Egea Hakkında Sohbet

Dede

https://www.facebook.com/End.El.San.Ltd.Sti
Katılım
24 Mayıs 2024
Mesajlar
697
Bende çocukken babamdan bisiklet istemiştim.
Hiçbir zaman almadı. Sebebini de bir türlü anlayamadım.
Üniversiteye başladığımda aldım ancak kendi kazandığım paramla. Tabii memleketimden uzakta.

Şimdi ise en düşük paket sıfır sayılacak bir egea yı ancak alabildim.

Aslolan ihtiyaçların giderilebilmesidir.
Hayatımda hiç "lüx" e param düşmedi.
Halen yerde bir civata veya pul görsem alırım.
Atıldığı içinde canım yanar.

Ancak yeni nesilde tasarruf kavramını hiç göremedim.
Dökülen saçılanı pek umursamıyorlar.
Durmadan hemen herşeylerini yeni model buluınca alıp eskilerini de bir kenara atıyorlar.

Çok fena tüketim toplumu olduk vesselam.
 
Şimdi ise en düşük paket sıfır sayılacak bir egea yı ancak alabildim.
O nasıl oluyor hocam? Sizi, işleri tıkırında olan ihtiyacı olmadığı halde zevk için çalışan, şirket sahibi biri olarak tahmin ediyorum. Hatta çay içelim bilgi ve tecrübenizden yararlanalım, nasihatınıza kulak verelim diye düşünüyorum.

Şaşırdım yani.

Yoksa israf olur, gereksizdir diyerek mi bunu aldınız? Egea iyi bir araba olabilir fakat reklamına kıl olduğum için uzak durdum.
 
O nasıl oluyor hocam? Sizi, işleri tıkırında olan ihtiyacı olmadığı halde zevk için çalışan, şirket sahibi biri olarak tahmin ediyorum. Hatta çay içelim bilgi ve tecrübenizden yararlanalım, nasihatınıza kulak verelim diye düşünüyorum.

Şaşırdım yani.

Yoksa israf olur, gereksizdir diyerek mi bunu aldınız? Egea iyi bir araba olabilir fakat reklamına kıl olduğum için uzak durdum.
Motorları 120binde bitiyor hocam. Bende skoda var 600binde tık yok :)
 
O nasıl oluyor hocam? Sizi, işleri tıkırında olan ihtiyacı olmadığı halde zevk için çalışan, şirket sahibi biri olarak tahmin ediyorum. Hatta çay içelim bilgi ve tecrübenizden yararlanalım, nasihatınıza kulak verelim diye düşünüyorum.

Şaşırdım yani.

Yoksa israf olur, gereksizdir diyerek mi bunu aldınız? Egea iyi bir araba olabilir fakat reklamına kıl olduğum için uzak durdum.

Ben şirket sahibi değilim çalışanıyım.
Yaş 67 olunca artık pek önemli bişeyde kalmıyor.
Ancak ne zaman çay isterseniz başım gözüm üzere gelin buyrun yemekte ısmarlarım.

Maddiyata pek önem vermediğim gibi iş idare etmeyi de beceremedim diyelim.
İsraf ise her zaman kaçındığım birşey.
Evimde geçen yıla kadar philips tüplü TV kullanıyordum.
Artık emisyon kaybı yüzünden gündüzleri yazın görüntü anlaşılamıyordu da üstelik.
İstemeye istemeye bir arkadaşın zoruyla onun verdiği atılı olan LCD ye geçiş yaptım.
Nihayet alttan geçen alt yazıları okuyabilir olunca gerekli olduğunu anladım. :cheeky1:
Bundan önceki arabam 99 model karbüratörlü reno europa idi.
Klima ve ABS si olsaydı hiç satmayı düşünmezdim bile.
Hergün 30Km sabah 30Km akşam güneşe doğru gidince sıcak çekilmiyor.
O yüzden Ucuz EGEA aldım. İhtiyacımı fazlasıyla görüyor da ABS de bir gariplik war sanki.
Geçen gün azıcık yer ıslanmış rampa aşağı inerken sağa arızalı bir araç koymuşlar o yüzden frene biraz sert dokununca kütür kütür ön düzenden sesler geldi ve araba sanki kaydı gibi.
Daha önce abs li arabam hiç olmadığından bilemedim normalmi değilmi.
Kıllandım 20 bin bakımını bekliyom serviste baktırmak için.
 
