Dünya o kadar da düz değilmiş!

Sercan

--
Katılım
17 Mart 2019
Mesajlar
5,957
Bizim oğlana fen dersi için bir proje ödevi verilmiş. Uzayla ilgili herhangi bir senaryo, herhangi bir malzeme kullanılarak yapılacakmış ve bu projeler sergilenecekmiş. Birinci olacak projeye de sürpriz bir hediye vereceklermiş. Okulun açıldığı gün İngilizce yarışma düzenlediler, bizim oğlanla bir öğrenci aynı puanı aldı. Kura çektiler, bizimki kaybetti. Bu yüzden oğlan fen ödevindeki hediyeyi almayı kafasına taktı.

Neyse, bir baktım MakerWorld’ü kurcalıyor ve aşağıdaki projeyi gözüne kestirmiş, talimat geldi.

Tabi ödevler genelde aileye verildiği için, dolaylı olarak iş bana düştü. Vakit dar olduğu için yorumları falan da okumadan hemen işe giriştik. Renkli yazıcımız olmadığından, ilk onları çıkarttım ve oğlan Dünya ve Ay’ı boyadı.

Bu arada bütün baskıyı aldıktan ve kısmen montaj yaptıktan sonra fark ettim ki meğer tasarım sorunluymuş. Sorunlu parçaları yeniden çizdim ve bastım. Bu projeyi yapmak isterseniz, oldukça uğraştırdığını ve bazı parçaları yeniden çizmeniz gerektiğini bilerek işe girişin.

Neyse, bir ödevi daha bitirdik ve sonuçta ortaya aşağıdaki iş çıktı. Oğlan hediyeyi kapacak mı bilemem ama benim hediyem oğlanla vakit geçirmek ve işin eğlencesi olduğundan, hediyemi peşin aldım. :alkis1:




20251010_043731.jpg
20251010_043721.jpg
 
İkinizin de eline sağlık hocam. Güzel olmuş.

Nacize bir tavsiye. Güneş ışık verseydi ay tutulması ve güneş tutulması olayları da gözlenebilirdi.
 
Baskı süresi 15 saati buldu mu? İrili ufaklı bir sürü parça, taban, dişli derken çok sayıda basılacak done var.

Diğer taraftan küreleri yarım yarım basıp yapıştırmak her zaman daha güzel oluyor. Küreyi doğru dürüst basabilen yazıcı görmedim henüz. tablaya yakın oaln yüzey desteklerden dolayı her zaman sıkıntılı oluyor.
 
1760087443290.png


Hücre modeli lazım olursa:pillowfight1:
Basıp çocuğa verdim. Fen bilgisi öğretmeni el koydu.
 
Sonsuz vida ile dişlisini beğendim.
Potansiyometre ile değişken kondansatörlerin hassas ayarı için kullanacağım.
Temiz çıkarmı bilmiyorum.
 
Nacize bir tavsiye. Güneş ışık verseydi ay tutulması ve güneş tutulması olayları da gözlenebilirdi.
Bunu yapmak için müsait. Kaidenin ortasında alttan yukarı kadar bir boşluk var. Güneş yerine parlak bir ampül rahatlıkla takılabilir.

Baskı süresi 15 saati buldu mu? İrili ufaklı bir sürü parça, taban, dişli derken çok sayıda basılacak done var.

Baskı süresi 24 saate yaklaştı.
 
Sonsuz vida ile dişlisini beğendim.
Potansiyometre ile değişken kondansatörlerin hassas ayarı için kullanacağım.
Temiz çıkarmı bilmiyorum.
Destekli yazdığında burada iş gördü ama çok temiz çıkmıyor. Törpü ile epey uğraştım rahat hareket etsin diye. Bu sefer de boşluk oluştu.

Dünya güneş etrafındaki turunu 365 günde mi tamamlıyor yoksa 366 günde mi? :)
Dişli oranlarını nasıl ayarlamışlar?

Açıkçası hiç bakacak vakit bulamadım. 24 saatli baskı olduğu için ucu ucuna yetişti. Hatta bunu motorlu yapacaktım, motor bağlantı aparatı filan da bastım ama sonra yetişmez diye vazgeçtim.
 
