Linkedin'de daha önce gördüğüm bir paylaşımı bulmak

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
21,583
Linkedin'de bugün güzel bir paylaşım gördüm. Bir Türk öğrenci basit bir osiloskop yapmış. Arada başka birşeyler yapıp 1 dakika sonra tekrar linkedin'e girdim like atmak için ama artık ana sayfada o paylaşım yok. Paylaşım zamanına göre sıralatıyorum, yüzlerce paylaşım baktım yok. "Top" deyip sıralatıyorum, alakasız yurtdışı mesajlar var (bir tanesi de LGBT nin iş hayatındaki yeri :mad: ) Gitti valla mesaj ...
 
@taydin bu mu?


Daha kolay bir yolu var mı bilmiyorum ama, sol üst taraftaki search kısmına "osiloskop" yazdım :bilmem1:

1640682018750.jpg
 
Son düzenleme:
Hah tamam o yav! Osiloskop aratmak aklıma gelmedi, demekki osiloskop paylaşımı yapan pek yok orada :katil2:
 
  • Beğen
Reactions: umk
PCB'ye bakılırsa 2. versiyonunu üretmiş. İstikrarlı bir çalışma yapıyor gibi duruyor. Muhteşem.
 
Uzatmak istemiyordum ama açıklayayım.

Aklıma birçok şey gelince ana düşünceyi kaybedebiliyorum kusuruma bakmayın o yüzden sildim haklısınız olay odağında çıkmıştı yazıda.
Kısaca ülkenin iç kesimlerindeki her okul vasıfsızdır demiyorum ama oradaki herhangi bir okulda herhangi bir öğrenci başarılı bir iş yaptı diye ülkede uygulanan her yere bomboş üniversite açma furyasının doğruluğu ispatlanmıyor. Köşe başı gibi üniversite açtık bakın gençlerimiz neler yapıyor demek doğru değil. Bu proje de yapan kişinin başarısıdır o okulun ve siyasi iktidarın okul açma politikasının sonucu değildir demek istemiştim.
 
Son düzenleme:
Bence üniversite öğrenci yetiştirmez, öğrenci üniversitede kendini yetiştirir. Dolayısıyla yazılanlardan ben de çok bir şey anlamadım.

Neyse zaten benim amacım buradaki önemli olan esas konu gümbürtüye gitmesin.

Projenin güzelliği bir yana yana, Muhammed Ali'nin düşünce biçimini çok beğendim. Paylaşımın içeriğini okumayanlar için aşağıya iliştireyim. Muhammed Ali ile iletişime geçtim, foruma davet ettim. Umarım aramıza katılır. :rolleyes:

"Bir osiloskop alacak gücüm yoktu bende elimde bulunan komponentler ile yapmaya karar verdim. Sonuç olumlu veya olumsuz olabilir, önemli olanın üretmeye çalışmak olduğunu düşünüyorum. Umarım verdiğim emeğin karşılığında sorunsuz bir osiloskop yapabilirim. İlerleyen süreçte frekans ölçümlerinin gereken hassasiyeti karşılaması durumunda dokunmatik TFT bir ekrana geçmeyi hedefliyorum. Bu arada, yine kendi tasarımım olan logo ve isim için yorumlarınıza açığım :). "
 
Bence ırkçılık ne demek bir daha bakın. Ben insanları ayırt etmedim veya aşağılamadım. Yukarıda da yazdığım sınıflandırmanın altında belirttim bu benim fikrim değil birçok işveren gözünden iş arayan insanlar bu şekilde sıfatlara sokuluyor iyi ya da değil kesinlikle doğru bulmasam da durum bu. Çok yanlış bir durum ama ona rağmen bunun adı ırkçılık olmaz da neyse. Bir de bu sınıflandırmayı insanlara ben yapmadığım için ben hiç ırkçı da olamam ya.
Bu arada bu arkadaş sadece bu projesi ile bile Türkiye'de işsiz kalmaz. İşveren için bu portfolio bile yeterlidir çoğu zaman Türkiye şartlarında.. Mühendisim, yeni mezunum iş bulamıyorum diyenler için güzel bir örnek..
Kesinlikle katılıyorum zaten oldukça takdire şayan bir çaba. En ufak olumsuz bir şey de dememiştim öncesinde de ama neyse.

