Ağaç şerit testere ile metal kesmek

Sürücü üzerinde dc bara var. Bu terminaller dahili fren için kullanıyor. Dökümanında mutlaka detay verilmiştir. İcat çıkartmadan önce bir inceleme yapmak iyi olur :ok1:

İşte oradan herhalde frenleme direnci sistemi var. V20 dokümanına bakmaktan bıktım artık, motor üzerindeki mekanik frenle işi bitireyim istiyorum. Ama merak da ediyorum frenleme hızı her iki durumda nasıl oluyor.

Benim yatar daire testerede var dirençli frenleme sistemi, 305 mm testere 1 küsür saniyede full duruyor.
 
Entes'in 400/230 izolasyon trafoları var. Yarın güç ölçümünü yapıp sorayım bakalım bunu getirtebilen bir bayi var mı. Eğer fiyat çok uçuk ise, atölyenin ana panosundan bir nötr hattı getireceğim. Aslında çatı arasındaki cam elyafları ile boğuşma gerekmese hemen yapacağım onu da ...

1724188618473.png
 
Sürücüde siemens tercih etmediğimiz için bu sürücünün detaylarına tam anlamıyla vakıf değilim. Ama genel olarak bir çok sürücünün mekanik fren olmasa bile motoru kilitlemek yada ani durdurmak için fren parametreleri var. Sürücü motor sargılarına dc uyguladığında rotor zımbalanmış gibi çakılıp kalıyor.
 
Entes'in 400/230 izolasyon trafoları var. Yarın güç ölçümünü yapıp sorayım bakalım bunu getirtebilen bir bayi var mı. Eğer fiyat çok uçuk ise, atölyenin ana panosundan bir nötr hattı getireceğim. Aslında çatı arasındaki cam elyafları ile boğuşma gerekmese hemen yapacağım onu da ...

35590 eklentisine bak
Nötr hattı çekip, 5 terminali olan (3P+N+T) priz kullanırsanız çok rahat edersiniz. Kalıcı bir çözüm olmuş olur.
 
Sürücüde siemens tercih etmediğimiz için bu sürücünün detaylarına tam anlamıyla vakıf değilim. Ama genel olarak bir çok sürücünün mekanik fren olmasa bile motoru kilitlemek yada ani durdurmak için fren parametreleri var. Sürücü motor sargılarına dc uyguladığında rotor zımbalanmış gibi çakılıp kalıyor.

Sürücü siemens v20. İki tane DC çıkışı var, ama sürüyle parametre var. Güvenlik ve basitlik açısından değerlendirince mekanik fren daha güvenilir değil mi? Acil stop butonu ile üç fazı kesiyorum ve balatalar mili yakalıyor. Arada bir firmware yazılım ve elektronik devre yok.
 
Bugün esnek kablo hortumu alayım o zaman. 4 mm2 de çok damarlı kablo alayım. Şimdilik sadece bir prizi dönüştüreyim, sonra ilave kablolar geçirerek hortumdan diğer prizleri de nötrlendireyim.

Bunun bir avantajı da şu olacak: artık 230 VAC olacağı için, bir SMPS koyup arduino çalıştırabileceğim. Şu anda SMPS bağlama şansım yok. Sadece v20 nin 10V unu kullanabilirim, limit 10 mA, veya 24V unu kullanabilirim, limit 50 mA. Ama SMPS bağlarsam, 5V 5A olacak elimde, display, fan, ne gerekirse çalıştırabileceğim.
 
Ama genel olarak bir çok sürücünün mekanik fren olmasa bile motoru kilitlemek yada ani durdurmak için fren parametreleri var. Sürücü motor sargılarına dc uyguladığında rotor zımbalanmış gibi çakılıp kalıyor.

Bu işi yapmak için sürücü üzerindeki DC+ ve DC- çıkışına bir frenleme direnci mi bağlamak gerekiyor? Yoksa harici hiçbir şey gerekli değil, sadece parametre ayarlayınca oluyor mu?
 
Evet. Özellikle büyük güçlü motorlarda mekanik fren kullanılmadığı (kullanılamadığı) için motor sargısına dc verilerek durduruluyor. DC ye maruz kalan sargının aşırı akım çekmesini önlemek maksadıyla direnç kullanıyor. Her sürücüde bu özellik olmayabilir.

