Egea Hakkında Sohbet

Hiç S takısı olan bir mercedese binmedim binesimde yok ben bmw seviyorum ama yürütme maliyeti canımıza tak etti satmak zorunda kaldık.
BMW 5.20 kullanmıştım benzinli, harbi arabaydı. Oturuş pozisyonu, motorun o sesi, DİREKSİYON KESKİNLİĞİ. Güzel arabaydı. Hiçbir arabada o ruhu hissetmedim.
 
BMW 5.20 kullanmıştım benzinli, harbi arabaydı. Oturuş pozisyonu, motorun o sesi, DİREKSİYON KESKİNLİĞİ. Güzel arabaydı. Hiçbir arabada o ruhu hissetmedim.
545i ve 520d 177 vardı ikiside insanı gerçekten araba sürüyorum hissine itiyordu ama 545'e bakım yapacak usta bile bulamıyorduk 177'de ne kadar rafine bmw hisleri taşısa da çok nazlı bir motordu arabayı 50bin km sürdüysek 40bininde motor ışığı yanıyordu asla söndüremedik. motor sönse şanzıman ışığı yanıyordu.
 
116d, 80 binde aldım. Şimdi 270 bin km

Kaputu açtığımda hortum gibi noktalar yağ kaplanmış oluyor. Terleme olduğunu söylemişlerdi. Yağın bu şekilde dışarı çıkabilmesi bana normal gelmedi.
Fakat yağ eksiltme diyebileceğim durum da olmuyor. Normal mi?
 
116d, kaputu açtığımda hortum gibi noktalar yağ kaplanmış oluyor. Terleme olduğunu söylemişlerdi. Yağın bu şekilde dışarı çıkabilmesi bana normal gelmedi.
Fakat yağ eksiltme diyebileceğim durum da olmuyor. Normal mi?
Ben en son böyle bişiyi gördüğümde Turbodan çıkmıştı sorun. Turbo varsa ve dinlediğinizde gaz açtığınızda ötüyorsa ıslık gibi Turboya baktırın derim.
 
116d, kaputu açtığımda hortum gibi noktalar yağ kaplanmış oluyor. Terleme olduğunu söylemişlerdi. Yağın bu şekilde dışarı çıkabilmesi bana normal gelmedi.
Fakat yağ eksiltme diyebileceğim durum da olmuyor. Normal mi?
Hocam sizinle daha önce bmw üstüne konuşmuş muyduk hatırlayamadım.
Bahsettiğimiz 1.6D N47 sanırım.
N47 kaput altını yağlıyorsa bu yağ epey yani vıcık vıcık dediğimiz kıvamdaysa enjektör pulları üst kapak kaçak testi turbo ve turbo hortumlarına dikkatlice bakılması gerekir.

Ama üstü tozlanmış pis bir katı yağ halindeyse şehir içi gitmekten oluyor o öndeki araba egzozundan attığı pisliği radyatör fanı çekiyor kaput içine.
 
Bana gıcık kaptın hocam ondandır o :D
gıcıklık ile alakası yok bu zamana kadar yüzlerce farklı bmw motoru gördüm/kurcaladım/oynadım N kodlu motorların çekvalf gibi bir düzeneği var motor içini yağlaması için o valfin bozulması kırılması lazım M kodluysa turbosu değişiyor o çekvalf düzeneği gidiyor düz boru yapmışlar.
 
gıcıklık ile alakası yok bu zamana kadar yüzlerce farklı bmw motoru gördüm/kurcaladım/oynadım N kodlu motorların çekvalf gibi bir düzeneği var motor içini yağlaması için o valfin bozulması kırılması lazım M kodluysa turbosu değişiyor o çekvalf düzeneği gidiyor düz boru yapmışlar.
Bu size iltifattı hocam. Okunduğu gibi bir anlamda yazılmamıştı.
 
Araba marka model konusunda biraz cahilim.
De fiat nasıl fransız oluyoda opel fransadan almanyaya zıplayan fiat oluyor onu anlamadım. @Fiore
Benim bildiğim fiat italyan dır. Reno fransızdır. Renoların kilimasız kalöriferleri sağilıklı çalışmadığından ki tecrübeyle sabit, çorum kaloriferi vs.. icat etmiş çağdaşlarımız sağolsunlar. Europa içinde problem aynıydı. Ama fiat kısa sürede ısıtıyordu. En alt modellerde bile bir sıkıntısı yoktu bu konuda.
 
