Torna için taşlama aparatı

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
Bu arada motorun teknik resminde yeni farkettim. Yan montaj delikleri opsiyonel diyor. Yan delikler bana lazım. Hemen pazartesi arayıp iş emrini düzelttireyim. Aramışken bunu yıldız/üçgen ayarlanacak şekilde yapmalarını da söyleyeyim mi? Yani opsiyonel 220/380 modu.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
Yan delikleri zamanında yetiştirebildim ama 220/380 opsiyonu için geç kalmışım. Motoru yeniden sardırmamız lazım artık değiştiremeyiz dediler. Neyse zaten önemli de değil. İlk başta 200 mm taş ile kullanacağım. Taşın izin verilen maksimum devri 3350 rpm. Benim motoru ben doğrudan 380 V a bağlayınca 3000 rpm dönecek. VFD sadece 150 mm veya 250 mm taş için gerekecek.
 

cevdetfaikosman

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
2,292
Motorun kare alan çapı 140+20(soketler)mm. Yani 150mm taş takarsan çok uzun bir mile(317mm'den uzun olan) yanaşamazsın.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
Motorun kare alan çapı 140+20(soketler)mm. Yani 150mm taş takarsan çok uzun bir mile(317mm'den uzun olan) yanaşamazsın.

Motorun genişliği 107 mm. Bu durumda çapı 107 mm den büyük olan bütün taşlar iş parçasına ulaşıyor. Burada sadece punta ile desteklenen bir iş parçasında dikkat etmek gerekiyor. Motorun puntadan yeterince uzak kalıyor olması lazım, yoksa motorun arkası puntaya çarpar. 200 mm taş ile bunun da sorun olmaması lazım. Olursa belki 250 mm taş bağlamak zorunda kalabilirim.
 

cevdetfaikosman

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
2,292
107 yandan bağlarsan olu gibi. Bir de korumalık için raylarıda koruman lazım. Eğer tornadaki kızak ve vidalı millerde metal koruma filan yoksa bir sac ile filan oraları koruman lazım ki kıvılcımlar oralara yapışmasın. Montadan sonra bakılır
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
107 yandan bağlarsan olu gibi. Bir de korumalık için raylarıda koruman lazım. Eğer tornadaki kızak ve vidalı millerde metal koruma filan yoksa bir sac ile filan oraları koruman lazım ki kıvılcımlar oralara yapışmasın. Montadan sonra bakılır

Evet yatakları bir örtü ile örteceğim.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
Motor geldi. Beklendiği üzere sadece üç tane bağlantı portu var.

IMG_20221122_180522.jpg


IMG_20221122_180537.jpg


IMG_20221122_180642.jpg
 

cevdetfaikosman

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
2,292
Vay eloksal mı o? Şase döküm mü? Yoksa aluminyum mu? Bendeki baya demir dökümdü Bu eloksallı filan şık duruyor. Ama söylemek lazım artık TURKEY yazmasınlar. TURKİYE yazacaklar.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
Gövde aluminyum ekstrüzyon. Yalnız ben arkada fan bekliyordum, meğer yüksek devirlinin çizimine bakıyormuşum. Bu düşük devirlide fan koymamışlar. İyi de olmuş, fan motorun boyunu uzatacaktı, böylesi daha iyi.

IMG_20221122_213541.jpg
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
Fan da varmış :facepalm1: Fan dahil boy 33 cm.

IMG_20221122_215211.jpg
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
Ama bunun bu kadar ağır olmasını gerektirecek şey nedir anlamıyorum. 3000 rpm 1 kW motor 11.5 kg, ama 24000 2 kW başka motor 7.5 kg
 

cevdetfaikosman

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
2,292
Şöyle galiba. Kw artması için fazla sargı gerekiyor. Fazla sargı olunca şase haliyle küçülüyor. ER32 diye biraz ağır olabilir. Rulmanlar şafta göre büyüyordur.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
Atölyeye geçince buna bakalım 380 V vereceğim. Eğer çok ani kalkış yapıyorsa o zaman VFD şart olacak. Çok ağır motor, böyle ağır birşeyi tornanın kalemliğine bağlayıp, sonra da voltaj verince darbe vurmasını istemem.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
VFD nin geldiğini otomasyoncu arkadaştan öğrendim. Bir ara motoru kucağıma alıp onun yanına uğrayacağım. Bugün taşlar da geliyor, ama taşlar için mili ve somunu yapmadım daha. Orada da belirsizlik var. Taşı ısmarladığım yerde göbek çapı 20 mm diye aldım taşı, sonra telefon ettiler 32 mm göbek çapı var içine plastik bir pul koyup 20 mm ye indireceğiz diye ... Tamam, sorun değil de, ben de bilmek istiyorum 32 mm taş mı yaygın 20 mm mi. Ona göre yapayım mili. Herhalde 20 mm yapacağım, M20 diş açacağım ve disk somun yapacağım.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
16,132
Taşların motora oranı iyi gibi duruyor. 20 mm şaft ile sağlam sorunsuz dönmesi lazım gibime geliyor. Ama her halukarda taş koruması olacak, parçalansa da şarapnel bana doğru gelmeyecek.

IMG_20221123_180807.jpg
 
Top