Evde araç şarj kablosu

Epower mi ne hocam onlari gordum.

Bilmiyorum tahrik sistemini. Ama ben sanki ya benzinli motor tahrik ve şarj, yada elektrikli motor tahrik diye biliyorum. Çok da farketmiyor. Neticede dediğin gibi iki ayrı sistem, ilave karmaşıklık, ilave arıza riski. Ama arıza yoksa kesinlikle yolda bırakmaz :)
 
@DeveliAhmet hibritlere ne diyorsun? Bizim 2006 Corollayı servise götürünce orada HRV miyni neydi hibritleri görüyorum ve hoşuma gidiyor. İki tarafın da faydasını elde ediyorsun.
Toyota hibrit kullanmak biraz zor elektrik ile gideyim biraz da benzinle gideyim gibi değil bunun kararını çoğu zaman araç veriyor
 
Toyota hibrit kullanmak biraz zor elektrik ile gideyim biraz da benzinle gideyim gibi değil bunun kararını çoğu zaman araç veriyor

Hiç sevmem akıllı aletleri. Eğer ben karar veremiyorsam benzinli mi gidecek elektrikli mi o zaman benim için hiçbir çekici tarafı olmaz.
 
Akıllı aletler için slogan bulmuştum. Fakat kullanacak bir durum olmadı. Ürün tanıtımı yapılacak en sonunda şöyle slogan duyulacak

Akıllı olan sizsiniz
 
Hiç sevmem akıllı aletleri. Eğer ben karar veremiyorsam benzinli mi gidecek elektrikli mi o zaman benim için hiçbir çekici tarafı olmaz.
Mesela arabayı alırken kafanda kriz seneryosu oluşur, benzin biterse elektrik ile benzinliğe kadar giderim diye ama araba bunun için bissürü koşul sunuyor sana.

Pil doluluğum %80 üstündeyse, hava sıcaklığı 5den küçük 30dan büyük değilse gibi şartlar koşuyor sana bunlar sağlanmadan asla elektrik motoru hareket vermiyor.

Bazı modellere yazılım müdahalesi ile bunlar devre dışı bırakılıyor fakat garanti dışı kalıyor araç
 
Dun "Teknoloji ve Bilim Notlari"nda Burak CANKAYA, Polonya'da bir Tesla'nin yandigini ve icindekilerin cikamayip olduklerini anlatti. Arabanin icinde hicbir kapi kolu yok. Merkezi kilit sistemi ile acilip kapaniyor kapilar. Arac kaza yaptiginda kilit sistemi kontrol disinda kaliyor ve icindeki yaralilar kapilari acamayip canli canli yanarak oluyorlar.

 
Tesla kapılarında manuel açma kolları var, güç yokken dahi bu kollar ile açabilirsiniz(Kaynak owners manual). Hibrit araçlarda batarya-elektrik motoru-içten yanmalı motor belirli bir optimizasyon algoritması ile çalışıyor, elektrikte olan menzil çoğunda oldukça az, ama frenleme üstünden şarj ederek normalde ısıya dönüşecek enerjinin birazını kurtardığı için sonuçta bir enerji tasarrufu sağlıyor. Özellikle kısa şehiriçi yolculuklar yapan, trafiğe giren ama şehirlerarası yol yapıp şarj istasyonu ile uğraşmak istemeyenler için bir çözüm. Ayrıca şarj edilebilen versiyonları da var, mesela 80km menzili var bu şekilde özellikle avrupa da kullanan çok. Adamın günlük 20km seyahat i varsa hiç fosil yakıt kullanmadan işini görebilir.

Nissan epower ise çok farklı bir teknoloji içten yanmalı bir motoru var, ancak klasik anlamda hibrit değil. Bataryası var mı bilmiyorum ancak büyük ihtimalle ufak bir batarya vardır. Nissanın amaçladığı şey şu içten yanmalı motorun karakteristiği biraz pis, ancak belirli devirde kullanılırsa(jenaratörler gibi) o devire göre tasarım yapılarak standart otomobilden daha verimli olması sağlanabilir. Dizel elektrik lokomotifin benzinli versiyonu gibi araba, içten yanmalı motor elektrik motoruna güç sağlıyor, bütün çekişi elektrik motoru yapıyor. Hibritte aynı anda ikisi ya da sadece biri yapabilir.

