Ağaç şerit testere ile metal kesmek

Son olarak da devir ayarını yapmaya çalıştım. Bir sürü parametre kurcaladım, ama gene de devri ayarlayamadım. Daha potansiyometreyi bağlamadan BOP ekranından devri ayarlamak istedim. Araştırma sonucunda P1001 i değiştirin diyenleri gördüm. BOP'a giriyorum, P1001 yok. Bunu görebilmek için P0003 ü değiştirmek gerekiyormuş. Değiştirdim. P1001 e girdim. 10 Hz diyor. 50 Hz yaptım. Motor devri değişmiyor. P1000'i 3 yaptım (fixed frequency). Bu sefer de V20 sadece tiz bir ses üretiyor, motor hiç dönmüyor. P1700 konu ile alakalı duruyordu, onu değiştirdim, fayda etmedi ... Yarın biraz daha boğuşacağım bakalım.
 
Bugün harfiyen uygulayayım bakalım o prosedürü.
 
sıkıntı olmayacaksa fabrika ayarlarına döndürdükten sonra parametreleri girmenizi tavsiye ederim.
 
sıkıntı olmayacaksa fabrika ayarlarına döndürdükten sonra parametreleri girmenizi tavsiye ederim.

Onu her seferinda yapıyorum zaten. İnternette çok eksik bilgi dolaşıyor bu aletlerle ilgili. Adam mesela video çekmiş, hızı değiştirmek için P1001 ile parametre değiştirmek yeterli diyor. Halbuki bu doğru değil. Öncelikle P0003 ile bunu görünür hale getiriyorsun. Sonra P1000 ile "P1001 ayarını kullan" diyorsun. Ve ilave birşeyler daha yapmak gerekiyor herhalde, ben bunları yaptım yeterli olmadı.

Aslında bağla potansiyometreyi gitsin, ama burada hobi işi yapıyoruz, birşeyler öğrenmeye çalışıyoruz, o yüzden değişik alternatifleri kullanıyorum, deniyorum :)
 
Benim daha önce aldığım klemensler 24A lik ONKA imiş, dolayısıyla WAGO köprülerin uymaması normal. Gittim tekrar kartal otomasyona, ONKA köprü yok. Mecbur WAGO klemens aldım, ama kıstırmalı klemensler, vidalısı yoktu. WAGO klemens 20A lik, sorun yok.

İşte böyle elektronikçi elektrik işi yapmaya kalkarsa, hem derdini anlatmak zor oluyor çünkü piyasa terminolojisini bilmiyorsun, hem de neyin neye uyacağını böyle deneye deneye öğreniyorsun ...
 
Benim daha önce aldığım klemensler 24A lik ONKA imiş, dolayısıyla WAGO köprülerin uymaması normal. Gittim tekrar kartal otomasyona, ONKA köprü yok. Mecbur WAGO klemens aldım, ama kıstırmalı klemensler, vidalısı yoktu. WAGO klemens 20A lik, sorun yok.

İşte böyle elektronikçi elektrik işi yapmaya kalkarsa, hem derdini anlatmak zor oluyor çünkü piyasa terminolojisini bilmiyorsun, hem de neyin neye uyacağını böyle deneye deneye öğreniyorsun ...
Wago köprülere pahalı diyordun @taydin hocam, yetmezmiş gibi klemensleride wagoya çevirme masrafı çıktı :)
 
Hızlı devreye alma prosedürüne göre gideyim dedim. Ama oradaki hazır seçeneklerin hiç birisi benim uygulamaya uymuyor. Kimisi harici buton kontrolü yapılandırıyor, kimisi kompresör uygulaması ...

Neyse, tekrar fabrika ayarlarına döndürdüm, sadece temel motor ayarlarını yapıp vakum pompayı çalıştırdım. Sıkıntı yok. Sonra şerit testereyi çalıştırınca gene testere içinden tırıl tırıl sesler geliyor. Açtım testerenin on/off butonunu. Motor kapağını da açtım.