Ortaokulda bakır ve pirinçten çiçek motifleri kesip ispirto ocağında renklendirir hediyelik eşya şeklinde hazırlardık.
Rafya ipten çanta örmüştük. Kalıp ip (makrume ipi diye hatırlıyorum) çanta ve süs eşyaları örmüştük.
Daha 11 yada 12 yaşındayken öğretmen zoruyla da (not korkusu) güzel işler yapmışız farkında olmadan.
 
ben ortaokulda yandan çarklı her türlü hareket edebilen bir tekne yapmıştım.
iki lenco marka teyp motoru 4.5 voltluk iki pil ve oyuncak plastik gemi ile toparlamıştık 1968 de.
Fen hocası el koydu geri vermedi moralim bozuldu.
Dersten ve hocalardan soğudum ondan sonra.
Su teknesine koyup yüzdürerek denemişti. Çalışıyor diyede kutlamıştı oysa.
 
Ayin hep ayni yuzunu gormemizin sebebi nasil aciklanir?
Kütle çekim kilidi ile açıklanıyor.


Detaylar yapay zekadan :)

Kütle Çekim Kilidi Nedir?​


Kütle çekim kilidi (İngilizce: tidal locking veya gravitational lock), bir gök cisminin (örneğin bir uydunun) yörüngesinde döndüğü daha büyük bir cisme (gezegen veya yıldız) her zaman aynı yüzünü göstermesi durumudur. Bu, cismin kendi etrafındaki dönüş periyodunun (rotasyon süresi) ile yörüngesel dönüş periyodunun (orbital periyot) tam olarak eşit olması nedeniyle gerçekleşir. Sonuç olarak, o cisimden bakıldığında, karşıdaki büyük cisim "yerinde duruyormuş" gibi görünür ve hep aynı manzarayı görürsünüz.


Nasıl Oluşur?​


Bu olay, gelgit kuvvetleri (tidal forces) yoluyla meydana gelir. Kütle çekimi, iki cisim arasındaki mesafe küçüldükçe (kareyle ters orantılı olarak) artar. Bir uydu, gezegenine yaklaştığında:


  • Gezegenin çekimi, uydunun yakın tarafına daha güçlü etki eder (çünkü daha yakın).
  • Bu fark, uydunun şeklini hafifçe "uzatır" (gelgit kabarması yaratır) ve iç sürtünme nedeniyle dönüşünü yavaşlatır.
  • Zamanla, uydu "kilitlenir" ve dönüşü yörüngesiyle senkronize hale gelir.

Örneğin, Ay yaklaşık 4 milyar yıl önce bu sürece maruz kaldı ve şimdi Dünya'ya hep aynı yüzünü gösteriyor. (Not: Ay'ın "karanlık yüzü" diye bir şey yok; sadece bizden uzak tarafı, ama librasyon etkisiyle %59'unu görebiliyoruz.)
 
"Eskiden" ile konuya katkıda bulunan herkes verilen ödevleri / projeleri hep kendilerinin yaptığından bahsediyor. Benim çocukluğumda da durum aynıydı. 2000 lerden sonra ödevler, çocuktan ziyade aileye verilir oldu. Bununda iki nedeni var?

1- Veren ne verdiğini bilmiyor.
2- Alan neyi aldığını bilmiyor. Bu madde 1. maddeye bağlı olarak mazur görülebilir.

2005 yıllarında elektronik ve otomasyon malzemeleri satan bir yerdeydim. O zamanlar yaşadığım ve şahit olduğum hatırımda kalan bir olay:

İlköğretim fen projesiydi sanırım, babası gelmiş, bir kavşakdaki trafik yoğunluğunu tespit edip ışık sistemini buna göre ayarlayan bir proje vermişler çocuğa buna bir çözüm arıyordu.
 
Hoca mühendis adayı değil doğrudan yetişmiş mühendis aramış.
Kızdığım noktada bu @fide hocam.

Verilen proje çocuğun o zamana kadar aldığı eğitim ile ve kendi yapabileceği şeyler olmalı.

Bunun birde maddi boyutu var. Veli projeyi yaptırmak için birilerini bulmaya çalışıyor, belkide pahalı sensör ve ekipmanlar alıyor / satıyorlar. Büyük ihtimalde proje tamamlanamıyor. Maddi kayıp söz konusu

Diğer bir durum ise çocuğun özgüveninin kırılması. Ona kaldıramayacağı veya ulaşamayacağı bir hedef koyup, başarısızlık duygusunun çocukta yaratacağı etkilerin "öğretmen (!) " tarafıdan göz ardı edilmesi daha vahim durum.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
8,375
Mesajlar
137,552
Üyeler
3,319
Son üye
bsahin26

Son kaynaklar

Son profil mesajları

mechanic ayhanarican mechanic wrote on ayhanarican's profile.
https://www.allmystery.de almanca biliyorsan burada araştır. Yapay zekada çeviriyor gerçi.
Almanların matematik bilgisi daha iyi oluyor.
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Back
Top