Otomobil almam lazim.

Toyota GR86'yi modern otolarla karistirmayalim.

Fakir isi spor araba. Iddiali oldugu en buyuk ozelligi yuksek hizda viraja girme yetenegi. Agirlik merkezi saseye cok yakin.
 
Son düzenleme:
Toyota GR86'yi modern otolarla karistirmayalim.

Fakir isi spor araba. Iddiali oldugu en buyuk ozelligi yuksek hizda viraja girme yetenegi. Agirlik merkezi saseye cok yakin.
onu nasil yapmislar bagimsiz suspansiyon ve cekis mi var, sanirim o yetenek bmw lerde vardi, kilitli diferansiyel ile yapiliyordu hemde 90 larda.
 
Yani demem o ki, her şey elektronik yapılmışken, park freninin ucuzluktan bu şekilde yapılması bir modern araç için komik.
Bazı modellerde el freni özellikle manuel üretiliyor. Mesele BMW 3 serisi de böyledir.

Bu sayede virajda el frenini çekip arabaya drift yaptırıyorlar. Ben hiç denemedim. Pistte filan eğlenceli olabilir belki ama bizim denyolar trafikte yapınca çok saçma görünüyor.
 
onu nasil yapmislar bagimsiz suspansiyon ve cekis mi var, sanirim o yetenek bmw lerde vardi, kilitli diferansiyel ile yapiliyordu hemde 90 larda.

Normal araclarda silindirler asagi yukari hareket eder. Dolayisi ile motor boyu yuksektir.
Bu arac boksor motor. Silindirler yatay. Iki silindir sagda ikisi solda. Boyle olunca motorun yuksekligi atiyorum 20cm bir sey oluyor. Dolayisi ile agirlik merkezi zemine cok yakin.

Bir de arkadan cekisli.

Kibrit kutusunu masaya yatik koydugunu varsay bir de en uzun kenari ustune dikilmesini dusun. Birinde masaya vursan kutu devrilir. Digerinde kutuyu deviremezsin.

Bu arac da drift icin. Zaten el freninin geometrisinden bir terslik oldugu belli. Tam dik degil. (Belki de bana oyle geliyor)
 
Son düzenleme:
inip binerken baya zorlanirsin ben vw ye kiziyorum yere yakin diye japonlar tum bela, ne diyim hayirli olsun.
 
Hayırlı olsun , eğer ikinci el ise max 10k euroya almışsındır avrupada , aynı paraya ülkemizden 40 senelik yumurta kasa corolla alsaydın ya paran boşa gitmiş.
 
Turkiye'deki 2017 Golfumu satip gelmistim ustune biraz daha ekledim bu araci sifir aldim.

Ancak buyuk de bir risk almis oldum. Eger arabayi cok seversem (bugun ilk surusumu yaptim ve galiba asik oldum) Turkiye'ye getirecegim. Ancak 2 tanesi kadar daha vergi vermem gerekecek.

Yok getirmez de satmak istersem alici kitlesi kucuk bir kesim.

Arac, AB'nin son guvenlik kriterlerini gecmedigi icin 2024'de ya da 2025'de Avrupa satislari yasaklaniyormus. Ustelik Toyota da uretim sayisini sinirli tutmus galiba uretmeyecekmis.

Bu durumda ya araba cok deger kazanacak yada ben ters kose olacagim.
 
Son düzenleme:
Bazı modellerde el freni özellikle manuel üretiliyor. Mesele BMW 3 serisi de böyledir.

Bu sayede virajda el frenini çekip arabaya drift yaptırıyorlar. Ben hiç denemedim. Pistte filan eğlenceli olabilir belki ama bizim denyolar trafikte yapınca çok saçma görünüyor.
mekanik el freninin drift ile alakası yok : ))

Tamamen arka lastiğin yoldan kopması ile alakalı bir durum bunun için genelde arka lastiğe 1-2 bar fazla hava basılıyor yola tamamen basmayan lastik biraz fazla güç aktarılınca yol ile bağlantısını kesiyor fakat bunda çok büyük dezavantaj daha fazla şişen lastiğin köşe kısımları daha belirgin hale geliyor yol ile bağlantısı azalan/kopmaya yaklaşan lastiğin köşeleri daha çok aşınıyor.

El freni ile sadece araca açı verebilirsin el freni çekildiğinde arka lastik durmaya zorlanır gücü kesilen lastik yola tutunur. kopmuş lastiğe el freni çekerek aracın kafa açısı bozulmaya başlar istenilen açı verildikten sonra arka lastiğe kopacak kadar güç aktarımı yapılmaya başlanmazsaa spin atma denilen durum oluşur yüksek ihtimalle 180 derece dönüp kalır araba olduğu yerde.