Otomotiv üstüne çalışan bir arkadaşım ile bunu bayağı konuştuk,
Motor üst kapağı montajı gövde ile müthiş bir öpüşme ile yapılmıyor mutlaka kılıcal açıklıklar kalıyor, yağ soğutucu/veya kondanser etkisi yaratacak kadar soğuk yüzeyde gezmeyen yağ soğuyamıyor buharlaşan yağ tekrar kartere çökemez(ISINAN BUHAR YUKARI ÇIKAR) müthiş kapanmayan üst kapağın kılıcal açıklıklarından motordan dışarı çıkar. Buda yağ yakıyor olarak alıglanır haftalık yağ çubuğu kontrolü ile bu hiçbir sorun teşkil etmez aksatmamak lazım.

edit:
ÇÖZÜMÜ ENEOS MARKA YAĞ KULLANMAK DİYE DÜŞÜNÜYORUZ TABİİ BU ÇÖZÜM 20Lİ YAŞLARDA 2GENCİN ÇÖZÜMÜ EN AZ BUHARLAŞAN YAĞIN ENEOS OLDUĞUNA KANAAT GETİRDİK
Ooo hoşgeldin Ahmet valla ikide bir mesajlarını arıyordu gözüm.

Milenyum kasa Accent var ve ne yazık ki terleme mevcut. Az miktarda ama.
Yağ eksik değil gibi ama o yol yapmadığından da olabilir.
Eneos yağ var :D
 
Ooo hoşgeldin Ahmet valla ikide bir mesajlarını arıyordu gözüm.

Milenyum kasa Accent var ve ne yazık ki terleme mevcut. Az miktarda ama.
Yağ eksik değil gibi ama o yol yapmadığından da olabilir.
Eneos yağ var :D
Yağ üreticileri arasında en kaliteli yağı eneos üretir düşüncesindeyim, kesin sen çok devirli kullanıyorsun :tamam1

İşten güçten çok fırsatım olmuyor bakmaya hoşbuldum
 
Araba marka model konusunda biraz cahilim.
De fiat nasıl fransız oluyoda opel fransadan almanyaya zıplayan fiat oluyor onu anlamadım. @Fiore
Benim bildiğim fiat italyan dır. Reno fransızdır. Renoların kilimasız kalöriferleri sağilıklı çalışmadığından ki tecrübeyle sabit, çorum kaloriferi vs.. icat etmiş çağdaşlarımız sağolsunlar. Europa içinde problem aynıydı. Ama fiat kısa sürede ısıtıyordu. En alt modellerde bile bir sıkıntısı yoktu bu konuda.
Doğru söylüyorsunuz hocam, bana fransızla italyan arabaları aynı gibi geliyor, birde hızlı yazan ve bazen fazla umursamadan yazan biri olduğum için öyle yazmışım. Aslı İtalyandır. Göç meselesi ise methafordu. Renault motor açısındanda iyi arabadır. Birkaç arabasına binmiştim, sanırım Renoult 9 du, kemikli taş gibi arabaydı.
 
Doğru söylüyorsunuz hocam, bana fransızla italyan arabaları aynı gibi geliyor, birde hızlı yazan ve bazen fazla umursamadan yazan biri olduğum için öyle yazmışım. Aslı İtalyandır. Göç meselesi ise methafordu. Renault motor açısındanda iyi arabadır. Birkaç arabasına binmiştim, sanırım Renoult 9 du, kemikli taş gibi arabaydı.
Citroen de fransız ama kulvarları epey farklı.
üst segment araçta üretiyorlar başka marka altında.
Reno Nissanı da satın aldıktan sonra artık dahada büyüdü. Citroen DS yi piyasaya çıkardı.

Ama bunların hepsi hikaye.
Beni en hızlı en güvenli en ucuza hangisi A noktasından B noktasına götürüyorsa o dur benim ihtiyacım.
Bu kadar basit.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,975
Mesajlar
119,172
Üyeler
2,834
Son üye
Tulpar

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top