Under Ground
Aktif Üye
- Katılım
- 18 Mayıs 2022
- Mesajlar
- 582
24 volt yazan bataryadan 1.2 volt 8 tane pil çıkıyor. Hemde Bosch marka matkaptan . Anlaşılan ucundan kıçına varana kadar heryeri sahte makinanın
24 volt yazan bataryadan 1.2 volt 8 tane pil çıkıyor. Hemde Bosch marka matkaptan . Anlaşılan ucundan kıçına varana kadar heryeri sahte makinanın 18771 eklentisine bak18772 eklentisine bak
Babam 5 sene önce almış. Yedeği de var bataryanın. Iki takımı bozup bir takım çıkarmaya çalışacağım. Celik perçinleri mecbur sökeceğim. Yerine kablo lehimleyebilirmiyim bilmiyorum ama deneyeceğim. Yanında sadece uyduruk bir kalem havyam var . Memlekette izinde olduğumdan ekipman durumum sıkıntılı. Matkapin üzerinde de 22 Volt yazıyor ne hikmetse. Ona da baktım timur hoca .Bu çok eski bir makinaya benziyor. Ben 2002 yılında Bosch vidalama almıştım içinde NiCd pil olan ve o zamanlar piyasada Çin çakması bulunmyordu. Bence o etiketi yanlış yapıştırmışlar
Şarjlı vidalama pil tamiri
2002 yılında aldığım ve hala büyük bir memnuniyetle kullandığım Bosch şarjlı vidalamanın pilleri geçtiğimiz yıl ölmeye başladı. Aslında daha uzun dayanırlardı, ama doğru şekilde kullanmadığım için daha çabuk ömürlerini tükettiler. Bu makinada iki tane nikel kadmiyum akü var. İki tane konmasının...mekatronik.org
Ah benim hocam olsa dükkan senin . Arabanın bagajında 60 w kalem havya var . Onla ne yaptık yaptık. Olmazsa da artık babama bunlar ölmüş zaten derim300 W gibi çok güçlü bir havya ile lehimlemezsen yeni NiCd lerin kimyasını aşırı ısıdan dolayı bozarsın ve çok randımansız bir pil grubu olur. Güçlü havya ile dahi bir miktar kapasite kaybı olur.
Bu arkadaş çok kaliteli paylaşımlar yapıyor ama çok nadir paylaşımda bulunuyor.Pili lehimlemeden önce bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim.
Yanımda ancak küçük bir multimetrem var . Voltaj değerleri 1 volta yakın olanları gruplamayı deneyeceğim. Bazıları 0.5 volttan bile aşağı düşmüş.Kapasite ölçümü yapan cihaz da vardı bari kapasitelerini de kıyaslasaydı tam olarak ne kadar kayıp oluyor görürdük.
Zaten lehim de aldıramadım pillere . Punta attıracak bir tamirci bakacağım artık. Çokta aptallık yaptığımın sonradan farkına vardım. Köprüler bildiğimiz teneke ve acayip güzel lehim alıyor. Puntoları kopartıp pilleri sökmek yerine köprüleri kesip tekrar eklemek daha kolay bir çözüm olurmuş. Bu da bir mesleki tecrübe oldu . Kısa günün kârı.Bir de sanırım bir kere tamir görmüş. Puntalar çok boktan.
Merhaba arkadaşlar mahkap uçları ile ilgileniyorum yardımcı olacak arkadaşlar için teşekkür ederim . acilll