Motorları 120binde bitiyor hocam. Bende skoda var 600binde tık yok :)
EGEA nın benzinli 1.4 leri için yağ eksilttiğini rapor ettiler.
10 bini beklemeden 8 binde nçubuk altına indiğini söylediler.
Ben ara ara bakıyom pek rastlayamadım.
Bir arkadaş servis dışında yağ değişiminde eksiltip motor yakıyor dedi.
Ben servis dışına henüz gitmedim gitmeyide düşünmüyorum.
3 kuruş fazla verip sağlıklı iş yaptırırım diye düşünüyorum.
Tabii alır almaz serviste gaz dönüşümü de yaptırmıştım.
Uzun yolda gittim şehir içi de sürekli kullanıyorum ama sıkıntım yok yağdan yana.
 
egea 120 binde motor bitirse tüm taksiler-şirket araçları egea olamazdı. ayrıca egeanın en az 4-5 farklı motor opsiyonu var.
Ben kendim 120bin km kadar Fiat Doblo kullandım LG elektronikte çalışırken. Tüm yağ bakımları ayında yapıldı. 100bine gelene kadar da turbosu değişti. Fiat çöp arabadır, büyük kazada çıkışınız yok, sıfır alırsınız bayi boyalı çıkar ki kuzenim Fiat yetikli bayisinde çalışmaktadır ve kaçtane kakaladıklarını sayamadığını söylemiştir :)
Ucuzda ondan diyecekseniz insan hayatı ucuz olamaz derim. Artı olarak hocam çok iyi araba kullanırım, bir arabanın sesinden ne olduğunu anlarım arabanın. Fiat arabalar çok kısa sürede laçkalaşırlar, hemde her yerlerinden. Motorları 120de bitiyor dediysem bu bir genellemeydi. Yorumunuzla biraz zekâmı ve bakış açımı aşağılamışsınız önemli değil. Bir skoda, bir Ford, bir Seat 100bin Km yaptığında ilk halindeki gibi performans göstermeye devam eder ama bir Fiat asla göstermez. Bende 600bin km de 1.9 Tdi dizel Skoda var egzoz emisyonunda bırakın kırmızıya yaklaşmayı sıfır alınmış gibi ölçü veriyor. Gram yağ eksiltme yok. Bakınız 600bin de. Bahsettiğim doblo 70binde beyin yaktı trafikte bıraktı beni bir kere. Kışın bir kere marş almadı. Aynen ABS sistemi çöptü. Direksiyon kutusu bile değişmişti. Sürmediğim araba değil Fiat. Parçası ucuz işte tam taksicilere göre. Yoksa sağlam olduğundan değil :) Bir ara Egeanın 1.3 (1.0 da olabilir) benzinlisi çıkmıştı, kamyonlarla bayır tırmanıyorlardı. İşte mesela bu araçların motorları fazla dayanmayacak.
 
Son düzenleme:
Ben kendim 120bin km kadar Fiat Doblo kullandım LG elektronikte çalışırken. Tüm yağ bakımları ayında yapıldı. 100bine gelene kadar da turbosu değişti. Fiat çöp arabadır, büyük kazada çıkışınız yok, sıfır alırsınız bayi boyalı çıkar ki kuzenim Fiat yetikli bayisinde çalışmaktadır ve kaçtane kakaladıklarını sayamadığını söylemiştir :)
Ucuzda ondan diyecekseniz insan hayatı ucuz olamaz derim. Artı olarak hocam çok iyi araba kullanırım, bir arabanın sesinden ne olduğunu anlarım arabanın. Fiat arabalar çok kısa sürede laçkalaşırlar, hemde her yerlerinden. Motorları 120de bitiyor dediysem bu bir genellemeydi. Yorumunuzla biraz zekâmı ve bakış açımı aşağılamışsınız önemli değil. Bir skoda, bir Ford, bir Seat 100bin Km yaptığında ilk halindeki gibi performans göstermeye devam eder ama bir Fiat asla göstermez. Bende 600bin km de 1.9 Tdi dizel Skoda var egzoz emisyonunda bırakın kırmızıya yaklaşmayı sıfır alınmış gibi ölçü veriyor. Gram yağ eksiltme yok. Bakınız 600bin de. Bahsettiğim doblo 70binde beyin yaktı trafikte bıraktı beni bir kere. Kışın bir kere marş almadı. Aynen ABS sistemi çöptü. Direksiyon kutusu bile değişmişti. Sürmediğim araba değil Fiat. Parçası ucuz işte tam taksicilere göre. Yoksa sağlam olduğundan değil :) Bir ara Egeanın 1.3 (1.0 da olabilir) benzinlisi çıkmıştı, kamyonlarla bayır tırmanıyorlardı. İşte mesela bu araçların motorları fazla dayanmayacak.
Çok atılıp tutulmuş yanlış yönlendiren bir yorum;
Onlarca 1.4 egea gördüm 500binde 600binde 800binde dediklerim sana ütopik geliyorsa 2. el araçların en çok bulunduğu sitelere girip km'ye göre en yüksek sırala yapıp km'lere bakıp biraz fazla atıp tuttuğunu anlayabilirsin.

