Tesla kapılarında manuel açma kolları var, güç yokken dahi bu kollar ile açabilirsiniz(Kaynak owners manual). Hibrit araçlarda batarya-elektrik motoru-içten yanmalı motor belirli bir optimizasyon algoritması ile çalışıyor, elektrikte olan menzil çoğunda oldukça az, ama frenleme üstünden şarj ederek normalde ısıya dönüşecek enerjinin birazını kurtardığı için sonuçta bir enerji tasarrufu sağlıyor. Özellikle kısa şehiriçi yolculuklar yapan, trafiğe giren ama şehirlerarası yol yapıp şarj istasyonu ile uğraşmak istemeyenler için bir çözüm. Ayrıca şarj edilebilen versiyonları da var, mesela 80km menzili var bu şekilde özellikle avrupa da kullanan çok. Adamın günlük 20km seyahat i varsa hiç fosil yakıt kullanmadan işini görebilir.
Nissan epower ise çok farklı bir teknoloji içten yanmalı bir motoru var, ancak klasik anlamda hibrit değil. Bataryası var mı bilmiyorum ancak büyük ihtimalle ufak bir batarya vardır. Nissanın amaçladığı şey şu içten yanmalı motorun karakteristiği biraz pis, ancak belirli devirde kullanılırsa(jenaratörler gibi) o devire göre tasarım yapılarak standart otomobilden daha verimli olması sağlanabilir. Dizel elektrik lokomotifin benzinli versiyonu gibi araba, içten yanmalı motor elektrik motoruna güç sağlıyor, bütün çekişi elektrik motoru yapıyor. Hibritte aynı anda ikisi ya da sadece biri yapabilir.
Elektrikli araçların şarjı konusu şu anda ciddi bir sıkıntı, güncel durumu bilmiyorum ancak üretim tüketim grafiklerine bakarsanız tahminimce sadece 500bin elektrikli aracı DC şarj a bağlamak türkiyenin toplam tüketimini ikiye katlar. Dolayısıyla maalesef şarj edecek altyapı yok, ama sadece bizde değil neredeyse herkes aynı derde sahip. Ayrıca türkiye özelinde elektrik üretiminin neredeyse sabit olarak yaklaşık 13-14GW ı kömürden geliyor olmalı, bu durumda elektrikli araçlar zaten sıfır emisyon değil. Bu da sadece bizim için geçerli değil.
Bir ekleme daha yapayım, fosil yakıt tüketiminin, fosik yakıt bazlı hava kirliliğine bireysel araç kullanımının etkisi ciddi miktarda az. Üstelik batarya üretim prosesi ve henüz ne yapacağımızı bilmediğimiz atık sorunu var. Kısacası elektrikli araç özelinde çevrecilik çığırtkanlığı yapmak çok doğru değil. Ancak gelecekte kullanacağımız araçların içten yanmalı olacağını düşünmüyorum. Birden fazla enerji kaynağını bütün yaşam alanı boyunca dağıtmak ve bunların bakımını yapmak zor, dolayısıyla çok yakın olmayan ve büyük ihtimalle şahit olamayacağımız bir gelecekte evde ve bireysel olarak kullanılan enerji kaynağının elektrik olarak sabitleneceğini düşünüyorum. Isınma, soğuma, yemek yapma, araba her şey elektrik.
Edit: ilk mesajdaki kablonun/kutunun içini youtube da görebilirsiniz. Güvenlik amaçlı bir ekipman aslında. Hem sizi elektrik çarpmasın(terminallerde araç tanınana kadar gerilim olmaz) hem de tesisat yanmasın diye gibi düşünebiliriz. DIY versiyonları var sanırım.