Kaç milyon mülteci geldi haddi hesabı yok. Bir karı kocadan oluşan aile bile burada yokluk içinde 3-4 çocuk sahibi oluyor. Sildiğim yazımı herkes okumuştur orda da dediğim gibi bir yerde çok fazla insan varsa illaki çok başarılıları da içinden çıkar. Sizin de 1 milyon tane çocuğunuz olsa illa içinde 2-3 ü MIT de okumaya hak kazanır. Yine yukarıda sildiğim mesajımda belirttiğim gibi özel okul örneği vermiştim aynısının devlet örneğini vermişsiniz sağolun "burs" alan bir aile ve çocuğun başarısını sahiplenen bir yönetim. Mesele bu konularda başarı oranı kaç kişi yapıyor yapabiliyor. Oran yüksekse o zaman sistem başarılı olur. Oranı hesaplarkenki başarı kıstası da kusura bakmayın ama dış güçlerin ülkeleri olur biz yıllarca birbirimizi yerken adamlar teknolojinin temelini attılar.

Ben devlet okullarına laf etmiyorum sayıları haddinden fazla ve eğitime önem vermediğimiz için öğretmenlerimizin çoğu da belli bir seviyede olmuyorlar. Çünkü onlar da bu eğitim sistemi içinde kavruluyor. Sonra al sana kısır döngü o öğretmenin öğrencisi de olmuyor gidiyor böyle. Bu demek değil ki bütün öğretmenler yetersiz. Olay insanın içinde bitiyor. Ama bu sistem ne doğuruyor yetersiz hocalar ve birçok okul. Az miktarda kendini geliştirmeyi başarmış hoca da bu okullara gitmek istemiyor. Yine 2-3 tane isim yapmış okula gidiyor ya da parasından ötürü özele geçiyor. Devlet de bu beton küplerine yeterli yatırım da yapmıyor. Yine 2-3 tane olmasa bile bazı devlet üniversiteleri dışında 200 tane üniversitenin şöyle rahatça söyleyeyim sizi kırmadan sayıyı çok büyük tutmak istemiyorum bir 100ü temizinden çöp. Daha fazla da neyse. Yani ortada iki tane başarı var 1.si çok eskiden kurulan bu 3-4 okulun kendi içinde özüne akademisyenlerle beraber sahip çıkması ve bu okullara düşemese bile kendi çabalayıp sivrilebilenler. Bu insanları da bu betonlar adam etmiyor kendileri kazıya kazıya çabalayarak geliyorlar. O da sağolsun internet ve şanslıysa varsa bir iki tane ufuk açıcı tanıdığı insan vasıtasıyla oluyor.
Neyse zaten benim amacım buradaki önemli olan esas konu gümbürtüye gitmesin.
Çok çok özür dilerim durduk yere 2 kere ırkçı sıfatı altında güme gitmeyi kaldıramazdım ilkinde ses çıkarmadım ama.
Bu sebepten ötürü ortadaki ürünün önüne bu muhabbet geçmesini istemediğimden izninizle 2-3 gün sonra bütün mesajlarımı sileceğim isteyen de kendilerininkini siler.

İlk başta konuyu buraya ben çektim ama bir insanın başarısını komple bir hükümetin eseri gibi adlandırmak bana projeyi yapan kişiye hakaret gibi geldi. Ülkenin her yerinde eğitime destek, öğrenciye katkı hat safhada olsa zaten Dolar niye artıyor diye bir entry de olmazdı sanayimiz de şimdikinin çok üstünde olurdu.

2-3 gün sonra mesajlarımı sileceğim konu içinde yarattığım kalabalıktan tekrardan ötürü özür dilerim. Projeyi yapan arkadaşım okuyorsa eğer bu yazıyı lütfen kardeşim yanlış anlama, sana dair kimsenin kötü bir düşüncesi yok projenin ayrıntılarını ben de çok merak ediyorum iyi günler.
 
Özür dileyip, mesaj silmek gibi -bence- anlam ifade etmeye şeylerle çok uğraşmamak lazım. Burada devlet/hükümet kurup, yıkmıyoruz ya da başka bir ifade ile kendi vizörümüzden gördüğümüzü resmin bütünü gibi düşünmeye gerek yok. Her insanın birikimleri ölçüsünde kendince gördüğü bir manzara var ve bunu ifade ediyor.

Kabul edersen tavsiyem, mesaj silmek ile vakit öldüreceğine aklındaki projeleri paylaş ya da merak ettiğin konular hakkında sorular sor. Eminim daha verimli olacaktır.
 
Bence de mesaj silmeye gerek yok. Silersen zaten konunun akışı bozulur, sanki birisi gaipten sesler duymuş ve ona yanıt vermiş gibi olur :) O durumda tüm konunun silinmesi gerekir, çünkü kalan mesajların bir anlamı ve bağlamı kalmaz.

Konular zaman zaman siyasi içerik kazanabiliyor. Bu normal birşey, siyaset ve hayat iç içedir. Önemli olan teknik bağlamdan ayrılmamak ve konuyu hiç kimsenin yararına olmayan kısır tartışmaya dönüştürmemek.
 