Testere on/off butonu, bir tek butonlu mühürleme devresi.

IMG_20240817_192204.jpg
 
Motor kapağı da şöyle

IMG_20240817_192218.jpg


IMG_20240817_192228.jpg


IMG_20240817_193915.jpg
 
Testerenin devre şemasını da buldum.

1723916078355.png
 
Şimdi varsayılan 10 saniye kalkış, 10 saniye duruş ayarlarında burada sorun çıkması beklenir, röle kendi kendisini düşük devir ayarlarında mühürleyemeyebilir ve tırıldar. Ama kalkış ve duruş süresini sıfıra indirdim sorun hala devam ediyor.

Acaba mühürlemeli röleyi çıkarıp onun yerine emniyet OFF butonu da olan bir pako şalter mi koysam?
 
@taydin hocam bu motoru mevcut hali ile (Devre şemasındaki L1 L2 L3 yerden siemens sürücü çıkışına bağlayıp) sürücü ilemi sürüyorsunuz?

Eğer böyleyse, motor üzerindeki fren düzeneği kalkış ve düşük hız kademelerinde açmayabilir. Bu durumda çözüm, fren mekanizması sürücü üzerinde programlanabilen çıkışlar olur. Onlardan bir tanesi motorun start durumunu gösterecek şekilde ayarlanır. Fren sistemi uygun ara elemanlar ile sürücü tarafından kontrol edilir.
 
Testereyi doğrudan sürücü çıkışına bağlıyorum.

Baştan sürücüyü doğrudan motorun sargılarına bağlamayı da düşündüm, yani BU(2) BN(3) RD(4), ama o zaman testerenin mevcut ON butonu testereyi çalıştıramayacak, ayrı olarak sürücüye ON komutu göndermek gerekecek, o yüzden ondan vazgeçtim.

Şu anda düşüncem S ile işaretli röleyi tamamen kaldırıp yerine pako şalter koymak, ama emniyet OFF özelliği olan. Böyle birşey var mı da emin değilim bakmam lazım.
 
fren beslemesini motor klemensinden kesinlikle ayırın. sürücü sadece motoru beslemeli aksi halde sürücüye zarar verebilirsiniz. freni harici olarak besleyin kontrolünü sürücü üzerinden yapabilirsiniz.
 
O zaman ben V20 yi genel amaçlı bir kaynak olarak kullanamayacağım gibi duruyor. Bunu testerenin bir parçası yapıp bağlantıları komple yeniden yapmak lazım gibi duruyor ...
 
Merhaba Timur Hocam, başka hiçbir eleman yokken sadece motor ve sürücü bağlıyken BOP üzerinden kalkış, duruş ve devir ayarı yaptırabildiniz mi?

Eğer motor boştayken ve başka hiçbir ara eleman yokken sürücü motoru çalıştıramıyorsa parametreleri hatalı giriyor olabilirsiniz. Başka bir deyişle motoru yıldız bağlayıp parametrelere üçgen bağlantının bilgilerini girmiş olabilirsiniz. Klemens kutusunu dağıttıysanız motorun bobin uçları da karışmış olabilir.
 
V20 de sadece temel motor ayarlarını yapıyorum, yani frekans, voltaj, akım, cosfi, güç, devir. Ondan sonra 1.5 kW lık vakum pompası ile sorunsuz çalışıyor. Devir ayarı da çalışıyor.

Ama testerede sorunlu. Testleri testereyi hiç değiştirmeden yaptım. Yani testereyi prize takacağıma V20 ye taktım. Testere ON butonuna basarsam, testere hafif hareketleniyor ama tırıltı geliyor. ON butonunu basılı tutarsam, mesela 10 saniye basılı tuttum, bazan motor çalışmaya başlıyor, bazan çalışmıyor.

Yıldız üçgen ayarı yapmadım, ona da bakayım.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,950
Mesajlar
118,739
Üyeler
2,822
Son üye
lalemasall

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top