Ağaç şerit testere ile metal kesmek

Senin makinenin butonlarını ben aşağıdaki gibi düşünüyordum. Acil stop olanını kullanmak daha doğrusu.

68780-02-1000.jpg



Bu iletkeni nötr olarak değil de toprak olarak kullanmak daha doğru olur. Ayrıca Duvardaki mevcut prizlere 4x4 kablo giriyorsa zaten nötr terminali yoktur. Bu durumda bunların da değişmesi gerekecek

Mevcut bağlantıyı üç faz ve toprak şeklinde yaptırmıştım. O zaman neden 5x4 yapmadım hatırlamıyorum şimdi. Halbuki mahalle bağlantı panosundan atölyeye gelen kablo 5x16 mm2 idi, oradaki 5 i neden devam ettirmedim hatırlamıyorum. Muhtemelen yapan elektrikçi aklıma girmiştir "gerek yok abi, biz 20 senedir bu işi yapıyoruz" :katil2:
 
Senin makinenin butonlarını ben aşağıdaki gibi düşünüyordum. Acil stop olanını kullanmak daha doğrusu.

Oradaki yeni model herhalde, aydınlatma da var, çok iyi bir stop butonu da var hakkaten.
 
haydaaa! n'oldu şimdi sürücüsüz mü kullanacaksınız?

4x4'lük kablodaki toprak bağlantısını nötre çevirin. 1x4'lük kabloyu koruma topraklaması olarak kullanın. koruma topraklama kablosunu her priz kutusunda ana panoya yekpare olarak götürün yani atlama yaparak kullanmayın.
 
haydaaa! n'oldu şimdi sürücüsüz mü kullanacaksınız?

Sürücüyü kullanacağım. Devrin 5 te birine inmesi lazım karbon çeliği kesebilmek için. Hatta bazı egzotik metallerin kesilebilmesi için 10 da birine inmesi gerekiyor. Yani 5 Hz ile çalışacak. 1.5 kW lık vakum pompası ile denedim, 5 Hz de sorunsuz çalışıyor. Şerit testerede durumu göreceğiz. Eğer 5 Hz de çalışmazsa o zaman mecbur kasnak kayış gerekecek.

4x4'lük kablodaki toprak bağlantısını nötre çevirin. 1x4'lük kabloyu koruma topraklaması olarak kullanın. koruma topraklama kablosunu her priz kutusunda ana panoya yekpare olarak götürün yani atlama yaparak kullanmayın.

Mevcut 4x4 kablodaki rengi bilmiyorum, ama oradaki kablo toprak kablosu rengindedir. Benim elimde olan ise 4 mm2 mavi renk nötr kablosu var, toprak rengi kablo yok. Eğer mevcut kabloyu nötr'e çevirirsem, toprak renkli kablo nötr, nötr renkli kablo toprak olacak.

Yekpare götürme derken, her prizden tamamen bağımsız bir kablo ana panoya mı gitsin? Zaten öyle yapmayı düşünüyordum, her priz tam olarak pano kapasitesini kullanabilsin.
 
nasılsa topraklama kablosu bu, 1. prizden 2. prize, 2. prizden 3. prize... atlama yaparak hem işi kolaylaştırayım hem de kablo metrajından tasarruf edeyim diyen ustalar var. bu doğru bi uygulama değil.

kontaktörü ne amaçla kullanacaksınız bi anlam veremedim?
 
Timur hocam, frekansı düşürdüğünüzde motor milinden alacağınız torkunda düşeceğinin farkındasınız diye düşünüyorum.
Elektriksel olarak 3 fazlı asenkron motorlarda güç formülü;
P=√3xUxIxCosθ
P=> motor gücü
U=> çalışma gerilimi
I=> motor akımı
Cosθ=>güç faktörü

Motor milindeki mekanik güç formülü;
P=MxW
P=> Motor milindeki mekanik güç
M=> Döndürme momenti diğer adıyla tork
W=> Motor milinin açısal hızı

Sizin ihtiyacınız olan dakikadaki devir sayısına ulaşmak için frekansı 5Hz civarına indirdiğinizde, aşağıdaki ifadeler güç formülüne dahil olduğunda
W=2πxN
N=60x(F/p)
W=> Motor milinin açısal hızı
π=>3,14 sabit sayı
N=>Dakikadaki devir sayısı
F=>Uygulanan frekans
p=>Motorun kutup sayısı (sarım/imalat esnasında yapıldığı için 2 ve katları şeklinde buda sabit sayıdır)

Yukarıdaki açılımlardan faydalanarak gerekli yerleşimleri güç formülüne uyguladığımızda;
P=Mx2πx(F/p) şeklinde bir formül elde edeceğiz.

Burada diğer değişkenler sabit iken F(frekansın) düşmesinin direkt motor gücünün düşmesine sebep olacağı kesin bir durumdur.

Özetle işinize yarayacak olan devir sayısı 5Hz ise motor milinden alınacak güç miktarı da oldukça düşük olacaktır.
Tecrübe olarak söylüyorum 30Hz nin altı tork anlamında sizi tatmin etmeyecektir diye düşünüyorum.
 
@Yasin. Hız düşünce gücün düşeceği noktasında haklısınız ancak mesajınızın sonunda dediğiniz tork anlamında tatmin etmeyecektir noktası eksik. Sürücünün kontrol şekline göre tork aynı kalabilir. 5Hz gibi bir frekans da V/F kontrol yapılırsa karşılaşılacak en büyük sıkıntı sargı dirençleri ve bu sargı dirençlerinin motor sıcaklığı ile değişimi olacak. O yüzden düşük frekanslarda V/F çalışmak pek doğru yaklaşım değil. Ancak sürücü vektör kontrol yapıyorsa çok düşük frekanslardan başlayarak rated tork üretebilir, tabiki hız düşükse mildeki güçte düşüktür.
 
kontaktörü ne amaçla kullanacaksınız bi anlam veremedim?

