Evde araç şarj kablosu

mikron24

Aktif Üye
Katılım
8 Ekim 2022
Mesajlar
707
Resimdeki ürün için ilan gördüm. 5bin lira. Elektrikli araçların evde şarjı ekonomik oluyor diye duymuştum.
Screenshot_20240114_173520_com.abtnprojects.ambatana_edit_315315336671157.jpg


Burada aletin yaptığı pek bir şey yok gibi görünüyor. Şebekeden çekilen enerjiyi gösteriyor galiba. İşin aslı nasıldır?

Sadece kablo yeterliyken gösterge mi eklenmiştir? Normalde şarj kontrol işlemlerini araç kendisi yapmaz mı?
 
Resimdeki ürün için ilan gördüm. 5bin lira. Elektrikli araçların evde şarjı ekonomik oluyor diye duymuştum.
29025 eklentisine bak

Burada aletin yaptığı pek bir şey yok gibi görünüyor. Şebekeden çekilen enerjiyi gösteriyor galiba. İşin aslı nasıldır?

Sadece kablo yeterliyken gösterge mi eklenmiştir? Normalde şarj kontrol işlemlerini araç kendisi yapmaz mı?
Bu kablolar yalancı aslında nasıl mı?
Normalde elektrikli araçlar "OCPP" üzerinden iletişim kurar şarj istasyonu ile ama bunun bir şartı yoktur olmasada şarj olur fakat üreticinin belirttiği güç kadar örn tesla model y ocpp iletişimi kurmazssa 2kWh ile şarj oluyor.

Böyle bir aparat alıp bunu 7.5kWh'e çıkarabiliyoruyz hatta bunu hackleyip 10kWh ile evine şarj yapan biliyorum.

Kısaca aracı kandıroyruz tabii bunun için güllük gülistanlık olarak 32A verebilen bir tesisata ihtyiacımız var yoksa arbanın umrunda değil tesisat alev mi almış kablolar eriyor mu bu cihazı kullanacaksak önce tesisatımızdan emin olmalıyız.
 
Elektrikli araç pişmanlıktır :)

Bu yazdığımı 4.5 sene sonra düşen 2. el fiyatlarını görünce tekrar anacaksınız :)

Bence elektrikli araçlar kapitalist sistemin yeni oyunu. Düşüncenize 100 yıllık teknolojiyi artık sıfırlayıp yeni bir alan açıyorsun. Alacağınız artık binlerce aparat var vs...
 
Elektrikli araç pişmanlıktır :)

Bu yazdığımı 4.5 sene sonra düşen 2. el fiyatlarını görünce tekrar anacaksınız :)

Bence elektrikli araçlar kapitalist sistemin yeni oyunu. Düşüncenize 100 yıllık teknolojiyi artık sıfırlayıp yeni bir alan açıyorsun. Alacağınız artık binlerce aparat var vs...
Kışın menzil biraz düşüyor ama bence çok huzurlu.
Bozulacak parça sayısı çok az bu yüzden arıza maliyeti büyük.

Model Y kullanan tanıdığım var nadiren de olsa birlikte seyahat ediyoruz.
Kışın içten yanmalı motorlu araçtaki klimanın sıcak üflemesini beklemek derdi yok koltuğa oturur oturmaz sıcak gelmeye başlıyor.

Şehir içi kullanımlar için aşırı avantajlı durunca tüketim sıfır, yokuş inerken indiğin kadar menzil kazanıyorsun neredeyse.