Elektrikli araçların şarjı konusu şu anda ciddi bir sıkıntı, güncel durumu bilmiyorum ancak üretim tüketim grafiklerine bakarsanız tahminimce sadece 500bin elektrikli aracı DC şarj a bağlamak türkiyenin toplam tüketimini ikiye katlar. Dolayısıyla maalesef şarj edecek altyapı yok, ama sadece bizde değil neredeyse herkes aynı derde sahip. Ayrıca türkiye özelinde elektrik üretiminin neredeyse sabit olarak yaklaşık 13-14GW ı kömürden geliyor olmalı, bu durumda elektrikli araçlar zaten sıfır emisyon değil. Bu da sadece bizim için geçerli değil.

Bir ekleme daha yapayım, fosil yakıt tüketiminin, fosik yakıt bazlı hava kirliliğine bireysel araç kullanımının etkisi ciddi miktarda az. Üstelik batarya üretim prosesi ve henüz ne yapacağımızı bilmediğimiz atık sorunu var. Kısacası elektrikli araç özelinde çevrecilik çığırtkanlığı yapmak çok doğru değil. Ancak gelecekte kullanacağımız araçların içten yanmalı olacağını düşünmüyorum. Birden fazla enerji kaynağını bütün yaşam alanı boyunca dağıtmak ve bunların bakımını yapmak zor, dolayısıyla çok yakın olmayan ve büyük ihtimalle şahit olamayacağımız bir gelecekte evde ve bireysel olarak kullanılan enerji kaynağının elektrik olarak sabitleneceğini düşünüyorum. Isınma, soğuma, yemek yapma, araba her şey elektrik.

Edit: ilk mesajdaki kablonun/kutunun içini youtube da görebilirsiniz. Güvenlik amaçlı bir ekipman aslında. Hem sizi elektrik çarpmasın(terminallerde araç tanınana kadar gerilim olmaz) hem de tesisat yanmasın diye gibi düşünebiliriz. DIY versiyonları var sanırım.
 
Tesla kapılarında manuel açma kolları var, güç yokken dahi bu kollar ile açabilirsiniz(Kaynak owners manual). Hibrit araçlarda batarya-elektrik motoru-içten yanmalı motor belirli bir optimizasyon algoritması ile çalışıyor, elektrikte olan menzil çoğunda oldukça az, ama frenleme üstünden şarj ederek normalde ısıya dönüşecek enerjinin birazını kurtardığı için sonuçta bir enerji tasarrufu sağlıyor. Özellikle kısa şehiriçi yolculuklar yapan, trafiğe giren ama şehirlerarası yol yapıp şarj istasyonu ile uğraşmak istemeyenler için bir çözüm. Ayrıca şarj edilebilen versiyonları da var, mesela 80km menzili var bu şekilde özellikle avrupa da kullanan çok. Adamın günlük 20km seyahat i varsa hiç fosil yakıt kullanmadan işini görebilir.

Nissan epower ise çok farklı bir teknoloji içten yanmalı bir motoru var, ancak klasik anlamda hibrit değil. Bataryası var mı bilmiyorum ancak büyük ihtimalle ufak bir batarya vardır. Nissanın amaçladığı şey şu içten yanmalı motorun karakteristiği biraz pis, ancak belirli devirde kullanılırsa(jenaratörler gibi) o devire göre tasarım yapılarak standart otomobilden daha verimli olması sağlanabilir. Dizel elektrik lokomotifin benzinli versiyonu gibi araba, içten yanmalı motor elektrik motoruna güç sağlıyor, bütün çekişi elektrik motoru yapıyor. Hibritte aynı anda ikisi ya da sadece biri yapabilir.

