Ağaç şerit testere ile metal kesmek

V20 de sadece temel motor ayarlarını yapıyorum, yani frekans, voltaj, akım, cosfi, güç, devir. Ondan sonra 1.5 kW lık vakum pompası ile sorunsuz çalışıyor. Devir ayarı da çalışıyor.

Ama testerede sorunlu. Testleri testereyi hiç değiştirmeden yaptım. Yani testereyi prize takacağıma V20 ye taktım. Testere ON butonuna basarsam, testere hafif hareketleniyor ama tırıltı geliyor. ON butonunu basılı tutarsam, mesela 10 saniye basılı tuttum, bazan motor çalışmaya başlıyor, bazan çalışmıyor.

Yıldız üçgen ayarı yapmadım, ona da bakayım.
Butonda mühürleme var demiştiniz, motoru direkt sürücüden çalıştırmayı (başka bir eleman olmadan) denediniz mi Hocam?

Yıldız üçgen bilgileri önemli Hocam. Bir de motora sürücü üzerinden ilk yol verdiğinizde motordaki bazı parametreleri kendi ölçüyor olmalı. Motoru değiştirdiğinizde işlemin (parametre girişinin) baştan tekrarlanması gerekir diye düşünüyorum.
 
motoru direkt sürücüden çalıştırmayı (başka bir eleman olmadan) denediniz mi Hocam?

Denemedim. Şu anda şöyle birşey yapmayı düşünüyorum: Motora giden kabloyu kesip V20 yi araya koyacağım. Tabi böyle yapınca önce testere ON butonuna basmam lazım sonra da V20 ON butonuna basmam lazım. Bir süre böyle idare etsin, kesmem gereken metaller var :)

Ondan sonra uygun bir zamanda mühürlemeli butonu sökeceğim. Yerine acil stop ve bir tane de push button koyacağım. V20 yi de "Connection Macro 0002" yapacağım. Bu macroda harici bir buton ile on/off yapabiliyorsun. Böylece tek buton ile on/off yapabileceğim gene. Hatta kapaklara bağlı olan limit switch ile butonu seri bağlarsam kapak güvenliğini de sağlamış olurum :)

Star/delta ile ilgili bir yapılandırma parametresi göremedim. Sadece bağlantıya göre voltaj girin diyor. Motorda 400V yazıyor ben de voltajı 400V olarak girdim. Onun dışında star/delta için ayrı bir ayar gerekiyor mu? Devre şemasına göre motor yıldız bağlı.
 
Denemedim. Şu anda şöyle birşey yapmayı düşünüyorum: Motora giden kabloyu kesip V20 yi araya koyacağım. Tabi böyle yapınca önce testere ON butonuna basmam lazım sonra da V20 ON butonuna basmam lazım. Bir süre böyle idare etsin, kesmem gereken metaller var :)

Ondan sonra uygun bir zamanda mühürlemeli butonu sökeceğim. Yerine acil stop ve bir tane de push button koyacağım. V20 yi de "Connection Macro 0002" yapacağım. Bu macroda harici bir buton ile on/off yapabiliyorsun. Böylece tek buton ile on/off yapabileceğim gene. Hatta kapaklara bağlı olan limit switch ile butonu seri bağlarsam kapak güvenliğini de sağlamış olurum :)

Star/delta ile ilgili bir yapılandırma parametresi göremedim. Sadece bağlantıya göre voltaj girin diyor. Motorda 400V yazıyor ben de voltajı 400V olarak girdim. Onun dışında star/delta için ayrı bir ayar gerekiyor mu? Devre şemasına göre motor yıldız bağlı.
Yıldız üçgen bağlantılar için ayrı ayar yoktur Hocam (87 Hz gibi uygulamalar dışında). Normalde üç fazlı motorlarda biliyorsunuz etikette üçgen ve yıldız bağlantılar için ayrı gerilim akım değerleri olur. Bunları yazarken sürücüye üçgen bağlantıdaki parametreleri girip motoru yıldız bağladıysanız bu hata oluşmuş olabilir diye düşündüm.

Anahtar sürücüden önce bağlıysa söylediğiniz şekilde çalışır.
 
Acil stop ile ilgili şu aklıma takıldı şimdi: Mevcut testerede acil stop butonuna basınca, testere doğrudan şebekeden ayrılıyor. Bu durumda da frenleme işlemi yapılmamış oluyor. Bağlantıyı öyle bir yapayım ki, acil butonuna basıldığı zaman frenleme de yapılsın. Bunun için şu iki seçeneği düşünüyorum:

1) Testerenin önünde acil stop butonu ve start butonu olacak. Ama hem acil stop butonu, hem de start butonu, V20 deki birer dijital girişe gidecek. V20 buna göre programlanacak. Bunun dışında, V20 yi doğrudan frenleme yapacak şekilde de programlayacağım. Böyle acil stop'a basılırsa, frenlemeli olarak duracak. start'a basılırsa da çalışacak. Ama frenleme detaylarını ve programlanması işini biraz daha anlamam lazım.