Gördüğüm dezavantaj şarj süreleri ev ortamında çok uzun ama sabah işe gidip akşam geliyorsanız akşam 8 gibi şarja takıp sabah 7 gibi %80-85 dolmuş halde alabilirsiniz ama acil işiniz varsa ve yola gidecekseniz sinirinizin gerilmesi çok olası aşşağı yukarı 2.5 milyon türk lirası verdikten sonra acil işini şarj sebebiyle görememek biraz soğutur araçtan
 
@Ahmet, daha önce bmw ve elektrikli araç konusunda değerli fikirlerinizi almıştım. Sonradan tekrar dizel olarak devam etmeye karar verdim. kafamı kurcalayan başka konu var. Araç 116d. 225bin km civrında . Şimdi sıradaki önemli büyük problem nedir diye beklemeye başladım. rektefe denen şey bu kilometrelerde mi olur? Araba bitti mi yani ne olacak yakında? Değiştireyim mi? Ekspertiz firmasındaki kişi almanyada BMW 1milyon km olarak rahat kullanılıyor. Türkiyede çok zengin olduğumuzdan bu kadar kullanmıyoruz demişti.
 
@Ahmet, daha önce bmw ve elektrikli araç konusunda değerli fikirlerinizi almıştım. Sonradan tekrar dizel olarak devam etmeye karar verdim. kafamı kurcalayan başka konu var. Araç 116d. 225bin km civrında . Şimdi sıradaki önemli büyük problem nedir diye beklemeye başladım. rektefe denen şey bu kilometrelerde mi olur? Araba bitti mi yani ne olacak yakında? Değiştireyim mi? Ekspertiz firmasındaki kişi almanyada BMW 1milyon km olarak rahat kullanılıyor. Türkiyede çok zengin olduğumuzdan bu kadar kullanmıyoruz demişti.
Birkaç müsait zamanda yapacağınız ufak testler var bunların sonucunda tekrar değerlendirelim.

Araç sıcakken yani hararet yerine oturmuşken kaputu açın ve şıkır şıkır bir ses var mı dinleyin metal sürtme sesi gibi.

Yağ kapağını açın ve yağ dolum ağzına bırakın yağ kapağı bıraktığınız gibi mi duracak yoksa kendini sağa sola atacak mı.

Araç da biraz yüksek devrinde hız sabitleyin vites yükseltmesin ama örn Manuel modda 3. vites 3bin devirde sabitleyin hem aracı dinleyin hem devir saatine bakın hemde harareti izleyin.

Bunlarıj sonuçlarını yazın motor ve şanzıman sağlığı hakkında büyük fikirlere sahip olacağız.


Benim tahminim size kısa sürede açacağı tek masraf bu zamana kadar değişmediyse devirdaim pompası olacaktır.

Klima da düzgün şekilde bütün fonksiyonlarını yapıyor mu onu da deneyin mutlaka soğuk/sıcak/fan kademesi/ayak orta cam konumları bunları da titizlik ile yapın tekrar konuşalım

Drift yapmamış, sıkıştırılmamış, soğuk motorla hemen yol yapılmamış ve en önemlisi bilmeyen tarafından kurcalaanmamışssa 350bine kadar yolu var. En son sahip olduğumuz bmw'yi 395binde sattık
 
Firmalar artık iyice tamir edilebilirliği engellemeye başladı. Apple bu konuda ön safta yer alıyor. Elektrikli araçlarla ilgili de en büyük endişem bu. Alacaksın arabayı, bozulduğu zaman mecbur arabanın kendi servisine götüreceksin ve onların uygun gördüğü fiyatı ödeyeceksin. En azından benzinli arabalarda hala servis dışında tamir ettirme imkanı mevcut. Orada da işi zorlaştırmak için ellerinden geleni yapıyorlar, ama durum şimdilik o kadar vahim değil.

Mesela belki elektrikli arabayı evde şarj etmek istedin, yazılım algılayacak ve hata verecek "uyumlu olmayan şarj cihaz algılandı, lütfen desteklenen bir cihaz kullanın". Desteklenen de diğerinden 5 kat daha pahalı.
 
Dizelin son damlası akaryakıt istasyonundan akıncaya dek ben 1.5 aşağısı dizel araçtan vazgeçmem...
Bulamıyorsam 1.6 benzinli altına inmem...

Şanzıman da tork konvertörlü otomatik olacak. DSG, CVT gibi zımbırtılarla da uğraşamam. Tork'luyu kullanırsın evladiyelik olur...