Elektrikli araçların şarjı konusu şu anda ciddi bir sıkıntı, güncel durumu bilmiyorum ancak üretim tüketim grafiklerine bakarsanız tahminimce sadece 500bin elektrikli aracı DC şarj a bağlamak türkiyenin toplam tüketimini ikiye katlar. Dolayısıyla maalesef şarj edecek altyapı yok, ama sadece bizde değil neredeyse herkes aynı derde sahip. Ayrıca türkiye özelinde elektrik üretiminin neredeyse sabit olarak yaklaşık 13-14GW ı kömürden geliyor olmalı, bu durumda elektrikli araçlar zaten sıfır emisyon değil. Bu da sadece bizim için geçerli değil.

Bir ekleme daha yapayım, fosil yakıt tüketiminin, fosik yakıt bazlı hava kirliliğine bireysel araç kullanımının etkisi ciddi miktarda az. Üstelik batarya üretim prosesi ve henüz ne yapacağımızı bilmediğimiz atık sorunu var. Kısacası elektrikli araç özelinde çevrecilik çığırtkanlığı yapmak çok doğru değil. Ancak gelecekte kullanacağımız araçların içten yanmalı olacağını düşünmüyorum. Birden fazla enerji kaynağını bütün yaşam alanı boyunca dağıtmak ve bunların bakımını yapmak zor, dolayısıyla çok yakın olmayan ve büyük ihtimalle şahit olamayacağımız bir gelecekte evde ve bireysel olarak kullanılan enerji kaynağının elektrik olarak sabitleneceğini düşünüyorum. Isınma, soğuma, yemek yapma, araba her şey elektrik.

Edit: ilk mesajdaki kablonun/kutunun içini youtube da görebilirsiniz. Güvenlik amaçlı bir ekipman aslında. Hem sizi elektrik çarpmasın(terminallerde araç tanınana kadar gerilim olmaz) hem de tesisat yanmasın diye gibi düşünebiliriz. DIY versiyonları var sanırım.
Videoyu ekledim zaten. Belki baska marka soylediler ben yanlis hatirladim ya da Burak'in aklinda Tesla olarak kalmis. Bilmiyorum. Ama olay basina aksetmis bir olay. Bazen ileri teknoloji olarak onumuze sunulan sey aslinda cok tehlikeli olabiliyor. Telefonlardaki 100W sarj gibi.
 
Tesla kapılarında manuel açma kolları var, güç yokken dahi bu kollar ile açabilirsiniz(Kaynak owners manual). Hibrit araçlarda batarya-elektrik motoru-içten yanmalı motor belirli bir optimizasyon algoritması ile çalışıyor, elektrikte olan menzil çoğunda oldukça az, ama frenleme üstünden şarj ederek normalde ısıya dönüşecek enerjinin birazını kurtardığı için sonuçta bir enerji tasarrufu sağlıyor. Özellikle kısa şehiriçi yolculuklar yapan, trafiğe giren ama şehirlerarası yol yapıp şarj istasyonu ile uğraşmak istemeyenler için bir çözüm. Ayrıca şarj edilebilen versiyonları da var, mesela 80km menzili var bu şekilde özellikle avrupa da kullanan çok. Adamın günlük 20km seyahat i varsa hiç fosil yakıt kullanmadan işini görebilir.

Nissan epower ise çok farklı bir teknoloji içten yanmalı bir motoru var, ancak klasik anlamda hibrit değil. Bataryası var mı bilmiyorum ancak büyük ihtimalle ufak bir batarya vardır. Nissanın amaçladığı şey şu içten yanmalı motorun karakteristiği biraz pis, ancak belirli devirde kullanılırsa(jenaratörler gibi) o devire göre tasarım yapılarak standart otomobilden daha verimli olması sağlanabilir. Dizel elektrik lokomotifin benzinli versiyonu gibi araba, içten yanmalı motor elektrik motoruna güç sağlıyor, bütün çekişi elektrik motoru yapıyor. Hibritte aynı anda ikisi ya da sadece biri yapabilir.

