Yakınlarından biri miydi hocam?34239 eklentisine bak
Antalya'da trajik kaza: 3 ölü
Antalya'nın Korkuteli ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 3 kişi hayatını kaybetti. Aşırı hız ve dikkatsizlik sonucu refüje çıkarak ağaca çarpan...www.hurriyet.com.tr
Bu kaza hayatımı değiştirdi.
17 yaşında olan Yakup ablamın oğluydu.Yakınlarından biri miydi hocam?
Geçmiş olsun. Türkiye trafiğinde motosikletle bu kadar az kazaya karışmak başarı. Bence sigortayla halletmek lazım sorunları. Hocam trafikte masum insan yok. Bana denk gelmedi daha doğrusu. Hatalı olunca insan mahcup oluyor ama karşı taraf sigorta kaydının olmamasını istiyorsa kendi cebinden yaptırmalı. Hasar kaydından kaçınmak pek masum değil, aracın gelecek sahibini aldatma niyeti var arkasında. Kazasız sürüşler dilerim.Zaten vergisi, muayenesi trafik sigortası derken bayağı para ödüyorum. O yüzden kasko yaptırasım gelmiyor pek.
Trafik sigortasına bulaşmıyorum. Biliyorum ki fişleyecekler ve bir sonraki sigorta zamanın da o parayı benden yine alacaklar. Hem de benim yüzümden adamın aracı tramerde ağır hasarlı görünecek.
15 yılda 3 küçük kaza. Hiç trafik cezam yok. Ben böyle iyiyim. Kolay kolay kimseye çarpmıyorum. Biri bana çarpmadığı sürece ölmeyede niyetim yok.
motorda frenleri sonuna kadar sıkamazsın altından kayar gider yanlış bir yaklaşım. her motor tarzının cross, sport, touring, scooter vs. farklı fren şekli vardır ama tüm motorların ortak özelliği ön freni etkin kullanmadığım sürece duramazlar. arka fren sadece yavaşlatır ama duruşu ön fren sağlar. disklet, balatalar ve lastikler iyiyse mesela scooter için michelin citygrip gibi tahminin çok ötesinde fren kabiliyeti vardır. fakar çoğu sürücü yeni başladığında görece daha güvenli olduğu için arka fren, kullanmaya alışır bir de geçmişinde bisiklet olan kişiler ön frene hep mesafelidir.Kazanın ne kadar maliyetli olacağını eniyi Allah bilir tabi ama ben başka bir arabaya 200 bin tl lik hasar verecek kadar hor kullanmıyorum motoru. zaten çok az kazam var ve hepside neredeyse durmak üzereyken hafif çarpmadan kaynaklı. O yüzden kasko yaptırmayı cazip bulmuyorum. Zorunlu olmasa trafik sigortası da yaptırmayabilirim. Şuan emin değilim.
Hazır konusunu açmışken yaptığım kazadan da bahsedeyim.
Trafik ışıklarında, önümde 3x3 şeklinde dizilmiş 9 araba var. Ben hepsinin arkasındayım. Işıklardan 100-150m ileride de yaya geçidi var.
Her zaman kullanmadığım bir yol olduğundan yolun yabancısıyım ve yaya geçidinden de haberim yok. Önümde 9 tane araba olduğu için ön tarafı da göremiyorum. Tabelayı hala nasıl fark etmedim en çok bu yüzden kızıyorum kendime.
Yeşil ışık yandı. 9 Araba hareket etti. Arkalarından da ben. Küme halinde ilerliyoruz. Ön taraf yaya geçidinde durunca bütün arabalar komple durdu. Bir tek ben sazan gibi hala ilerliyorum. Fark ettiğim anda frenlere asıldım ama malum motorda firenleri sonuna kadar sıkamıyorsunuz. Altınızdan kayıp gidiyor. O yüzden maalesef duramadım. Anlık olarak iki aracın arasına girersem belki kurtarırım dedim ve daldım. O sırada zaten durmak üzereydim. Yani iki metre daha mesafem olsa kesin durmuştum. Soldaki Tata indigonun aynasına çarpıp kırdım ve oradan sekip sağdaki Jeep'in yan kapılarına devrildim. O sırada durmuştum da.
Motoru toparladım. Jeep'in sahibi indi bir şeyin var mı filan dedi. Numaramı aldı gitti.
Sıra geldi soldaki Tata indigoya. Sanırsın adamın altında Ferrari vardı da pert ettim arabayı. Söyleniyor da söyleniyor.
Abi diyorum Hata benim. Sen nerede nasıl istersen öyle yaptıralım. İstersen gel şimdi gidelim sanayiye.
Yok adam susmuyor. Yok dikkat etsene, yok efendim araba avrupaymış. Hindistan ne zaman avrupa ülkesi olduysa haberim yok. Ben kazadır olur, anlaşalım dedikçe adam daha da sinirleniyor. Hiç böyle birine denk gelmemiştim. Ne yapacağımı şaşırdım. Yeminle başkası olsa bir temiz döverdi onu orada. Baktım ki ne desem boş, sustum. Konuştu konuştu, baktı ki cevap vermiyorum pes etti. Aldı numaramı gitti. Sonra da 1500tl verdik aynasına konu kapandı.
Dünde Jeep'in sahibi aradı. Kardeşim dedi arabanın 15000tl masrafı var. Ben yaptırıyorum, kendini sıkıntıya sokma. 3-5 eline geçtikçe ara beni gelir alırım dedi.