Kısaca el freni gaz direksiyon ilişkisi ile drift yapımını özet geçeyim.

Aracın tam torkunu aktardığı devirde aracın kafa açısını bozdurarak negatif kamber oluşması sağlanır bu durumda bir lastik en minimum düzeyde yola temas ederken diğer lastik tam yüzeyiyle yola temas eder araç tam temas yüzeyine doğru kaymaya başlar bunu devamlı direksiyon ve gaz ile istenilen açıda tutmak lazım gaz ile bunu yapamıyorsak kısa süreli el freni müdahalesi ile yardım edebiliriz.
Elektronik el freni ile bunu yapmak daha kolay el freni kontrol yazılımı ile oynayarak el frenini tam tutuş yerine %30 40 güç uygulayacak şekilde ayarlayıp el freni çekildiğinde hafif bir açı müdahalesi gelecek istenildiğinde tam torktan devam edilecek. Mekanik el freninde bu durum yapılmak istenitse biz az çekip teli germediğimiz haliyle baskı uygulamaya çalışırken dönen lastikler sebebiyle el freni teline ters yönde baskı uygulanacak ya el freni makarası yada el freni baskısı bozulacak kaçınılmaz ihtimalle.

F30 kasa ile tavsiye etmeyeceğim hareketler 320i-ied bunları yaparken canını bırakacaktır

KESİNLİKLE DRİFT GİBİ TRAFİĞİ TEHLİKEYE ATACAK HAREKETLERİ TAVSİYE ETMİYORUM KURALLARA UYARAK ARAÇ KULLANIN : )
 
Benim bildiğim, direksiyon bütün arabalarda doğrudan, mekanik olarak, sıfır boşluklu bir dişli ile tekerleklere bağlıdır. Elektrikli veya hidrolik direksiyon, sadece direksiyonun döndürülmesinde destek verir. Yani elektrik tamamen gitse, hidrolik de tamamen gitse o direksiyon çalışmaya devam eder. Ben yıllarca desteksiz direksiyon kullandım (Renault Toros) Direksiyon daha zor dönüyor o kadar. Eğer yeni arabalarda bu değişti ise, ben kesinlikle öyle bir arabaya binmem.

Şaftsız tamamen elektronik direksiyon çalışmaları var bir çok firmanın. Şu an için bildiğim kadarıyla daha çıkmadı ama.

Elektrik destekli direksiyon benim kastettiğim. Hani park ederken serçe parmağınızla direksiyonu çevirebiliyorsunuz ya, işte o sistem. Araç hızlandıkça elektrik motorunu zorlayıp, sertleştirilir direksiyon ki yüksek hızda kolayca dönmesin diye direksiyon.

İşte bahsettiğim bu sistem artık çoğu arabada standart.

Düşünsenize o motor sürücünün sapıttığını...
 
Şaftsız tamamen elektronik direksiyon çalışmaları var bir çok firmanın. Şu an için bildiğim kadarıyla daha çıkmadı ama.

Elektrik destekli direksiyon benim kastettiğim. Hani park ederken serçe parmağınızla direksiyonu çevirebiliyorsunuz ya, işte o sistem. Araç hızlandıkça elektrik motorunu zorlayıp, sertleştirilir direksiyon ki yüksek hızda kolayca dönmesin diye direksiyon.

İşte bahsettiğim bu sistem artık çoğu arabada standart.

Düşünsenize o motor sürücünün sapıttığını...
bmw servotronic
 
mekanik el freninin drift ile alakası yok : ))
Benim 5.20 vardı. 2012 model filandı sanırım.

Onda mekanik değilken, aynı senenin 3 serisinin tamamında mekanik el freni vardı.

5 sersinin E segment olmak dışında, arkadan itiş yani aynı sisteme sahip. Hatta çoğu aynı motoru paylaşıyor.

Aynı dinamikler 5 serisi için geçerli ama mekanik el freni yok.

Tamamen arka lastiğin yoldan kopması ile alakalı bir durum

Hiçbir tasarımcı, standart bir şöförden aracın arka tekerleri yoldan koptuğunda el freni çekmesini beklecek bir tasarım yapmaz. Standart bir ehliyet ile her aracı minimum kabiliyet ile kullanman gerekir. Aksi halde BMW alacak kimselere ayrı ehliyet verilirdi ki BWM kullananlar kendini ayrıcalıklı saydığı da saçma bir zan.