2) Testerenin önünde acil stop butonu ve start butonu olacak. Acil stop butonu, V20 ye giden voltajı kesecek, 220 VAC yi frenleme direncine bağlayacak. Start butonu gene V20 nin dijital girişine bağlı olacak ve motoru başlatacak. Ama bunu yapabilmem için testerenin bağlı olacağı prize nötr getirmem lazım. Prizlerin tesisatını yaptırırken hiçbir prize nötr getirtmedim :kizgin1:

Burada birinci seçenekte, acil stop işini elektronik bir devreye emanet ediyoruz. Devrenin doğru çalışacağını varsayıyoruz. Bu rahatsız edici. İkinci seçenek çok daha güvenilir, elektronik bir devre yok işin içinde, ama kablo tesisati çekmeyi gerektiriyor. Nasıl yapayım? Başka daha iyi bir seçenek var mı? Mesela frenlemeyi boş verip şöyle birşey mi yapayım: Testerenin önünde acil stop butonu ve start butonu olacak. Acil stop butonu, NC kontaktlı ve bir kontaktörün bobinine bağlı. Böylece testere şebekeye bağlandığı anda kontaktör çekecek ve V20 ye doğrudan 400V gidecek. Acil stopa basarsam da kontaktör bırakacak. Start butonu da gene V20 nin dijital girişinden motoru başlatacak. Frenleme falan olmayacak. Çok basit, çok güvenilir bir yapı.
 
Acil stop un motor milindeki freni salması, motor sürücünün de motora gerilim uygulamayı bırakması yeterli. Motor frenleme yaptığı her durumda(özel tasarımlar hariç) belirli bir tork ile yavaşlatacak, testere gibi inertia sı yüksek bir yükü nasıl bir anda hızlandıramıyorsa durduramayacak. O yüzden bu tür frenlerin dinamik performansına bakılır, balata bırakıldığı anda absorbe edeceği enerji göz önüne alınır. Mesela statik tutma torku genellikle motorun verebileceği torktan yüksek olur çünkü dinamik olarak göstermesi gereken performansa göre seçilmiştir.
 
Ben o zaman bu fren işini tamamen yanlış anlamışım. Dirençli bir frenleme yapısı kullanıldığını varsaydım hep.

Yani bu motorun içinde solenoid kontrollü bir fren balatası mı vardır?
 
üstadım nötr sorunu için iki fazı doğrultup 105V DC çıkış verecek bi rectifier tasarlamak zor mu?
 
Ben o zaman bu fren işini tamamen yanlış anlamışım. Dirençli bir frenleme yapısı kullanıldığını varsaydım hep.

Yani bu motorun içinde solenoid kontrollü bir fren balatası mı vardır?
Evet o bağlantı kutusunun içindeki siyah parça fren için, milin arkasında enerjisizken tutan bir fren olmalı. Acil duruma basıldığında motora giden elektrik kesilince fren de tutmaya başlıyordu. Siz vfd çıkışına orayı bağlayınca büyük ihtimalle fren salamadığı için tıkırdadı
 
Hmm bu birçok şeyi açıklıyor. Frekansı iyice düşürünce tırıldayan o zaman fren balatası imiş :ohno1:

Peki 230V u TAM DALGA doğrultulmuş olarak selenoid'e götüreceğime, 400 V u YARIM DALGA doğrultup versem nasıl olur?
 
Hmm bu birçok şeyi açıklıyor. Frekansı iyice düşürünce tırıldayan o zaman fren balatası imiş :ohno1:

Peki 230V u TAM DALGA doğrultulmuş olarak selenoid'e götüreceğime, 400 V u YARIM DALGA doğrultup versem nasıl olur?
Kuvvetle muhtemel zırıltı yapacaktır Timur Bey. Belki ABS fren sistemi gibi çalışır ama biraz frekansı düşürmek lazım.:D
 
Hmm bu birçok şeyi açıklıyor. Frekansı iyice düşürünce tırıldayan o zaman fren balatası imiş :ohno1:

Peki 230V u TAM DALGA doğrultulmuş olarak selenoid'e götüreceğime, 400 V u YARIM DALGA doğrultup versem nasıl olur?

üstadım fren 105V DC.
400V AC yarım dalga doğrulttuğunuzda çıkışınız ne olacak?
 
Sürücü üzerinde dc bara var. Bu terminaller dahili fren için kullanıyor. Dökümanında mutlaka detay verilmiştir. İcat çıkartmadan önce bir inceleme yapmak iyi olur :ok1:
 

Çevrimiçi üyeler

Çevrimiçi üye yok.

Forum istatistikleri

Konular
6,951
Mesajlar
118,748
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top