Hangisi daha hassas ölçüm yapıyor ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tabs
  • Başlama tarihi Başlama tarihi
Akım ölçümünü deneyeyim.

Ben de LAN bağlantısından parazit alabilir mi bu diye şüphelenip benim 10V voltaj referansını LAN varken ve yokken ölçtüm. 10 uV seviyesine kadar anlamlı bir fark yoktu.
 
tabi benim besleme tarafı da uyduruk bir switch mode, belki trafolu ya da daha kaliteli bir güç kaynağı olsa bu kaçak oluşmazdı.
 
Şimdi denedim. LAN de takılı. Stabil ölçüm yapıyor

 
Olur mu öyle şey?
Otomatik kapanma devre dışı bırakılmıştır.
Kullanılmadığı sürede kapanması uygundur.

Valla ben devre dışı bırakmadım. Otomatik kapanma özelliğini görseydim de devre dışı bırakırdım. Bu tip cihazlar sürekli açık olmayı seviyor, normal muitimetre gibi düşünmemen lazım.
 
İş görsün orta hassasiyette olsun derseniz; Uni-T UT-61E+ veya Brymen 867-869 serilerini kullanabilirsiniz. İkisi de memnun eder.
 
İş görsün orta hassasiyette olsun derseniz; Uni-T UT-61E+ veya Brymen 867-869 serilerini kullanabilirsiniz. İkisi de memnun eder.
Doğru diyorsunuz fakat bu iki markanın 61E+ ve 869s arasında hayli fiyat farkı var.
61E+ (ki şu an bulunmuyor; şubat ortalarında ithalatcı bu modeli getirecekmiş) fiyatı çoğunluk ile 3650 ile 4500 tl aralığında.
869s ise 11450 tl den başlıyor uçup gidiyor. Birde kalibrasyonlu olsun derseniz 2 - 3 bin tl daha fiyata ilave oluyor.

Madem şimdi siz bunların kalibrasyon işi ile uğraştınız, bu ölçü aletleri fabrikadan kalibrasyonlu çıkmıyormu ?
İlaveten sertifikası da verilen bir kalibrasyon niçin gerekli ?
 
mesela, çarşı, pazar, çerezci ve markette kullanılan teraziler yeni kutusundan çıkarılıp fabrika kalibrasyonlu diye hemen tezgaha konup ticari hayata giriyorlar mı?
 
Doğru diyorsunuz fakat bu iki markanın 61E+ ve 869s arasında hayli fiyat farkı var.
61E+ (ki şu an bulunmuyor; şubat ortalarında ithalatcı bu modeli getirecekmiş) fiyatı çoğunluk ile 3650 ile 4500 tl aralığında.
869s ise 11450 tl den başlıyor uçup gidiyor. Birde kalibrasyonlu olsun derseniz 2 - 3 bin tl daha fiyata ilave oluyor.

Madem şimdi siz bunların kalibrasyon işi ile uğraştınız, bu ölçü aletleri fabrikadan kalibrasyonlu çıkmıyormu ?
İlaveten sertifikası da verilen bir kalibrasyon niçin gerekli ?
bunu TSE istiyor yoksa gerekli değil.
 
Kalibrasyon ölçümü , kabaca ifade etmek gerekirse , cihazın ölçüm performans değerlerinin uluslararası standartlara göre sertifikalandırma işlemidir.
Bu durum genelde şahısları ilgilendirmez . Firmalarda kullanılan cihazların kalite standartları gereği yıllık olarak kalibrasyonları yapılır ve bu doğrultuda işletme kabul toleranslarını belirleyen işlemlerdir.
Aşağıdaki yazımızı da inceleyebilirsiniz.
Kalibrasyon yaptırmak şart mıdır?
 
Verdiğiniz link'deki yazıyı okuyunca kalibrasyon işleminin gerçekten önemli olduğunu anladım. Ticari üretimde ve daha önemlisi sağlık sektöründe kullanılan cihazların kalibre edilmesi hayati önemde. Tabi ki bu işlerde kalibre ücretine de bakılmaz.
 
Benim bildiğim kadarıyla kalibrasyon merkezinde bizim cihazımızı açıp kalibrasyonunu yapmıyorlar. Onlar kendi kalibre edilmiş cihazları ile bizim cihazımızı kıyaslayıp ne kadar hata olduğunu raporluyorlar. Bu rapora istinaden çalışma sırasında ölçümleri hatayı göz önünde bulundurarak yapıyorsun.
 
