Sokisati
Üye
- Katılım
- 24 Şubat 2024
- Mesajlar
- 39
Yaklaşık 3 aydır blackjack oyununu mükemmel (iyi veya çok iyi değil, mükemmel) oynayan bir bot, dolayısı ile bir algoritma geliştiriyorum ve 1 ay önce bitti.
Maalesef çevremde ne matematik arka planını, ne de kodlamasını yorumlayacak birisi yok. Aslında matematik kısmı kod kısmından ÇOK daha önemli, program zaten sadece benim yapacağım hesaplamalar ve karar alma süreçlerini daha hızlı yapıyor o kadar. Önemli olan doğru yöntem ve formülleri bulmak.
Bu yöntem ve formülleri 16 sayfalık bu linkteki readme.docx word dosyasında detaylıca anlattım.
Bunun için üniversitenin fen fakültesindeki matematik hocalarına e-posta attım ama 10 tanesinden sadece 1'i cevap verme lütfunda bulundu, o da çalışmayı sevmiş ama çok anlamadığını söylüyordu.
Olasılık ve spesifik olarak beklenen değer konusunda bilgili birisi var mı aramızda? Var ise "doğru, eksik, komple yanlış" gibi üzerinde konuşmayı çok isterim.
Eğer algoritmalar ve c++ üzerine ustayım diyorsanız, program daha verimli hale nasıl gelir bir uzman yorumu da almak isterim. Şuan, bazı durumlarda karar verme süreci yaklaşık 30-40 saniyeye kadar çıkabiliyor. Multithread özelliği eklemedim daha, ama gene de epey uzun bir süre.
Not: Yazdığım bot bir yapay zeka değil. Kendi kendisine öğrenmiyor, veya 10000 oyun verisi verip bunlardan ders çıkarmıyor. Şöyle düşünelim: xox gibi basit bir oyun için yapay zekaya ihtiyaç yoktur. Rakibin hangi hamleleri yapabileceğini bir ağaç ile görüp ona göre "mükemmel" hamleyi yapabilir, çünkü ağacı komple bitirebilir. Ağacı komple bitirebilmesinin sebebi çok kısıtlı hamleler olmasıdır. Satranç için ise yapay zeka zorunludur, çünkü şuan dünyadaki en hızlı bilgisayar bile satrancın bütün hamlelerinin ağacını seneler geçse de oluşturamaz.
Maalesef çevremde ne matematik arka planını, ne de kodlamasını yorumlayacak birisi yok. Aslında matematik kısmı kod kısmından ÇOK daha önemli, program zaten sadece benim yapacağım hesaplamalar ve karar alma süreçlerini daha hızlı yapıyor o kadar. Önemli olan doğru yöntem ve formülleri bulmak.
Bu yöntem ve formülleri 16 sayfalık bu linkteki readme.docx word dosyasında detaylıca anlattım.
Bunun için üniversitenin fen fakültesindeki matematik hocalarına e-posta attım ama 10 tanesinden sadece 1'i cevap verme lütfunda bulundu, o da çalışmayı sevmiş ama çok anlamadığını söylüyordu.
Olasılık ve spesifik olarak beklenen değer konusunda bilgili birisi var mı aramızda? Var ise "doğru, eksik, komple yanlış" gibi üzerinde konuşmayı çok isterim.
Eğer algoritmalar ve c++ üzerine ustayım diyorsanız, program daha verimli hale nasıl gelir bir uzman yorumu da almak isterim. Şuan, bazı durumlarda karar verme süreci yaklaşık 30-40 saniyeye kadar çıkabiliyor. Multithread özelliği eklemedim daha, ama gene de epey uzun bir süre.
Not: Yazdığım bot bir yapay zeka değil. Kendi kendisine öğrenmiyor, veya 10000 oyun verisi verip bunlardan ders çıkarmıyor. Şöyle düşünelim: xox gibi basit bir oyun için yapay zekaya ihtiyaç yoktur. Rakibin hangi hamleleri yapabileceğini bir ağaç ile görüp ona göre "mükemmel" hamleyi yapabilir, çünkü ağacı komple bitirebilir. Ağacı komple bitirebilmesinin sebebi çok kısıtlı hamleler olmasıdır. Satranç için ise yapay zeka zorunludur, çünkü şuan dünyadaki en hızlı bilgisayar bile satrancın bütün hamlelerinin ağacını seneler geçse de oluşturamaz.