 
Benim daha önce aldığım klemensler 24A lik ONKA imiş, dolayısıyla WAGO köprülerin uymaması normal. Gittim tekrar kartal otomasyona, ONKA köprü yok. Mecbur WAGO klemens aldım, ama kıstırmalı klemensler, vidalısı yoktu. WAGO klemens 20A lik, sorun yok.

İşte böyle elektronikçi elektrik işi yapmaya kalkarsa, hem derdini anlatmak zor oluyor çünkü piyasa terminolojisini bilmiyorsun, hem de neyin neye uyacağını böyle deneye deneye öğreniyorsun ...
Wago pahalı değil :)

 
Güvenliği arttırmak, başka bir avantajı yok.
 
bu tür makinelerde fren kullanımı zorunlu mu acaba? kesici şeritlerin frenlenmesi de bi miktar risk taşıyordur heralde.
 
Normal durma şartlarında zaten fren kullanılmayacak. Acil durum olduğunda fren kullanılmak isteniyor. @taydin hocam doğru yorumluyorum değil mi?
 
Evet çünkü stop ve acil durdurma diye ayrı bir şalter kullanmamışlar. Durdurma şalteri her türlü dikkat çekici, erişimi kolay ve her durumda basılması çok garanti bir tasarıma sahip. Muhtemelen acil durumda makinenin durmasını isteyen birisi acil durdurma bu muydu şu muydu diye bocalamasın diye düşünülmüş olabilir. Yani tereddütte mahal olmaması amacıyla bir tane durdurma var onunda yeri belli. Hem de kırmızı :winktongue1:
 
Normal durma şartlarında zaten fren kullanılmayacak. Acil durum olduğunda fren kullanılmak isteniyor. @taydin hocam doğru yorumluyorum değil mi?

Eğer mekanik balatalı fren olmasaydı, sadece acil durum freni için uğraşırdım. Ama neyseki mekanik fren varmış, her halukarda güvenli çalışacak.
 
Kontrol paneli :)

1724248550913.jpeg


1724248565414.jpeg
 
Bunlar da yeni kontrol panelinin bileşenleri. Start butonu, acil stop butonu, bir tane de 3 fazlı kontaktör.

Bence bu standart stop butonu çok daha iyi ve etkili. Bir şekilde ucundan kıyısından şamarladın mı salıyor kendini. Orijinal kontrol panelindeki stop butonunu öyle bir şekilde elin ulaştı, dokundun, aktifleştiremiyorsun.

1724249040624.jpeg
 
Kablolama güvenliği ile ilgili de elektrik üstatlarından bir fikir alayım. 4 tane trifaze priz kutusu var duvarlarda. Bunların hepsine 4x4mm2 çok damarlı kablo gidiyor. Şimdi bunların hepsini söküp yerine 5x4mm2 çekmek istemiyorum. Onun yerine bir tek 4mm2 nötr kablosu getireceğim her kutuya, bunun için de spiral hortum kablo kanalı kullanacağım. Spiral çatının her kenarından dolaşacak, aşağı iniş yapılan yerde hortuma delik, oradan nötr kablosu aşağı gidecek.

Güvenlik konusunda bir çekincesi olan var mı?
 
Bence bu standart stop butonu çok daha iyi ve etkili. Bir şekilde ucundan kıyısından şamarladın mı salıyor kendini. Orijinal kontrol panelindeki stop butonunu öyle bir şekilde elin ulaştı, dokundun, aktifleştiremiyorsun.
Senin makinenin butonlarını ben aşağıdaki gibi düşünüyordum. Acil stop olanını kullanmak daha doğrusu.

68780-02-1000.jpg


oradan nötr kablosu aşağı gidecek.
Bu iletkeni nötr olarak değil de toprak olarak kullanmak daha doğru olur. Ayrıca Duvardaki mevcut prizlere 4x4 kablo giriyorsa zaten nötr terminali yoktur. Bu durumda bunların da değişmesi gerekecek
 

Forum istatistikleri

Konular
6,533
Mesajlar
111,110
Üyeler
2,684
Son üye
kofteci

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top