Elektrikli araçların şarjı konusu şu anda ciddi bir sıkıntı, güncel durumu bilmiyorum ancak üretim tüketim grafiklerine bakarsanız tahminimce sadece 500bin elektrikli aracı DC şarj a bağlamak türkiyenin toplam tüketimini ikiye katlar. Dolayısıyla maalesef şarj edecek altyapı yok, ama sadece bizde değil neredeyse herkes aynı derde sahip. Ayrıca türkiye özelinde elektrik üretiminin neredeyse sabit olarak yaklaşık 13-14GW ı kömürden geliyor olmalı, bu durumda elektrikli araçlar zaten sıfır emisyon değil. Bu da sadece bizim için geçerli değil.

Bir ekleme daha yapayım, fosil yakıt tüketiminin, fosik yakıt bazlı hava kirliliğine bireysel araç kullanımının etkisi ciddi miktarda az. Üstelik batarya üretim prosesi ve henüz ne yapacağımızı bilmediğimiz atık sorunu var. Kısacası elektrikli araç özelinde çevrecilik çığırtkanlığı yapmak çok doğru değil. Ancak gelecekte kullanacağımız araçların içten yanmalı olacağını düşünmüyorum. Birden fazla enerji kaynağını bütün yaşam alanı boyunca dağıtmak ve bunların bakımını yapmak zor, dolayısıyla çok yakın olmayan ve büyük ihtimalle şahit olamayacağımız bir gelecekte evde ve bireysel olarak kullanılan enerji kaynağının elektrik olarak sabitleneceğini düşünüyorum. Isınma, soğuma, yemek yapma, araba her şey elektrik.

Edit: ilk mesajdaki kablonun/kutunun içini youtube da görebilirsiniz. Güvenlik amaçlı bir ekipman aslında. Hem sizi elektrik çarpmasın(terminallerde araç tanınana kadar gerilim olmaz) hem de tesisat yanmasın diye gibi düşünebiliriz. DIY versiyonları var sanırım.
Teslası olan tanıdığım aracına uygun bir müstakil ev arıyor araç şarjını tamamen ücretsiz yapmak için güneş paneli ile çatısını kaplayıp tamamen 0TL ye elektrik kullanmak istiyor.

Baktığında çok mantıklı aslında araçla kat edeceğin her yolun maliyeti 0 tl olacak.

Model Y gerçekten başarılı bir araç.
Şehir içi ihtiyacın fazlaysa içten yanmalı motora sahip araca 2 milyon civarı vermek yerine üstüne 500 daha koyup yakıttan çok kısa sürede amorti edebiliyorsun.

Oto pilot eklentisi akıl almaz derecede iyi çalışıyor, şerit değiştirmesi durup kalkışta ki sakinliği , acil durumda verdiği kararlar 40 yıllık şoför ayarında.

Kilit trafikte odağınız daha eğleneceğiniz bir yere kayabilir film dizi basit oyunlar vs.

Çok karasız kaldığı yerde sizi her türlü uyandırıp kontrolü elinize aldırıyor.

Uzun yolu ayda yılda bir yapıyorsanız bence elektrikli araç mantıklı bir çözüm
 
Yokuş inerken fren yaparken biraz şarj oluyor.

Tekerlekten şarjlı, dışarıdan hiç şarj gerektirmeyen araba düşünceniz varsa, bkz: tarih, ortaçağ,devirdaim makinası, erke dönergeci, termodinamik, enerjinin korunumu...
 
Son düzenleme:
Motor kendisi aküden çalışarak tekeri döndürürken ayrıca bir de (dinamo vasıtasıyla) aküyü şarj etmeye çalışırsa dış kaynaklı enerji olmadığı için, akünün kendi kendini doldurmasını beklemek gibidir. Bu yüzden olmuyor
 
Son düzenleme:

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,900
Mesajlar
100,734
Üyeler
2,498
Son üye
TaKo

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
Back
Top