Yaklaşık 15 yıldır motor kullanıyorum ve şimdiye kadar michelin city grip 2 lastiklerden başka hiç lastik kullanmadım. Hep tavsiyeler de bu yönde idi. Ama eğer en iyisi michelin ise başka marka kullananın vay haline. Ön arka frenleri her zaman olması gerektiği gibi kullandığımı düşünüyorum. Tek başına önü sıkarsan, ön kayar, tek başına arkayı sıkarsan duramazsın. Biraz önü, çok fazla arkayı sıkarsan, bu seferde arka kayar. Bu kombinasyonun çok iyi ayarlanması lazım. Aksi halde her türlü motor kayar. Olması gereken en doğru şekilde kullanmış olsak bile mesafe her şeyden önemli. Mesafen kurtarmayacak seviyede ise istediğin bütün fren taktiklerini kullan ya çarpacaksın yada motor altından kayıp gidecek.motorda frenleri sonuna kadar sıkamazsın altından kayar gider yanlış bir yaklaşım. her motor tarzının cross, sport, touring, scooter vs. farklı fren şekli vardır ama tüm motorların ortak özelliği ön freni etkin kullanmadığım sürece duramazlar. arka fren sadece yavaşlatır ama duruşu ön fren sağlar. disklet, balatalar ve lastikler iyiyse mesela scooter için michelin citygrip gibi tahminin çok ötesinde fren kabiliyeti vardır. fakar çoğu sürücü yeni başladığında görece daha güvenli olduğu için arka fren, kullanmaya alışır bir de geçmişinde bisiklet olan kişiler ön frene hep mesafelidir.
ön freni limon sıkar gibi ilk anda bir miktar sıkıp öne ağırlık transferi tamamlandığında tutuş çok artar bu noktadan sonra ön frene epeyce yüklenebilirsin. lastikler çok dandik değilse kaymaz. tabi mazgal kapaığı, ıslak zeminler ve yol şeritlerine dikkat etmek lazım bunlar ekstra kaygan olur.
bu konudaki ezberlerin çoğu yanlış. mesela tek başına önü sıkarsan kayarsın. ön freni ağırlık transferi tamamlanıp amortisör boşluğu kapanmadan bir anda panikle sıkarsan evet kayarsın. ama ön freni doğru hızda ve kontrolde sıkarkan kaymazsın hatta motorun arkasını havaya kaldıracak kadar (stoppie) ön fren tutacaktır.Yaklaşık 15 yıldır motor kullanıyorum ve şimdiye kadar michelin city grip 2 lastiklerden başka hiç lastik kullanmadım. Hep tavsiyeler de bu yönde idi. Ama eğer en iyisi michelin ise başka marka kullananın vay haline. Ön arka frenleri her zaman olması gerektiği gibi kullandığımı düşünüyorum. Tek başına önü sıkarsan, ön kayar, tek başına arkayı sıkarsan duramazsın. Biraz önü, çok fazla arkayı sıkarsan, bu seferde arka kayar. Bu kombinasyonun çok iyi ayarlanması lazım. Aksi halde her türlü motor kayar. Olması gereken en doğru şekilde kullanmış olsak bile mesafe her şeyden önemli. Mesafen kurtarmayacak seviyede ise istediğin bütün fren taktiklerini kullan ya çarpacaksın yada motor altından kayıp gidecek.
Yukarıki durumlarda ABS gibi fren sistemlerini hariç tutuyorum. Onlar başka kulvarda ve ben hiç deneyimlemedim. Sadece videolardan biliyorum.
Geçmiş Olsun. Para yine kazanılıyor, fakat Sağlık yerinde Olsun.Dün bir jeep'e motorla azcık dokundum. Bir osiloskop parası bıraktım servise. Çok ağlayasım var ya. (Konu dağılmasın)
Fren mekanizmasında tepkinin nasıl olacağını kullanan kişinin bilmesi lazım. Fren mekanizması her frenlemede kendi kendine hesap yapıp farklı tepkiler verirse Aracı kullanan kişi nerede nasıl fren yapacağını hesaplayamaz. Daha büyük sıkıntılara sebep olur diye düşünüyorum.bunca teknoloji var, niye ön arka frenler ayrı bu motorlarda. fren gücünü optimum dağıtıp en etkin frenlemeyi yapan tek fren olmuyor mu
Sana bir sir vereyim abi, Arabanin pis gozukmesinin sebebi camlaridir. Camlari temiz olsun , her yeri camur olsun, kimse anlamaz pis oldugunu. Anlamayinca da dikkat ederler. Camlar pisse arabayi umursamazlar, yanindan gecerken dikkat etmezler.Ben uzun zamandır kaskoyu yenilemedim.
Evin önüne park ettiğim arabanın üstü çocuklar tarafından haritaya döndürüldü.
Kimisi bilerek çiziyor kimisi skooter ile geçerken istemeden çiziyor. Bu bahsettiklerim sözde komşu çocukları.
2006 Accent era Dizel var. Daha yeni bir model araba almak burada parayı bilerek sokağa atmak gibi bir şey.
Keske sana gosterebilseydim, camlari temiz bir arabanin nasil kendini korudugunu , anladigim seninkinin korunacak hali kalmamis artikPis olması değil ki sorun, arabanın boyasının çocuklar tarafından haritaya döndürülmesi Pis olması da farketmiyor ki gelip tuval varmış gibi çizim yapanını bile yakaladım.