Atmosferik motor turbo beslemeli motorlara göre 1.5 kat daha sorunsuz yol kat eder değişken basınç görmez sürekli ORTALAMA aynı basınç altında çalıştığı için turbo beslemeli motora göre daha fazla yol kat edebilir şayet 1.4 atmosferik aracı 3.0 twin turbo zannedip sıkıştırmaya kalkmazssan.

Ayrıca 1.9Tdi skodaya ait bir MOTOR değil bütün övgü boşa gitti motor a'dan z'ye vw'ye ait seat'da vw'e ait ikiside kalitesini aynı marka çatısı altında alıyor. hepsinde ayrı bir mühendislik/teknoloji var gibi yazıp durmuşssun.

Yolda kalmak/bozulmasıysa konu sana 20binde kavrama değiştiren 2022 model VW araç da gösterebilirim, Fabrikasından motora yağ konulmadan çıkarılmış PORSCHE PANEMERA'da her seri üretimin bir problem/arıza/kayıp riski vardır en ünlü markadan en basit markaya kadar böyle şeyleri dert edersen bu garip düşünceler ile yaşamaya devam edersin.
 
kimseyi aşağılamadım, fikrine katılmayınca ya da farklı bir bakış açısı getirince kimseyi aşağılamış olmuyorsun. aşağılamak daha farklı bir eylem.
 
Çok atılıp tutulmuş yanlış yönlendiren bir yorum;
Onlarca 1.4 egea gördüm 500binde 600binde 800binde dediklerim sana ütopik geliyorsa 2. el araçların en çok bulunduğu sitelere girip km'ye göre en yüksek sırala yapıp km'lere bakıp biraz fazla atıp tuttuğunu anlayabilirsin.

Atmosferik motor turbo beslemeli motorlara göre 1.5 kat daha sorunsuz yol kat eder değişken basınç görmez sürekli ORTALAMA aynı basınç altında çalıştığı için turbo beslemeli motora göre daha fazla yol kat edebilir şayet 1.4 atmosferik aracı 3.0 twin turbo zannedip sıkıştırmaya kalkmazssan.

Ayrıca 1.9Tdi skodaya ait bir MOTOR değil bütün övgü boşa gitti motor a'dan z'ye vw'ye ait seat'da vw'e ait ikiside kalitesini aynı marka çatısı altında alıyor. hepsinde ayrı bir mühendislik/teknoloji var gibi yazıp durmuşssun.

Yolda kalmak/bozulmasıysa konu sana 20binde kavrama değiştiren 2022 model VW araç da gösterebilirim, Fabrikasından motora yağ konulmadan çıkarılmış PORSCHE PANEMERA'da her seri üretimin bir problem/arıza/kayıp riski vardır en ünlü markadan en basit markaya kadar böyle şeyleri dert edersen bu garip düşünceler ile yaşamaya devam edersin.
Bir Hondanın manuel vitesini kullanın birde Fiatın. Debriyajı yüzünden sol ayakkabımı sürekli şekil değiştiriyordu. Bir kere 1. Vitesini kırmıştı. Başka söylenecek ne var bilmedim, çok şey var Fiat için :)
Dediklerinizin hepsini biliyorum zaten hocam. Bilmemek zaten saçma olur. Mesela İphone ve Samsung da aynı yere ait ama farklı markalar gibi görünüyorlar.
 
Bir Hondanın manuel vitesini kullanın birde Fiatın. Debriyajı yüzünden sol ayakkabımı sürekli şekil değiştiriyordu. Bir kere 1. Vitesini kırmıştı. Başka söylenecek ne var bilmedim, çok şey var Fiat için :)
Konuyu bambaşka yere çekiyorsun, az önce egea 120binde motor yiyordu sandık motor istiyordu şimdi de Fiat problemli oldu. Saf japon mühendisliği ile hibrit görüşlerle geliştirilmiş araçların mühendisliğini karşılaştırıyorsun.