Türkiye'nin hem başarısı, hem de başarısızlı topyekün tim insanlarımızın eseridir bence. Yani insanlar aslında çok becerikli, ama hükümet ve genel olarak devletin mevcut sistem ve uygulamaları nedeniyle bir türlü ilerleyemiyoruz diye birşey yok. Aynı şekilde hükümet/devlette herşey olması gerektiği gibi, ama bizim insanlar odun, o yüzden ilerleyemiyoruz diye de birşey yok.

Bizler insan olarak kendimizi geliştirdikçe, bizi yönetenler de daha iyi olacak. O yüzden ülkesi için iyi birşeyler yapmak isteyenin, gençlere yatırım yapması lazım. "Bizden adam olmaz abi" veya "tamam IHA yaptın da, %100 yerli değil, yaaaa" gibi yaklaşımlardan bu ülkeye yarar gelmez.
 
O başlığın değişmesi gerekiyor aslında. :) Her çıkışın bir inişi olduğunu yazdıktan sonra fena tokatlananlar oldu.
.
Meselelere siyasi pencereden bakarak bir diyalogdan olumlu bir netice çıkmaz, ben daha tanık olmadım en azından. Bir zafer kazanmış gibi hisseder gibisiniz de çıkışın inişi dediğiniz şey 3 ayda 8'den 13'e "indirildi".

İkinci kez yersiz taş atıyorsunuz bana.
Betondan üniversiteler:)
Yerinde görünüyor da sadece safsata. Başarılı insanlar yetişecek herhalde memlekette, sayıdan başka göstergeler önemli, benim iddiam nicelik artarken niteliğin çok düştüğü ama bu da önemsiz, sizinle burada tartışmak boş, bu tür sorunların çözülebileceği yer burası değil. Zaten bilgisi olanların paylaşıp yardımlaştığı faydalı bir ortamdayız. Bilgi birikimine katkıda bulunmaya bakalım. Kısır döngüye girmeyelim.
 
Son düzenleme:
Linkedin'de bugün güzel bir paylaşım gördüm. Bir Türk öğrenci basit bir osiloskop yapmış. Arada başka birşeyler yapıp 1 dakika sonra tekrar linkedin'e girdim like atmak için ama artık ana sayfada o paylaşım yok. Paylaşım zamanına göre sıralatıyorum, yüzlerce paylaşım baktım yok. "Top" deyip sıralatıyorum, alakasız yurtdışı mesajlar var (bir tanesi de LGBT nin iş hayatındaki yeri :mad: ) Gitti valla mesaj ...
Bahsettiğiniz uygulama mi tarayıcı üzerinden mi açtığınız bilmiyorum Timur hocam, şayet tarayıcıdan ise geçmişten erişebilirsiniz düşüncesindeyim.
 
Bahsettiğiniz uygulama mi tarayıcı üzerinden mi açtığınız bilmiyorum Timur hocam, şayet tarayıcıdan ise geçmişten erişebilirsiniz düşüncesindeyim.

Geçmişte yüzlerce mesaj geriye baktım. Herhalde o bir dakika içerisinde o kadar mesaj atıldı. Linkedin'in bu kadar popüler olduğunu bilmiyordum doğrusu :)
 
Arkadaşlar, bazı konularda hakikaten söz çok uzuyor... Bazı cümleler ise bunun yol açtığı yorgunlukla maksadını aşıyor: "Eğitim işini devlet memurları yapmamalı" ifadesi, karşılaştığınız örnekler üzerinden size anlamlı görünebilir. Bana ise geçmişte bir bakanın "okullar olmasa görün Milli Eğitim'i nasıl idare ederim" dediğini hatırlatıyor...

Sadece mesai saatlerindeki değil, mahallesinde gezintiye çıktığı andaki durumu bile kanunen murakabe altındadır devlet memurunun. Buna rağmen işini kalite ve nicelik bakımından yerine getirmiyorsa hakkında neden gerekli inceleme başlatılıp netice alınmıyor? Ya da pek çoğu bu gerekçelerle tahkikat ve memuriyetten çıkarma cezası alırken neden hâlâ bu mevzularda olumsuz örneklere rastlanıyor. Buraya da biraz kafa yorunuz lütfen.

17 yıllık memuriyetimde karşılaştığım fedakar insanların hakkı için sizlerin bari insafı terketmeden, milyonlarca insanın toplum içerisindeki onur ve gururunu inciten bu genellemelere nasıl varıldığını bir düşünmenizi istirham ediyorum...

"Beton üniversiteler" kadar etten kemikten bu insanların da hakkı olmalı sû-i zanna kurban edilmemek hususunda...

 
Son düzenleme:

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,663
Mesajlar
97,424
Üyeler
2,440
Son üye
turankaya

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top