vag grubu araçlarda bunu araca sen kendin bak bi enjektörlerine kalibrasyonunu yap diyorsun 5 dakika kendi haline bırakıyorsun her enjektörünü kendisi farklı devirlede çalışıp kendini durdurup başlatıp kalibrasyonunu yapıyor diğer markalarda bu mümkün mü bilmiyorum
 
Şu an bir hata veya ciddi bir sorun yok. Ölçüm yapmasak, sırayla bir enjektörü sökelim, ucunu wd40, alkol gibi madde içinde bekletip kuruladıktan sonra aynı yere takalım. Kalibrasyon gerekir mi? Bobin aynı enjektör aynı. Sadece delikler açılmış olacak?

Hatta depoya katılan enjektör açıcı sıvıyı çay bardağına doldurup onun içine batırsak?

Zaten 1800 bar gibi basınçla püskürtme yapıyormuş. Bu durumda dışarıdan sprey veya sıvıyla temizlemek fayda sağlamayabilir. Ucunu sökerek temizlemeli? İçinde ufak yay, bilye gibi parçalar varmış. Kaybolsa enjektör çöp.
 
Son düzenleme:
Enjektör basıncının 1800 bar gibi bir değer olması akıllara zarar bir değer. Muhtemelen psi yada kPa cinsinden 1800 birimdir.
Enjektör söküldüğünde bütün enjektörleri özdeş olarak tekrar nasıl ayarlamayı planlıyorsunuz? Hiçbir tamirci pompa elemanlarını veya enjektörleri kendisi ayarlamaz dizel pompa servisine gönderir. Enjektör tipine göre test ve ayarları yapılır. Basınç altında püskürtme, işeme gibi durumları gözlemlenir. Değişim gerekiyorsa değişim, ayar gerekiyorsa ayar yapılır. En son takım halde hepsi özdeş basınç altında belirli bir süre çalıştırılır ve haznelere biriken yakıt miktarı ölçülür ve takım halde her birinin aynı zaman aralığında aynı debiyi verdiği teyit edilir. Yani özetle bu işi yapmak için gerekli ekipmanlara yatırım yapmak gerekli.
 
sorun genelde temizlik ve tıkanma değil. enjektörlerin mikron seviyesindeki açıklıkları zaman içinde yüksek basınçtan aşınıyor. yakıtı atomize ederek püskürtmek yerine damlatmaya başlıyor. veya içindeki contalar aşınarak kapalı durumda kaçırmaya başlıyor. enjektörlerin tamir takımları var bu yedek parçalar değişerek tamiri. ardından test ve kalibrasyonu yapılıyor.

zaten 1800 bar seviyesindeki bir basınçta herhangi bir kurum-pislik vs. orada bir tıkanmaya neden olamaz basınç anında oradan atar. yasin'in de dediği gibi en iyi ihtimal enjektörleri sökerek sırasını karıştırmadan bosch vs. marka neyse bu konuda uzmanlaşmış bir tamir servisine verebilirsin.

yalnız enjektör sökmek epey zordur hele 300K bir araç daha önce hiç sökülmediyse bloğa kaynamış olabilir. çok dikkat etmek ve bloğu çatlatmamak lazım.
 
Son düzenleme:
Yeni sorun çıkarmamak adına, Würth enjektör temizleyici kullanayım. Bunun da sahteleri varmış. Orijinali işe yarıyor mu onu da anlamadım. Rahatlama sağlıyormuş. Arabaya karşı görevimizi yerine getirmiş gibi oluyoruz.
 
Son düzenleme:
Şu an bir hata veya ciddi bir sorun yok. Ölçüm yapmasak, sırayla bir enjektörü sökelim, ucunu wd40, alkol gibi madde içinde bekletip kuruladıktan sonra aynı yere takalım. Kalibrasyon gerekir mi? Bobin aynı enjektör aynı. Sadece delikler açılmış olacak?

Hatta depoya katılan enjektör açıcı sıvıyı çay bardağına doldurup onun içine batırsak?

Zaten 1800 bar gibi basınçla püskürtme yapıyormuş. Bu durumda dışarıdan sprey veya sıvıyla temizlemek fayda sağlamayabilir. Ucunu sökerek temizlemeli? İçinde ufak yay, bilye gibi parçalar varmış. Kaybolsa enjektör çöp.
Bu şekilde temizleyemezsiniz. Enjektörler çok yüksek basınçlarda çalışır, daha önce sökülmüş bir enjektöre baktıysanız püskürtmeyi yapan nozülleri çıplak gözle görmek kolay değildir.

Enjektörü sökmek bazı araçlarda çok zordur, özel aparatlarla sökerler çoğu zaman.

Zarar verirseniz enjektör işeme yapabilir, bu da krepaj tabir edilen ciddi ve geri dönüşü zor motor arızalarına sebebiyet verebilir.
 
enjektör test makineleri var belli basınçta yakıtı enjektörün kollektörüne verir ve kaçırma testi yapar enjektör kaçırma yaparsa sabahları araba geç ve sarsıntılı çalışır devir dalgalanır araba devirlenince çok ani hızlanır verimli bir hızlanma olmaz vs.

her deviri enjektörde simüle eder basınç ve akış testi yapar buna göre enjektöre ayar yapılır ayardan sonra enjektörün içinden temizlik sıvısı geçirilip arabaya montaj yapılır.
 

Forum istatistikleri

Konular
8,427
Mesajlar
138,250
Üyeler
3,336
Son üye
zafer GÜNDÜZ

Son kaynaklar

Son profil mesajları

mechanic ayhanarican mechanic wrote on ayhanarican's profile.
https://www.allmystery.de almanca biliyorsan burada araştır. Yapay zekada çeviriyor gerçi.
Almanların matematik bilgisi daha iyi oluyor.
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Back
Top