Hondanın müşterisi ve araç üretmek istediği kesim kesinlikle ticari kullanım değil asla da olmadı bunun aksine Fiat'ın görüşü tamamen ticari amaçlı kullanım bambaşka görüşe sahip 2 markayı kıyaslıyorsun. Hondanın 5 yaşındaki OTOMOBİLİ ile Fiat'ın 5 yaşındaki TİCARİ aracının debriyaj cart curt onarım maliyeti aynı mı? asla değil.
Daha adil kıyaslamalar entrikalar sunacaksan okuruz :))
 
Sıfırını kullanmıştım, güzel araç hayırlı olsun. Direksiyon ve debriyajı çok yumuşak. Renault 19' dan sonra çok rahat gelmiştir. Eski araçlarda gaz ve debriyaj halatlı olduğundan yeni nesil araçlara göre serttir pedallar.

6 ileri şanzıman da gayet güzel, birinci vitesin kısa olması rampada kolaylık sağlıyor.
 
Konuyu bambaşka yere çekiyorsun, az önce egea 120binde motor yiyordu sandık motor istiyordu şimdi de Fiat problemli oldu. Saf japon mühendisliği ile hibrit görüşlerle geliştirilmiş araçların mühendisliğini karşılaştırıyorsun.

Hondanın müşterisi ve araç üretmek istediği kesim kesinlikle ticari kullanım değil asla da olmadı bunun aksine Fiat'ın görüşü tamamen ticari amaçlı kullanım bambaşka görüşe sahip 2 markayı kıyaslıyorsun. Hondanın 5 yaşındaki OTOMOBİLİ ile Fiat'ın 5 yaşındaki TİCARİ aracının debriyaj cart curt onarım maliyeti aynı mı? asla değil.
Daha adil kıyaslamalar entrikalar sunacaksan okuruz :))
Tabii, eğlendirmeyi severim hocam :)
Şİmdi ben size günümüz şartlarında 4 tekere ve bir frene sahip bir araba çıkarsam ve bu arayı sözde araba (Fiat gibi) 50bin liraya satsam alır mısınız? Ben Fiat aracın satılmasına bile karşıyım :) Birde Opel arabasını hiç sevmem Fiatın Fransadan Almanyaya göç etmiş akrabası.
 
Tabii, eğlendirmeyi severim hocam :)
Şİmdi ben size günümüz şartlarında 4 tekere ve bir frene sahip bir araba çıkarsam ve bu arayı sözde araba (Fiat gibi) 50bin liraya satsam alır mısınız? Ben Fiat aracın satılmasına bile karşıyım :) Birde Opel arabasını hiç sevmem Fiatın Fransadan Almanyaya göç etmiş akrabası.
Herkesin görüşleri kendince haklı buna birşey diyemem benim nezlimde de mercedes bu şekilde tasarımını hiç sevmem teknolojide hep hantallık var ama bu görüşürüm mercedesin otomotiv teknolojisine kattıklarını silmez aklımdan.

Her arabanın bir alıcısı vardır her araba mutlaka birinin ihtiyacına hizmet eder, Fiat ticari konusunda egea/doblo vs. ülkedeki ticari satışında en tepelere oynuyordur muhtemelen, egea'ya neden ticari diyorsun diye de soru işaretleri olabilir her iş yerinin sağa sola koşturmak için 1.3 dizel veya 1.4 benzin egası oluyor mutlaka onarım ve bakım maliyetleri gerçekten günümüz fiyatlarında çoğu bireyin altından kalkabileceği düzeyde.
 
Herkesin görüşleri kendince haklı buna birşey diyemem benim nezlimde de mercedes bu şekilde tasarımını hiç sevmem teknolojide hep hantallık var ama bu görüşürüm mercedesin otomotiv teknolojisine kattıklarını silmez aklımdan.