İşi sadece kalibrasyon olan firmalar, sadece cihazın performansını ölçüp raporluyorlar. Ama belli markaların temsilcisi veya markanın kendisinin de halka hizmet eden kalibrasyon laboratuvarları oluyor. Mesela Fluke'un resmi temsilcisi NETES'te kalibrasyon laboratuvarı var. Fluke ile olan bu yakın çalışma ilişkilerinden dolayı belki cihazların performans ayarını da yapıyor olabilirler. Sorup öğrenmek lazım.
 
Eğer multimetrenin kalibrasyon prosedürünün biliyorsan, bir voltaj referansi, bir akım referansı, referans direnç ve referans kapasitör ile kendin de kalibrasyonu yapabilirsin. Voltaj referansını ve akım referansını bir süre çalıştırıp eskitirsin, böylece stabil hale gelir. Sonra da bir kalibrasyon laboratuvarına gönderip şu anki değerlerini ölçtürürsün. Mesela 10.00000V referans var, eskittin ve laboratuvar da bunun 10.00018V olduğunu söyledi sana. 10.00000 mA akım referansın var, bu da 9.99997 mA çıktı. Bu durumda referansların gerçek değeri üzerinden ayarlamayı yapman yeterli. Referans direnç için çok düşük toleranslı dirençleri piyasada hazır bulmak mümkün. Kapasite için düşük tolerans bulmak zor ama. Mesela SMU kullanarak çok hassas bir şekilde gerçek kapasite değerini tespit edip sonra da onu referans olarak kullanabilirsin.

Ama sorun şu ki, artık modern multimetrelerin çok azında kalibrasyon prosedürü anlatılıyor. Bu sayı da giderek azalıyor.
 
İşi sadece kalibrasyon olan firmalar, sadece cihazın performansını ölçüp raporluyorlar. Ama belli markaların temsilcisi veya markanın kendisinin de halka hizmet eden kalibrasyon laboratuvarları oluyor. Mesela Fluke'un resmi temsilcisi NETES'te kalibrasyon laboratuvarı var. Fluke ile olan bu yakın çalışma ilişkilerinden dolayı belki cihazların performans ayarını da yapıyor olabilirler. Sorup öğrenmek lazım.
Yok hocam onlar da sadece ölçüm yapıyor. O dediğiniz 90larda kaldı.
 
DC gerilimi oldukça hatalı ölçen bi multimetre servisten geldikten sonra raporda DC gerilim kademesinin kalibrasyon bilgisinin olmaması normal midir?
 
Aylarca utit-61E Plus'ın peşine düştüm. İstanbul içinde hiç bir yerde bulamadım. İstanbul dışın da bir iki yerde vardı ama kargo ile gelmesini istemedim. Görerek satın almak istedim. Satıcılar şubat sonu gibi ithalatcı yeni sevkiyatı gümrükten çeker sonra da bize satışa gelir dediler. Şubat, mart geçti ut-61E plus f/p ürünü ufukta bile gözükmedi.

Benim ilgilenmediğim bir zaman aralığında nisan mayıs arası gelmiş ve bitmiş nede olsa f/p ürünü.
Tabi bundan benim haberim yok, üç dört satıcı gezdim; abi bu ürün bitti bir daha ki sevkiyata tekrar gelir inşaallah dediler. Haydaaaa atilla mayda, ben bu ürünü tekrar nasıl kaçırdım derken unit satan dükkanın birinde dükkan sahibi bana, abi ut 61E plus yok ama onun tıpa tıp (bire bir) aynısı olan Avrupa standartlarına göre yapılıp sertifikalandırılmış ut-161E var dedi. Önce konuyu tam kavrayamadım sonra dükkandan ayrılmak için dükkanın dışına çıktım. Üç beş metre sonra durdum nette ut-161E modelini araştırdım. 61Eplus ile 161E modelini karşılaştıran bir pdf buldum.
Evet 161E modeli bütün özellikleri ile 61E plus'ın tıpa tıp aynısı sadece 161E de fazladan avrupa standartlarına göre üretildiğinin sertifikalı belgesi var.

Ayrıca 161E'nin fiyatı 61E plus'a göre 400 tl daha fazla bu da sertifika farkı olsa gerek dedim ve ürünü satın aldım.

Sonun da bu macerada burada bitti. Yazımı 61E plus bulamayanlara yada yeni alacak olanlara ithaf ediyorum.
 

Ekler

  • 20260622_133828.jpg
    20260622_133828.jpg
    949.3 KB · Görüntüleme: 11
  • 20260622_133903.jpg
    20260622_133903.jpg
    1,014.7 KB · Görüntüleme: 11

Forum istatistikleri

Konular
9,242
Mesajlar
148,346
Üyeler
3,781
Son üye
AHMET ÇERLİ

Son kaynaklar

Back
Top