Multimetrenin (Protek 506) ekranındaki çizikleri gidermek

Sercan

--
Katılım
17 Mart 2019
Mesajlar
5,374
Yaklaşık 15 yıl önce Opel Astra H 1.6 Enjoy arabam vardı. Muhteşem bir cam tavanı vardı ve arabamı çok seviyordum. Araba neredeyse sıfır olmasına rağmen farları güneşten dolayı solmuştu. O dönem farları parlatmak için zımparalayıp cilalamıştım ve işe yaramıştı.

Bugün, aynı teknikle çok uzun zaman önce bit pazarından aldığım Protek 506 multimetrenin ekranındaki SMD entegre ayaklarının izlerini silmek istedim. Sanıyorum önceki sahibi entegreyi söktükten sonra sıcak sıcak ekrana bırakmış.


Fotoğrafta çok belli olmasa da yakından oldukça belirgin olan izleri silmek için zımparalama işlemi yapmak gerekiyor. Başlamadan önce elinizde en az 2000'lik zımpara olması gerek. Daha yukarı incelikte zımpara olursa çok daha iyi olabilir. Bildiğim kadarıyla 7000'e kadar zımpara kağıdı bulmak mümkün. Islak zımpara sonrası plastikte oluşan pusu gidermek için elinizde mutlaka bir cila olması gerekiyor. Mümkünse çizik giderici plastik cilaları deneyebilirsiniz.

Küçük bir alandaki çizikleri gidermek için bütün ekranı zımparalayacağız. Bu işlemi yaparken dikkatli olmanız gerekiyor. Şimdiden uyarayım; ben kendi yaptığım işlemi paylaştığım için yapacağınız işin sorumluluğu size aittir. Uygulama yaptığınız alanın daha kötü olmasına sebebiyet verebilirsiniz. İsterseniz öncelikle değersiz plastiklerde testler yapın.

Burada önemli olan konu, ilk başlangıçta doğru zımpara kalınlığı ile başlamaktır. Önce zemini kirden ve tozdan arındıracak şekilde temizleyin ve sonra ıslatın. Ben ıslatmak için eski bir ilaç spreyini kullandım. Benim yaptığım gibi sadece 2000'lik zımpara yaparsanız, en alt kısımda resimle görüldüğü gibi çiziklerden tamamen kurtulamazsınız. Ben bu işleme 1000'lik zımpara ile başlayıp, ardından 1500 ve ardından 2000'lik zımpara ile yapmalıyım. Fakat ben 2000'lik ile deneme amaçlı zımparaladım ve cilaladım. İşte sonuç:


1730647355184.jpeg

1730647368932.jpeg

1730647377035.jpeg
20241103_173454.jpg
20241103_173014.jpg
20241103_173714.jpg
20241103_180202.jpg
20241103_180228.jpg
20241103_182433.jpg
 
Güzel olmuş. Benim arabamın farları da matlaştı ve uygulamayı düşünüyorum. Zımparalamadan sonra sadece çizik giderici yeterli oluyor mu yoksa öncesinde veya sonrasında başka bir malzeme daha kullanılmalı mı?
 
Güzel olmuş. Benim arabamın farları da matlaştı ve uygulamayı düşünüyorum. Zımparalamadan sonra sadece çizik giderici yeterli oluyor mu yoksa öncesinde veya sonrasında başka bir malzeme daha kullanılmalı mı?
araba farında zımpara + cila işlemi geçici oluyor zira asıl sorun güneşten gelen UV ışınları nedeniyle plastiğin sararması. kışa girerken yapılırsa ve araç genelde kapalı garajda duruyorsa kalıcı olabilir. bu işlemden sonra bir uv lak atıyorlar o da işlem ömrünü uzatıyor.

zımparadan sonra cila yerine kloroform buharı uygulayanlar da var. yüzeyi mikron kalınlığında eriterek pürüzsüzlük sağlıyor.
 
Güzel olmuş. Benim arabamın farları da matlaştı ve uygulamayı düşünüyorum. Zımparalamadan sonra sadece çizik giderici yeterli oluyor mu yoksa öncesinde veya sonrasında başka bir malzeme daha kullanılmalı mı?
Bu eritme işini bende duydum. Bazıları diş macunu bile yeterli olur diyor ama itibar etmemek lazım. Kalıcı olması için sonrasında UV koruma için şeffaf vernik vs de olabilir. 10 yıldan uzun zaman önce kaporta ustaları bu işi çok iyi yapıyor diye duymuştum.
 
Yukarıdaki ilk uygulama tam istediğim sonucu vermeyceince bu işlemi 1200'den başlayıp 1500 ve 2000'lik olacak şekilde tekrar ettim. Hala çok minik noktalar şekilde var fakat artık yeterli seviyede şeffaflaştı.

İnsan yaparken "ne yapıyorum ben" diye hayatı sorguluyor fakat bittiğinde biraz daha zımpara iyi olurmuş diyorsun. :yerlereyat1:


20241103_191200.jpg
20241103_190613.jpg
20241103_212600.jpg
 
polisaj ile olmuyormuydu.?
 
Taner Aydın youtube kanalında far parlatma ve zımpara kullanımı ile ilgili hazırlanmış güzel içerikler var. Aşağıdaki video bunlardan birisi. Çeşitli far parlatma için önerilen teknikler ve sonuçları uygulamalı olarak gösteriliyor. Parlatma işlemlerdinde zımpara kullanımı ile ilgili bir videosuda var.

 
Taner Aydın youtube kanalında far parlatma ve zımpara kullanımı ile ilgili hazırlanmış güzel içerikler var. Aşağıdaki video bunlardan birisi. Çeşitli far parlatma için önerilen teknikler ve sonuçları uygulamalı olarak gösteriliyor. Parlatma işlemlerdinde zımpara kullanımı ile ilgili bir videosuda var.

Cif'i hiç duymamıştım. Bunu bir sonrakinde deneyeceğim. Far ile çalışırken kılcal çizik dediğimiz küçük çizikler çok belirleyici olmayabilir. Fakat bizim kullandığımız aletlerde olur.
 
Limon karbonat çok komik gerçekten. Bizim ülkemizde herhangi bir derdini danış, limon ve karbonat mutlaka çözüm önerilerinden birisidir :katil2:
 
2000 zimparadan sonra parlatmak icin bir baska islem yaptiniz mi?
Evet zımparalama bittikten sonra sırası ile pasta, maden cilası ve son olarak da plastik parlatıcı uyguladım. Yukarıdaki görselde paylaştığım ürünleri kullandım.

Bu malzemelerin hepsi farkı amaçlar için alınmıştı. Plenty marka olanları birisi verdi, kalitesi de o kadar iyi değil gibi. Videodaki Dyo'nun kalın ve ince pastası ilgilmi çekti. Onu da denemek isterim.
 
Teleskop aynaları parlatılırken zımpara taneciklerinin ölçüleri görünür ışığın dalga boyundan(400nm-700nm) küçük olması isteniyordu.
2000 grit≈10 μm imiş.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,846
Mesajlar
116,796
Üyeler
2,779
Son üye
Kersoyu

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top