Katılım
5 Şubat 2024
Mesajlar
10
devrenin nasıl çalıştığını mantığını anlatıp yardımcı olabilecek var mı ?(bu devre çalışan bir sistem) (D23,D24=RS1M)
 
Son düzenleme:
Bu şema doğru çizilmemiş gibi. Bahsettiğin kondansatör C31, R38, D23, 5-6 numaralı trafo sekonderindeki AC yi doğrultmakla görevli. Ama sen kondansatör negatifini tamamen farklı olan bir sargıya bağlamışsın.
 
Bu şema doğru çizilmemiş gibi. Bahsettiğin kondansatör C31, R38, D23, 5-6 numaralı trafo sekonderindeki AC yi doğrultmakla görevli. Ama sen kondansatör negatifini tamamen farklı olan bir sargıya bağlamışsın.
10 defa kontrol ettim banada yanlış geldi ama böyle hocam gerçekten ve ilginç bir şekilde çalışıyor devre 2 katlı 3 katlı olsa görmediğim bir bağlantı vardır dicem de o da yok bağlantısı olan başka bir yer var mı diye 10 defa kontrol ettim ama devre tamamen böyle
 
O zaman ayrıntılı PCB resimlerini ekle (alt ve üst) görelim durumu. Mümkün ise alttan kuvvetli ışık vererek çek, röntgen gibi olsun. Eğer dediğin gibiyse buradan öğreneceğimiz birşey var demektir :)
 
TR2 'nin 7 numarası, köprü diyotun "+" pinine
bağlanmalı bence. 5-6 numaralı besleme sargısı
bağlantısında da sorun var.
Ayrıca çizim programı; yollara, pinlere isim verme
özelliğini de desteklemektedir. Çok karmaşık
çizmeye gerek yok.
 
Bir de alışılmış konvansiyonlara uyarak çizmek lazım flyback devresini. Devrede soldan sağa bir akış (üst), en sağdan da sola feedback akışı olacak (alt) Aşağıdaki devreden esinlenebilrisin

1707500093918.png
 
Hocam diğer konuda da bir taş attınız, çıkaramadık. Şimdi yine bakıyorum acaba faydalı bir yorum yapabilir miyim diye, şema inanılmaz derecede karışık çizilmiş, gözümle takip edemiyorum bile neresi neresi. Primer ile sekonder birbirine girmiş. Sizin iddianıza göre 48W olmalı bu converter ama bana pek 48W flyback çıkacak gibi gelmedi bu komponentler ile, tek diyot var gibi böyle forward da yapamazsın gibi.

Şemadaki L8 L9 ne CM mi DM mi? Fotoğrafta iki durum içinde göremiyorum. Çoğu komponent anlaşılmıyor.

Senin şema da D23 ile R38, pcb de sanırım D1 ve R1 kısmında bence hata var, d1 r1 arasına bağlı çizdipin yer aslında r ile c arasında gibi
 
Hmm bu nasıl iştir yav. Ben 10 MByte resmi ekliyorum, bu resimler 2.2 MByte, "too big" diyor ...
 
Tamam, forumda 20 milyon piksel limiti varmış, Senin resimler 48 milyon piksel. Ayarı 50 milyon yaptım, normal ekleyebilirsin resimleri.
 
Çizdiğin devredeki komponent referansları ile gerçek devredeki komponent referansları arasında en ufak bir tutarlılık yok. Bu durumda devreyi doğru çizip çizmediğini dahi takip edemiyorum. Neticede de sen hem yanlış olan, hem de komponent referansları tutmayan bir devre şeması üzerinde komponent voltajları ile ilgili yorum istiyorsun ...
 
4.7uF 400V dediğin doğrultulmuş şebekeyi görüyor. Yüke bağlı sallanır orası ama bunu anlatmak uzun iş, eğer 220Vrms input voltajı varsa 310V olur tepe değeri. Madem elindeki devre çalışıyor ver gücü ölç diğerini hangi kapasitörden bahsettiğin bile belli değil benim açımdan. Kaldı ki Vdd si 50V a çıkarsa bence kapasitörden önce viper gümler ama açıp datasheet e bakmak lazım.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,879
Mesajlar
100,198
Üyeler
2,489
Son üye
satranc19

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top