Emeklilik arabami siparis edecegim ama kararsizim.

Mikro Step

Kıdemli Üye
Katılım
25 Eylül 2022
Mesajlar
5,824
BMW X1E ya da Toyota Corolla Cross arasinda kararsizim.

Araci yurt disindan getirecegim icin 1600 CC altinda kalmasi vergi acisindan avantaj saglayacak.
Bu acidan bakinca BMWX1E one cikiyor.

Toyotanin servis ucretleri konusunda daha az uzecegini ve daha az ariza yapacagini dusunuyorum.

Fikirlerinizi almak isterim.
 
Son düzenleme:
Abi sen daha bir kaç ay önce araba almadın mı? Alev alev yanıyordu.
 
BMW plugin hybrid. (Evde sarj ederim dersen hiç benzine ihtiyaç yok fakat 80km menzil i var (50km diye düsünmek lazım))
Corolla mild hybrid. (Her durumda benzin almak zorundasın)
 
Son düzenleme:
BMW plugin hybrid.
Corolla mild hybrid.
Öncelikle belirteyim ki kişisel olarak hibrit araçlara ayrıca bir gıcığım var.:yerlereyat1:

Ayrıca iki aracıda kullanmadığım ve dahi görmediğim için değerlendirmem tamamen hibrit teknolojileri üzerindendir.Sizin başka kriterleriniz ağır basıyorsa (konfor , güvenlik, yedek parça, bakım v.s gibi) yazdıklarımı görmezden gelin lütfen.

Kullanım alışkanlığınızı bilmiyorum ama eğer kısa mesafe çok sık kullanacaksanız (işe geliş gidiş gibi) Plugin hibrit çok daha mantıklı.Mild hibrit denilen şeye hibrit demek bile tartışılmalı bence.

Lakin mesele şu ki BMW'nin elektrikli işi facia düzeyde ve arıza/yedek parça durumunda serviste uzun süreli yatma riski mevcut. Hoş ondan caşağı kalmayaqn Toyota nisbeten daha ucuz olsa da onunda kullandığı iki elektrik motorlu teknoloji işi daha tam oturmuş değil.

Sizin yerinizde olsam iki firmanın da servisine gider konuşurum destek ve arıza durumunu ona göre karar veririm. Atıyorum en küçük arızada aracı Ankara yada İstanbul'a göndermeye kalkarlarsa can sıkıcı olur.

Birde yurt dışı kaynaklardan özellikle yazılım konusunda durumların öğrenin araçların. BMW'nin özellikle olmak üzere kronik sorunları var mı bir bakın derim ben.
 
Iki senedir Toyota kullanan arkadaslarim cok memnunlar. Fakat 1800 ve 2000 cc kullaniyorlar. Dolayisi ile memnun olmalari dogal. Bu araclar yuksek vergi dilimindeler fakat elektrikli olduklari icin 1600 cc gibi degerlendiriliyorlar.

Bir ay kadar once iki arkadasim BMW X1e aldilar. Amartisorleri haricinde simdilik sikayetleri yok. Bu arac 1500 cc oldugu icin vergi avantaji var. Daha bir ay once meclisten kanun tasarisi gecti. (Sanki kanun bu arac icin ozel cikti gibi bir sey)

Trafikte her iki araci da cok goruyorum. Toyota zaten al ve arizayi unut gibi bir marka.
Fakat henuz cok yeni olduklari icin (2 yil) simdilik aku sorunu yasamamalari normal.

Motorlari bagimsiz oldugu icin herhangi birisi ariza yapsa da arabanin yurudugu soyleniyor.
 
Bu arac 1500 cc oldugu icin vergi avantaji var. Daha bir ay once meclisten kanun tasarisi gecti. (Sanki kanun bu arac icin ozel cikti gibi bir sey)
O yada BYD için çıktı. Daha doğrusu BYD Seal U için. Arada iki modele daha yaradı (BMW X1 xDrive30e ve DS-9 OPERA E-TENSE 250) ama bu iki model için %80'den %60'a düşüş oldu.

Muhtemel BYD Seal Türkiye'deki en iyi Fiyat/performans ürünü olacak. 1600 civarı bir fiyatla satılması bekleniyor. Zira çıkan yasa ile vergisi %80'den %30'a düşmüştü.

Ne zaman satışa çıkacağı belli değil ama şimdiden isim yazdırıyor insanlar.
 
Ben Turkiye de yasadiginizi unutmayin derim abi. Yedek parca inanilmaz dert olabilir . Gelecekte araclar konusunda nelerle karsilasacagiz onu da kestirmesi zor. Zararlar goz e aliniyorsa hic sorun yok, dunyaya 1 sefer geliyoruz.

Ama ben bir araba aliyim 20 sene biniyim denirse bana gore durumlar inanilmaz degisiyor. Bu sartlarda yedek parcasi derdi olmayan , hic olmazsa ulkede uretilen parcalarla dahi hayatta kalmayi basarabilen araba markalari, artik ne ise, belki de yok, onlari tercih ederim.

Eski model Mercedes ler tercihimdir. :gulus2:
 
Ben japon seviyorum. Toyota veya Suzuki olabilir. Baş ağrıtmaz.