BMW'nin belli modelleri ile drift yapılması bize özgü bir şey değil. Daha da özünde Amerika'da filan 3 serileri yarış için çok kullanılıyor...
 
Wiki katagorisinde driftin artik bir motor sporu oldugundan bahsediliyor.

Ilk arabam Pejo 106 idi minik ve hafif olusundan dolayı sadece parketmis iki araba arasinda cok az mesafe varsa ve araya girmem gerekirse bir de keskin u donus yaparken kic attirmaktan hoslaniyordum. Bunlara pek drift denmez ama sonucta dusuk hizda drift yapma katogorisine giriyordur.

Bu islemi direksiyon ve el freni ile yapiyordum. Arabayi 23 yil kullandim. 23. yilinda el freni artik tutmaz oldu. Tamirci arkadasima sorundan ve yaptigim hareketlerden bahsedince el freninin iyi bile dayandigini cunku el freni ile yapilan bu tur hareketler icin modifiye parcalar kullanildigini arabanin orjinal parcalarinin bu ise uygun olmadigini soylemisti.

Arabam kiytirik 60 beygir 750 kglik bir aracti.

Normal trafikte bu tur hareketler kesinlikle magandalik. Fakat bu isler icin pistler var. Ucretini odeyip pisti kullaniyorsunuz.
 
Benim 5.20 vardı. 2012 model filandı sanırım.

Onda mekanik değilken, aynı senenin 3 serisinin tamamında mekanik el freni vardı.

5 sersinin E segment olmak dışında, arkadan itiş yani aynı sisteme sahip. Hatta çoğu aynı motoru paylaşıyor.

Aynı dinamikler 5 serisi için geçerli ama mekanik el freni yok.



Hiçbir tasarımcı, standart bir şöförden aracın arka tekerleri yoldan koptuğunda el freni çekmesini beklecek bir tasarım yapmaz. Standart bir ehliyet ile her aracı minimum kabiliyet ile kullanman gerekir. Aksi halde BMW alacak kimselere ayrı ehliyet verilirdi ki BWM kullananlar kendini ayrıcalıklı saydığı da saçma bir zan.

BMW'nin belli modelleri ile drift yapılması bize özgü bir şey değil. Daha da özünde Amerika'da filan 3 serileri yarış için çok kullanılıyor...
Bmw drift aracıdır diye bir iddiam olmadı dikkat ederseniz mesajımda bmwden değil drift yapmaktan bahsediyorum.

Bmwnin drift yapmaya özgü tek avantajı çoğu motorunun yüksek sıkıştırma oranları ile çalışıyor olması.

Bu güne kadar 1-3-5 serisinde kullandıkları tek ortak motor N47 koduyla 2 litre dizel motoru 2007 de başlanıp 2013de bıraktılar bu motoru zf'nin 5-6-7 hp kodlu şanzımanı ile çok güzel çalışıyordu bu motor serisi hatta yazılımı ile oynanıp 525 serisine de dahil olmuştu bu motor. Bu motordan sonra H ve B kodlu motorlar türedi artık bmw tadı vermiyor
 
Amerikan filmlerinde genellikle Mustang ile yapiyorlar. 3 vitesten 4 vitese gecirip gaza basinca araba pati cekiyor.
Bunun bir teknigi var mi? Yoksa vitesi degistir gazi kokle mi sadece?
 
Amerikan filmlerinde genellikle Mustang ile yapiyorlar. 3 vitesten 4 vitese gecirip gaza basinca araba pati cekiyor.
Bunun bir teknigi var mi? Yoksa vitesi degistir gazi kokle mi sadece?
Tam tersi olması gerekmiyor mu?
4 den 3 düşüp gerekli direksiyon açısını verip ayağını debriyajdan biraz sert bırakınca arabanın yoldan kopup gitmesi lazım
 
4 den 3'e dusunce yaparsa Mustang olmasinin onemi kalmiyor ki.
 
4 den 3'e dusunce yaparsa Mustang olmasinin onemi kalmiyor ki.
4 vites de aracı yoldan koparacak torka sahip bir araba ben bu güne kadar duymadım 1 2 3 de evet sağlayabilir biraz yüksek güçlü araçlar ama 4 5 6 gibi viteslerin oranı çok küçülmeye başlar hız kazandırmak için.

Yüksek güçlü araçlarda drift yapmadan ilerlemek asıl marifet örn V Şekilde dizilmiş 10 silindire sahip 5 litre hacimli arkadan itiş bir bmw ile sadece gaz pedalı kullanarak yaptıkları;
Edit:araç atmosferik.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,977
Mesajlar
119,208
Üyeler
2,834
Son üye
Tulpar

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top