Her arabanın bir alıcısı vardır her araba mutlaka birinin ihtiyacına hizmet eder, Fiat ticari konusunda egea/doblo vs. ülkedeki ticari satışında en tepelere oynuyordur muhtemelen, egea'ya neden ticari diyorsun diye de soru işaretleri olabilir her iş yerinin sağa sola koşturmak için 1.3 dizel veya 1.4 benzin egası oluyor mutlaka onarım ve bakım maliyetleri gerçekten günümüz fiyatlarında çoğu bireyin altından kalkabileceği düzeyde.
Yok size zaten tamamen noktası noktasına katılıyorum. Mercedes s600 sürdüm sadece bir saat kadar, içime fenalık bastı. Arabadan indim hareketlerim yürüyüşüm yavaşladı. Takoz bir araba ruh yok. Ben ucuz olsun diye sağlamlıktan ödün veren ve sırf para kazanmak ve bir pazara hakim olmak için her şeytanlığı yapan markalardan hiç hoşlanmıyorum. Sizede tamamen katılıyorum ama Fiat arabasınada asla iki gözüm kapalı binmem. Hep bir gözüm açıktır :D
 
EGEA nın benzinli 1.4 leri için yağ eksilttiğini rapor ettiler.
10 bini beklemeden 8 binde nçubuk altına indiğini söylediler.
Ben ara ara bakıyom pek rastlayamadım.
Bir arkadaş servis dışında yağ değişiminde eksiltip motor yakıyor dedi.
Ben servis dışına henüz gitmedim gitmeyide düşünmüyorum.
3 kuruş fazla verip sağlıklı iş yaptırırım diye düşünüyorum.
Tabii alır almaz serviste gaz dönüşümü de yaptırmıştım.
Uzun yolda gittim şehir içi de sürekli kullanıyorum ama sıkıntım yok yağdan yana.
Otomotiv üstüne çalışan bir arkadaşım ile bunu bayağı konuştuk,
Motor üst kapağı montajı gövde ile müthiş bir öpüşme ile yapılmıyor mutlaka kılıcal açıklıklar kalıyor, yağ soğutucu/veya kondanser etkisi yaratacak kadar soğuk yüzeyde gezmeyen yağ soğuyamıyor buharlaşan yağ tekrar kartere çökemez(ISINAN BUHAR YUKARI ÇIKAR) müthiş kapanmayan üst kapağın kılıcal açıklıklarından motordan dışarı çıkar. Buda yağ yakıyor olarak alıglanır haftalık yağ çubuğu kontrolü ile bu hiçbir sorun teşkil etmez aksatmamak lazım.

edit:
ÇÖZÜMÜ ENEOS MARKA YAĞ KULLANMAK DİYE DÜŞÜNÜYORUZ TABİİ BU ÇÖZÜM 20Lİ YAŞLARDA 2GENCİN ÇÖZÜMÜ EN AZ BUHARLAŞAN YAĞIN ENEOS OLDUĞUNA KANAAT GETİRDİK
 
Otomotiv üstüne çalışan bir arkadaşım ile bunu bayağı konuştuk,
Motor üst kapağı montajı gövde ile müthiş bir öpüşme ile yapılmıyor mutlaka kılıcal açıklıklar kalıyor, yağ soğutucu/veya kondanser etkisi yaratacak kadar soğuk yüzeyde gezmeyen yağ soğuyamıyor buharlaşan yağ tekrar kartere çökemez(ISINAN BUHAR YUKARI ÇIKAR) müthiş kapanmayan üst kapağın kılıcal açıklıklarından motordan dışarı çıkar. Buda yağ yakıyor olarak alıglanır haftalık yağ çubuğu kontrolü ile bu hiçbir sorun teşkil etmez aksatmamak lazım.

edit:
ÇÖZÜMÜ ENEOS MARKA YAĞ KULLANMAK DİYE DÜŞÜNÜYORUZ TABİİ BU ÇÖZÜM 20Lİ YAŞLARDA 2GENCİN ÇÖZÜMÜ EN AZ BUHARLAŞAN YAĞIN ENEOS OLDUĞUNA KANAAT GETİRDİK
Buna terleme deniyordu sanırım, öyle bişi hatırlıyorum.
 
Yok size zaten tamamen noktası noktasına katılıyorum. Mercedes s600 sürdüm sadece bir saat kadar, içime fenalık bastı. Arabadan indim hareketlerim yürüyüşüm yavaşladı. Takoz bir araba ruh yok. Ben ucuz olsun diye sağlamlıktan ödün veren ve sırf para kazanmak ve bir pazara hakim olmak için her şeytanlığı yapan markalardan hiç hoşlanmıyorum. Sizede tamamen katılıyorum ama Fiat arabasınada asla iki gözüm kapalı binmem. Hep bir gözüm açıktır :D
Hiç S takısı olan bir mercedese binmedim binesimde yok ben bmw seviyorum ama yürütme maliyeti canımıza tak etti satmak zorunda kaldık.
 

Forum istatistikleri

Konular
6,953
Mesajlar
118,769
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top