Torna için taşlama aparatı

Siemens ekipmanları ile otomasyon işi yapan bir arkadaşımın aracılığıyla iyi iskonto ile siemens sinamics v20 siparişi verdim. Yukarıda konuşulduğu gibi üç fazlı girişi olanı seçtim. Kalkış süresi ve durma süresini bir kere ayarlayacağım ve o değerde kalacak (5 saniye veya biraz daha fazla). devir sayısını da bağladığım taş çapına göre ayarlayacağım.
Pano tipi bir ürün olduğunu hatırlatmak isterim, uzun ömürlü kullanım için üreticinin önerdiği kurulum kriterlerine dikkat ederek uygun bir pano, hız ayarı için pano üzeri veya kullanım noktasına yakın bir yere taşıyarak ikili/üçlü buton kutusu üzerine potansiyometre, start/stop için yine panoya veya buton kutusuna 0/1 mandal buton veya start+stop iki buton şeklinde kullanım tavsiye ederim. Bu sayede hız ayarı start vb işlemler için pano kapağını sık sık açmak zorunda kalmazsınız. Panonun uygun yerlerine hava girişi için filtreli menfez, hava çıkışı için fanlı filtreli menfez uygun olur diye düşünüyorum. Etrafta yağ buharı, metal tozu vb kirleticiler varsa ve ürün pano dışında duvara montaj kullanılırsa ömrü kısa olacaktır...
 
Sürekli olarak tornaya bağlı olmayacak bu. 5 - 10 dakika kullanılacak, sonra paketlenip kaldırılacak. O yüzden pano işini biraz erteleyeceğim.

Potansiyometre ile hız kontrolü mümkün mü bununla? O daha işime gelir. Her seferinde parametre ekranına gir, navigasyon yap, kaydet vs yapmak yerine potansiyometre ile devri ayarlayıvermek iyi olur.
 
m
Sürekli olarak tornaya bağlı olmayacak bu. 5 - 10 dakika kullanılacak, sonra paketlenip kaldırılacak. O yüzden pano işini biraz erteleyeceğim.

Potansiyometre ile hız kontrolü mümkün mü bununla? O daha işime gelir. Her seferinde parametre ekranına gir, navigasyon yap, kaydet vs yapmak yerine potansiyometre ile devri ayarlayıvermek iyi olur.
mümkün 2 tane analog giriş standart olarak geliyor.
 
Sürekli olarak tornaya bağlı olmayacak bu. 5 - 10 dakika kullanılacak, sonra paketlenip kaldırılacak. O yüzden pano işini biraz erteleyeceğim.

Potansiyometre ile hız kontrolü mümkün mü bununla? O daha işime gelir. Her seferinde parametre ekranına gir, navigasyon yap, kaydet vs yapmak yerine potansiyometre ile devri ayarlayıvermek iyi olur.
VFD-Motor arası bağlantı için çok önermesem de pano, makina prizleri ile seyyar hale getirilebilir.
 
VFD-Motor arası bağlantı için çok önermesem de pano, makina prizleri ile seyyar hale getirilebilir.
Abi doğru söylüyor VFD 1 fazın bağlantısı bile birkaç milisaniye kesilip gelse senin motorunda bir uyuzluk var deyip. sürmeyi bırakıyor.
 
Bu arada motorun teknik resminde yeni farkettim. Yan montaj delikleri opsiyonel diyor. Yan delikler bana lazım. Hemen pazartesi arayıp iş emrini düzelttireyim. Aramışken bunu yıldız/üçgen ayarlanacak şekilde yapmalarını da söyleyeyim mi? Yani opsiyonel 220/380 modu.
 
Yan delikleri zamanında yetiştirebildim ama 220/380 opsiyonu için geç kalmışım. Motoru yeniden sardırmamız lazım artık değiştiremeyiz dediler. Neyse zaten önemli de değil. İlk başta 200 mm taş ile kullanacağım. Taşın izin verilen maksimum devri 3350 rpm. Benim motoru ben doğrudan 380 V a bağlayınca 3000 rpm dönecek. VFD sadece 150 mm veya 250 mm taş için gerekecek.
 
Motorun kare alan çapı 140+20(soketler)mm. Yani 150mm taş takarsan çok uzun bir mile(317mm'den uzun olan) yanaşamazsın.

Motorun genişliği 107 mm. Bu durumda çapı 107 mm den büyük olan bütün taşlar iş parçasına ulaşıyor. Burada sadece punta ile desteklenen bir iş parçasında dikkat etmek gerekiyor. Motorun puntadan yeterince uzak kalıyor olması lazım, yoksa motorun arkası puntaya çarpar. 200 mm taş ile bunun da sorun olmaması lazım. Olursa belki 250 mm taş bağlamak zorunda kalabilirim.
 
107 yandan bağlarsan olu gibi. Bir de korumalık için raylarıda koruman lazım. Eğer tornadaki kızak ve vidalı millerde metal koruma filan yoksa bir sac ile filan oraları koruman lazım ki kıvılcımlar oralara yapışmasın. Montadan sonra bakılır

Evet yatakları bir örtü ile örteceğim.
 
Motor geldi. Beklendiği üzere sadece üç tane bağlantı portu var.

IMG_20221122_180522.jpg


IMG_20221122_180537.jpg


IMG_20221122_180642.jpg
 
Gövde aluminyum ekstrüzyon. Yalnız ben arkada fan bekliyordum, meğer yüksek devirlinin çizimine bakıyormuşum. Bu düşük devirlide fan koymamışlar. İyi de olmuş, fan motorun boyunu uzatacaktı, böylesi daha iyi.

IMG_20221122_213541.jpg
 
Fan da varmış :facepalm1: Fan dahil boy 33 cm.

IMG_20221122_215211.jpg
 
Ama bunun bu kadar ağır olmasını gerektirecek şey nedir anlamıyorum. 3000 rpm 1 kW motor 11.5 kg, ama 24000 2 kW başka motor 7.5 kg
 
Atölyeye geçince buna bakalım 380 V vereceğim. Eğer çok ani kalkış yapıyorsa o zaman VFD şart olacak. Çok ağır motor, böyle ağır birşeyi tornanın kalemliğine bağlayıp, sonra da voltaj verince darbe vurmasını istemem.
 
VFD nin geldiğini otomasyoncu arkadaştan öğrendim. Bir ara motoru kucağıma alıp onun yanına uğrayacağım. Bugün taşlar da geliyor, ama taşlar için mili ve somunu yapmadım daha. Orada da belirsizlik var. Taşı ısmarladığım yerde göbek çapı 20 mm diye aldım taşı, sonra telefon ettiler 32 mm göbek çapı var içine plastik bir pul koyup 20 mm ye indireceğiz diye ... Tamam, sorun değil de, ben de bilmek istiyorum 32 mm taş mı yaygın 20 mm mi. Ona göre yapayım mili. Herhalde 20 mm yapacağım, M20 diş açacağım ve disk somun yapacağım.
 
Taşların motora oranı iyi gibi duruyor. 20 mm şaft ile sağlam sorunsuz dönmesi lazım gibime geliyor. Ama her halukarda taş koruması olacak, parçalansa da şarapnel bana doğru gelmeyecek.

IMG_20221123_180807.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
5,653
Mesajlar
97,262
Üyeler
2,438
Son üye
İbrahimSönmez

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top