Çevreyi kirletiyorsun, çevre düşmanısın diyebilirsiniz, sorun yok, benden sonrası kıyamet olsun çok önemli değil. Önce o çevreciler, çini, hindistanı, amerikayı durdursun çevreyi kirletmekten, benim yaktığım 2 kuruşluk benzin sıkıntı olmaz bence...

Bir aracı 100k km kullanır, ağır bakımına gelmeden satar, sonrasında yenisi ile değiştiririm, bu da bir aracı max 3-4 sene kullanacağım anlamına gelir. Zaten araç içindeki yenilikler de ancak o kadar senede level atlıyor...

Elektrikli çoluk çocuk oyuncağı gibi geliyor bana günün sonunda...

Evde tek arabam varsa, gece hastanelik olduğumda şarj mı düşüneceğim. Ya da bu ihtimale karşı arabamı hep şarjlı mı bırakacağım. Hadi canım oradan. Şurada iki yolculuk zevki yaşayacağım, araba mı beni taşıyor ben mi onu belli değil...

Elektrikli araçlar çevreci masalları okuyanı çok kötü yaparım, onlar hiç yazmasın :)

Tek avantajı şehir içinde araçla gezerken bir nebze kar etmek. Bunun için de 2 milyon vermem bir araca...

Geçen istanbul bursa otobanında gidiyorum, yanımdan porşe elektrikli araba vınn diye geçti, yanımdaki arkadaş vay anasını nasıl da geçti bizi dedi, plakayı okuyamadık falan. Dedim merak etme birazdan yakalıcaz, yanımdaki dedi ki hadi oradan adam bize deli fark koydu. 15dk sonra ben onu 130 ile solluyordum. Tavşan kaplumbağa hikayesi gibi...
 
@DeveliAhmet hibritlere ne diyorsun? Bizim 2006 Corollayı servise götürünce orada HRV miyni neydi hibritleri görüyorum ve hoşuma gidiyor. İki tarafın da faydasını elde ediyorsun.
 
elektrikli araçlar yaygınlaşmadan çok önce elektrik şebekelerinin komple güncellenmesi gerekiyor. şu anda eşantiyon sayıda elektrikli araç geziyor sokakta. yapılan hesaplara göre 5 sene sonra gezen araçların %40 elektrikli olacağını düşünerek şu an sahip olduğumuz şebeke, bırak şebekeyi elektrik üretim kapasitemiz yetmiyor.

daha yazın klimalar fazla çalıştığında ya da kışın herkes elektrik sobasına yüklendiğinde yetmeyen kapasiteye sahibiz. ortalama bir elektrikli aracın en az 8-10kw ile şarj edilmesi gerektiğini düşünürsek ve bu şarjların da gemnellikle gece yapılacağını varsayarsak ortalık fena karışacak.

öte yandan elektrikli araçların ardındaki güç ne tesla ne bmw. çinliler, xiaomi ve huawei'nin yeni arabaları harika. byd çok ekonomik ve gayet kaliteli araçlar yapıyor. 10 sene mi sürer-20 sene mi sürer bu sebepten 3. dünya savaşı mı çıkar onu bilmiyorum ama dönüşüm kaçınılmaz.
 
Elektrik altyapısı ile ilgili yorumları hep duyuyorum ama gerçekte dizel/benzinli araçlar ilk çıktığında nasıl yaygınlaştığına bakmak lazım.

Muhtemelen benzer bir şekilde petrol lojistiği nasıl sağlandıysa, elektrik altyapısı da o şeklide kendine bir yol bulacaktır.
 
Elektrik altyapısı ile ilgili yorumları hep duyuyorum ama gerçekte dizel/benzinli araçlar ilk çıktığında nasıl yaygınlaştığına bakmak lazım.

Muhtemelen benzer bir şekilde petrol lojistiği nasıl sağlandıysa, elektrik altyapısı da o şeklide kendine bir yol bulacaktır.
arada 100 yıl fark var. benzinli-dizel araçları yaygınlaşması elektrikliye kıyasla çok çok yavaş bir süreç. türkiye için konuşursak 1920 lerde başlıyor ama 1950'lerden sonra otomobil halka iniyor. 70 senede 13 milyon adede ulaşıyor.