Çünkü üç fazlı acil stop butonu bulamadım. Yabancı sitelerde var, ama onlar da kocaman kutu.

Acil stop butonu NC. Bu buton, kontaktörün bobinini besleyecek. Yani ben testereyi fişe takar takmaz, acil stop butonu üzerinden kontaktör enerjilenecek ve V20 yi beslemeye başlayacak. Eğer acil stopa basarsam, kontaktör bobini ayrılacak ve kontaktör de V20 yi şebekeden ayıracak.
 
@Yasin. @clc V20 nin ne tip kontrol yaptığını bilmiyorum açıkçası. Ama testere metal keserken kapasitesinin çok altında çalışıyor olacak. Büyük metalleri keserken, mesela 120 mm lik çelik kütüğü keserken zaten bu iş için optimize edilmiş metal şerit testerem var.

JET 20X ile metal kesmekteki amaç, genişliği az olan bir şerit ile (elimdeki 6 mm), ince malzemede kıvrımlı kesimler yapmak.
 
Sürücüyü kullanacağım. Devrin 5 te birine inmesi lazım karbon çeliği kesebilmek için. Hatta bazı egzotik metallerin kesilebilmesi için 10 da birine inmesi gerekiyor. Yani 5 Hz ile çalışacak. 1.5 kW lık vakum pompası ile denedim, 5 Hz de sorunsuz çalışıyor. Şerit testerede durumu göreceğiz. Eğer 5 Hz de çalışmazsa o zaman mecbur kasnak kayış gerekecek.



Mevcut 4x4 kablodaki rengi bilmiyorum, ama oradaki kablo toprak kablosu rengindedir. Benim elimde olan ise 4 mm2 mavi renk nötr kablosu var, toprak rengi kablo yok. Eğer mevcut kabloyu nötr'e çevirirsem, toprak renkli kablo nötr, nötr renkli kablo toprak olacak.

Yekpare götürme derken, her prizden tamamen bağımsız bir kablo ana panoya mı gitsin? Zaten öyle yapmayı düşünüyordum, her priz tam olarak pano kapasitesini kullanabilsin.
4x kabloların bazıları sarı yeşilli (toprak) bazıları mavili (nötr) oluyor. Sizin mevcut 4x kablonun damar renklerine baktınız mı?

Duvarda sadece priz mi var yoksa kombinasyon kutusu mu?

Motoru 5 Hz de çalıştırırsanız tork kaybı olacaktır (küçük güçlü motorlarda bu etki daha çok hissedilir). Motor yavaş dönünce soğutma problemi de olacaktır kendi fanı yavaş döneceğinden. Sürücü üzerinde bazı güçlendirme ayarları var incelediniz mi?

Kablolar karışır diye düşünüyorsanız sarı yeşil çizgili (topraklama kablosu deseninde) ve mavi elektrik bantları var onlardan kullanabilirsiniz.
 
Yarın prizlerin ve panonun resmini çekip ekleyeyim. Belki iyileştirmeler vardır farkedeceğiniz.

Prensip olarak sarı yeşil olan bir kabloyu nötr olarak, mavi kabloyu da toprak olarak kullanmak istemiyorum. Yıllar sonra ben hatırlasam bile, kim bilir, belki yeri satarım yeni sahibine çok kötü bir sürpriz yapmış olurum. Benim evde mesela adam fazları mavi, nötr'ü kahverengi yapmış, kafasına göre takılmış.

Benimkisi hobi işi olduğu için, iyi bir iş çıkarmak ve bundan zevk almak, maliyetten daha önemli.
 
acil stop butonunu V20 üzerinden, elektromanyetik fren parametreleriyle kullanacağınızı düşünmüştüm.

acil stop butonuyla sürücü enerjisini keserek durdurma güzel fikir fakat her türlü duruşu yani acil olmayan duruşları bile bu butonla yapmak ve her defasında sürücü beslemesini kesmek benin anlayışıma göre doğru değil.

ne bileyim bi stop butonu ile V20 üzerinden normal duruş sağlanıp sıkıntılı durumlarda acil buton kullanarak sürücünün enerjisini kesmek daha iyi olur gibime geliyor.

ayrıca düşük frekansta torku belli bi yüzde ile arttırabiliyorsunuz. bu yüzdeyi anma akımına göre ayarlayıp arızasız bi kesme yapıp yapmadığınızı kontrol edebilirsiniz.
 
Start butonunu V20 parametrelerinde ON/OFF olarak da tanımlamak mümkün, yani toggle modu. Bu durumda acil butonunu normalde kullanmak gerekmiyor. Gene V20 dokümanına bakmam gerekecek :)
 
Yav sorması ayıp, bu start ve stop butonunu delikten geçirmek için basılan yeri nasıl çıkarılıyor? :)
 
Baya zorladım birşeyleri ama çıkan yok.

1724354450308.jpeg



1724354462030.jpeg
 
Buton opak değilse ortasına lamba bloku da ekleyebilirsiniz. Kontaklar iki yana ve arka arkaya takılabiliyor. Tabi yayı da sertleşecektir ekledikçe Hocam.
 

Forum istatistikleri

Konular
6,536
Mesajlar
111,133
Üyeler
2,685
Son üye
Metalech

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top