BMW, bana sırf hava olsun diye alınan bir araç markası izlenimi veriyor.
 
Son düzenleme:
Araçlarla insanların arasında bir bağ var. Araba sanki bir megafon gibi çalışıyor. Adamı dışarda görüyoruz. Halim selim biri gibi görünüyor. Ama direksiyona geçince içindeki "yaratık" ortaya çıkıyor. Arabayı kullanması yada parkettiği yer itibariyle "buralar benim, siz kimsiniz" mesajı vermesine "uyuz" oluyorum. Bilinen 3-4 marka var. Arabanın değeri arttıkça insanın içindeki yaratığın boyutları da (çoğu zaman) aynı oranda artıyor. Halbuki hepsi temelde insan.

Bu yüzden arabada klima, yokuş kalkış, otomatik vites gibi donanımları gerekli bulurken, anahtarsız giriş/çalıştırma, masajlı ısıtmalı koltuk, otomatik sürüş, şerit değiştirme asistanı gibi donanımları itici buluyorum. Sebebi ise insanın hevasını egosunu artırıp insanın kendini "birşey sanması" ve buna göre davranmasına zemin oluşturması.
Etrafımda insanlar olmasını istiyorum. Hayvanat bahçesi içinde yaşamayı değil :dusun2::dusun2:
Bakış açım herkese uygun olmayabiliyor, saygı duyarım.
 
@fide hocam sorun sende, olayı yanlış anlamışsın. Rolünü seç, oyuncuları tanı(!) ona göre oyna. Bu memleket özgürlükler diyarıdır. Hangi çılgın zincir vuracakmış da kural koyacakmış.

Aslanların, sırtlanların, kurtların ve vahşi köpeklerin hayatın tadını çıkardığı diyarlardasınız. (Mafya, tetikçiler, yarı zengin ailelerin asalak çocukları).

Burada, bu sürüden gücünü alan yırtıcılardan olamıyorsanız tilki olabilir, sansar olabilir yine özgürlüğün tadını çıkarabilirsiniz. (Esnaf, freelancer mühendisler, ustalar, nitelikli işçiler)

Bir de inek olmak var, koyun olmak var, sürüde güven içinde sütünden faydalanmak için yırtıcılardan korunan ve beslenen sümürülen sınıf, özgürlüğü mezbahada tadarlar, çok azı kategori değiştirecek kabiliyet ve şanstadır. (Memurlar, işçiler)

Gergedan veya fil gibi de olabilirsiniz. Bunlar da nispeten özgürler ama sadece insanlar müsade ettiği kadar ve müsade ettikleri sürece.(Mirasyediler)

İnsan olmaksa çok zor. Ancak insan doğarsanız veya kafası karışmış bir insan tarafından sahiplenilirseniz insan olabilirsiniz.(Ben bunlarla tanışmadım ama varlar :) )

Sevabıyla günahıyla, doğrusu-yanlışıyla bana bu martavalı okuma fırsatı verdiğiniz için teşekkür ederim. Kornaya daha çok basın, bol bol sellektör yapın :) .
 
Alfa Romeo Tonale biye bir alternatif daha cikti. Bunlar da 1500CC imis.
 
Alfa Romeo yu sanayide sevmezler, ne parcasini bulurlar ne de nasil tamir edecekleri hakkinda fikirleri vardir,
 
Toyota güzel araçtır, kullanım şeklinize de bağlı olarak uzun süre problemsiz binebilirsiniz.
 
Dunya da iki tane efsane arac uretici var,

birisi Ford , zamaninda arabalari hizli cikarmak icin, siyah daha cabuk kuruyor diye, arabalari siyah yapardi. :gulus2:

Digeri Toyota, Lean manufacturing, essiz bir uretim sistemi tasarladi. Her tarafi efsane.
 
Yanlı bir cevap: Toyota
Direksiyonu serçe parmağınla çevirirsin, yaşlı, hasta veya üşengeç adamım. Kontrol çok rahat.
Gaz tepkisi sport moda alınca şahane. Bazen heycan gerekli :)
e-cvt şanzıman keyifli. Direksiyondan F1 vites kulakçıkları varsa şahane oluyor. e-cvt içerisinde elektrik motoru var. Benzin motorunun yetmediği, torkun düşük olduğu, yetersiz geldiği yerlerde devreye girerek aktif performans sağlıyor. Benzin motorunun devrini sabit tutarak istediğin hızı verdiği için az yakıyor.
Sürücü koltuklarını çok rahat yapıyorlar. Uzun yolda bile yaşlı, hasta adama birebir.

Toyota markasının ahlak konusunda üstün olması ayrı bir artı. Dediğim gibi, yanlı bir cevap, sevdiğim bir marka, mekanik tasarımlarını yayınlıyorlar, iç kıpırtısıyla izliyorum. Kendim söküp bakamadığım için gariban gariban bir halde. İyi tasarlamışlar, mühendisleri şahane yaaaa diyip...
 

Çevrimiçi personel

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,881
Mesajlar
117,665
Üyeler
2,786
Son üye
yavuztuncay

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top