şu an türkiyede yaklaşık 13 milyon otomobil var. bunların önümüzdeki 10 senede yarısının elektrikliye döndüğünü düşünelim. geçen 10 senede trafiğe eklenecek yaklaşık 5 milyon aracı da ekleyelim. 9 milyon araç eder. ciddi bir rakam.
 
Bu hız da fiyat ile yavaşlatılabilir. Talep yüksek olması üreticinin avantajlı olduğu bir konumdur. Firmalar kasti olarak bile bundan faydalanabilir.
 
İlave enerji ihtiyacı sadece şebeke ile de sağlanmayabilir. Belki de bizim devlet artık aklını başına toplayacak ve kendi evinde solar panel kuran vatandaştan onlarca belge, bir sürü harç, pul, stopaj cart curt istemeyecek, hatta maddi anlamda teşvik de edecek.
 
geleceği bilemeyiz ama kapitalist düzenin mantığı para-mal sirkülasyonudur. yani kimse piyasada ne mal kıtlığı olsun ne de fiyatlar aşırı yüksek olup sıfır satış olsun ister.

fiyatları yüksek tutup araç satmamak üreticinin işine gelmez bunu neden yapsın. kaldı ki onlarca üretici var tesla çok pahalı olursa xiaomi alırız :cool:

ekteki verilere göre elektrkli araç oranının %50'ye ulaşması 10 seneden çok daha hızlı olacak gibi görünüyor. verileri tuikden aldım.


1705300572386.png

 
Son düzenleme:
Ben eve 13.5TL'den 5 lt paketlerde su almaya başladım. Geçen hafta çevremdeki hiçbir markette 5 lt pakette su bulamadım. Nasıl olduysa, farklı markalardaki sular farklı marketlere bir anda ürün geldi ama hepsi 15 TL'den geldi. Musluktan da su içilebilir ama marketteki suyun fiyatı hergün artıyor.

Çok marka olsada, bir tekel zinciri bir şekilde oluşuyor. Markalar olmasa ülkeler bunu yapabilir.

Gayabı Allah bilir, ne kadar mantık yürütsek de gerçekleri zamanla göreceğiz.
 
tek sorun şebeke kapasitesi de değil. mesela bizim otoparkımızda 10 araç kapalı - 15 araç açık yer var. ama kapalı otoparkta öyle panodan tesisat çekeyim gibi bir olanak şu an için yok. bir şekilde elektrikli aracım olsa tek şarj imkanım avm ya da şarj istasyonları olur.

hadi diyelim apartman karar aldı panodan elektrik çekildi hangi dairelerin saatinden çekilecek. 25 daire var 10 tanesi faydalanabilir. elektrikli aracı olmayan bile belli mi olur yarın alırım diye düşünerek o hakkı kendine isteyecek.

bence insanların şu an elektrikli araca mesafeli durma sebebi bu tip lojistik sorunlar. yoksa satın alma ve işletme maliyeti olarak çok optimum noktadalar.
 
@DeveliAhmet hibritlere ne diyorsun? Bizim 2006 Corollayı servise götürünce orada HRV miyni neydi hibritleri görüyorum ve hoşuma gidiyor. İki tarafın da faydasını elde ediyorsun.
Epower mi ne hocam onlari gordum. Aracta jenerator olarak icten yanmali motor kullanılıyor ama sürüş elektrik motoru ile. İki tarafında kazancı var ama iki ayri hata noktası. En azından yakit bitti derdi yok...

Çin tabiki elektrikli olmak isteyecek, çünkü bu bir devlet politikası onlar için. Ellerinden gelse tüm araclar elektrikli olsun istiyorlar.

Ama her sey elektrikli olsun deyip arkasini güdük birakmiyorlar. Çinin son 10 senede yaptığı solar ve ruzgar yatirimlarina bakin anlarsınız.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,900
Mesajlar
100,734
Üyeler
2,498
Son üye
TaKo

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
Back
Top