otomobil beyin tamir kursu

mcanaslann

Yeni Üye
Katılım
19 Mart 2024
Mesajlar
1
merhaba ben otomobil beyin tamiri eğitimi almak istiyorum bu eğitimi düzgün şekilde alabileceğim bir kurs yeri arıyorum
 
Öyle bir kurs mu varmış diye küçük bir araştırma yaptım. Hakikaten varmış. :şaşır1:
Ne anlatıyorlar acaba? direnç, kondansatör desem elektroniğe girer, Atmega, Stm filan desem yazılıma girer.
Bu her halde iş ingilizcesi öğrenmek gibi bir şey.
 
Beyin tamiri kursunda ne öğretilir bilmiyorum. Beyin zaten tamamen epoksi içerisine gömülmüş bir devredir. Epoksiyi sökmeyi mi öğretiyorlar? Hadi diyelim söktün. Oradaki işlemci bozuk çıktı. İşlemcinin yenisini bulabilecek misin? Bulsan, içindeki firmware'i nereden alacaksın? Muhtemelen standart tamir kursudur. Yani göz kontrolü yap, besleme voltajlarını ölç, şişmiş kondansatör var mı bak. temel yarı iletkenleri ölç gibi ...
 
Beyin tamiri kursunda ne öğretilir bilmiyorum. Beyin zaten tamamen epoksi içerisine gömülmüş bir devredir. Epoksiyi sökmeyi mi öğretiyorlar? Hadi diyelim söktün. Oradaki işlemci bozuk çıktı. İşlemcinin yenisini bulabilecek misin? Bulsan, içindeki firmware'i nereden alacaksın? Muhtemelen standart tamir kursudur. Yani göz kontrolü yap, besleme voltajlarını ölç, şişmiş kondansatör var mı bak. temel yarı iletkenleri ölç gibi ...
Benimde aklıma aynı şeyler geldi ama google da onlarca kurs ilanı görünce vardır bir bildikleri dedim. Resmen beyin tamiri sektörü oluşmuş. Bende Ses sistemleri kumanda tamiri eğitimleri mi versem acaba? İyi para var o işte. Az ekmeğini yemedim dar zamanlarda. :katil2:
 
Beyin tamiri kursunda ne öğretilir bilmiyorum. Beyin zaten tamamen epoksi içerisine gömülmüş bir devredir. Epoksiyi sökmeyi mi öğretiyorlar? Hadi diyelim söktün. Oradaki işlemci bozuk çıktı. İşlemcinin yenisini bulabilecek misin? Bulsan, içindeki firmware'i nereden alacaksın? Muhtemelen standart tamir kursudur. Yani göz kontrolü yap, besleme voltajlarını ölç, şişmiş kondansatör var mı bak. temel yarı iletkenleri ölç gibi ...
O zaman heyecanlı gençleri maddi olarak hafifletme kursu demek lazım ismine.
 
Para sayma makinesi tamir kursu gibi,bir ileri seviye uçak beyin tamir kursu hele birde f22 raptor beyni tamir ettin mi köşesin.
 
klasik araba ecusunu anlatıp, standart hataları öğretiyorlardır. mosfet değişimi vs. bu arada beyin tamiri işinin en büyük kısmı programlama. zira anahtar programlıyayım, tuning yapayım derken birçoğu gidiyor. herhalde bir de canbus nedir, enjektör sürücü nedir gibi işleri anlatıyorlar. bazı atölyelerde ecu test masaları görmüştüm. ecu tipine göre araç dashboard, enjektör ve sensörleri simule ediyor.

oto beyin deyip geçmeyin pahalı birşey. bir de bi tane yok motor ecu, airbag ecu, abs ecu, bazı arabalarda sigorta kutusu dedikleri aracın enerji yönetimini yapan ecu.
 
Ön yargılı olmayalım. Araba tamiri , sanayi macerası boyunca ustaların hallerini, sebep oldukları gereksiz masrafları, başlarından savmaları görünce 2 ayda öyle bir "usta" olunabilir.

Cep telefonu tamir ustası gibi düşünün. Bazı şablonlar var. Parçayı komple değiştirmek suretiyle çözüm sağlanıyor.

Usta cihazın tasarımını, mekanizmasını anlamak zorunda değil. Sorunu çözecek eylemi bilmesi yetiyor. Yalan yanlış yaparsa o da ayrı konu. Kendi kuyusunu kazar
 
Ön yargılı olmayalım. Araba tamiri , sanayi macerası boyunca ustaların hallerini, sebep oldukları gereksiz masrafları, başlarından savmaları görünce 2 ayda öyle bir "usta" olunabilir.

Cep telefonu tamir ustası gibi düşünün. Bazı şablonlar var. Parçayı komple değiştirmek suretiyle çözüm sağlanıyor.

Usta cihazın tasarımını, mekanizmasını anlamak zorunda değil. Sorunu çözecek eylemi bilmesi yetiyor. Yalan yanlış yaparsa o da ayrı konu. Kendi kuyusunu kazar
21 yıllık elektrik mühendisliği 33 yıllık ta mesleki yaşantım var elektrikçi olarak. 2 ayda usta olurum ben bile diyemiyorum ki aynı soğutucuya biri izolasyonsuz , biri izolasyonlu mosfet niye ve nasıl bağlanır kafam yeni bastı. Çözdüğüm anda yaşadığım şaşırma ve sevinci de hala unutmam. 2 ayda bir insan ancak ezbere parça değiştirip lehim yapma konusunda yol alır bence .
 
Arkadaşlar araçlar sanayiye gittiğinde bildiğimiz gibi bilgisayara bağlıyorlar arıza çözümlemesi için. Bu kursta muhtemelen ustaların kullandığı ECU programlarının operatörlüğünü veriyorlar.

Tabi arkada dönen veri trafiğini bu kursu gören kişinin programlama, yazılım bilgisi yoksa anlayabilme ihtimali 0.

Ama özellikle çekirdekten yetişen ustalar için ideal, çünkü adam aracın tüm donanım tamiratına hakim, sadece bilgisayarda arıza teşhisi ve analizi yapamıyor.

Öte yandan, mutlaka, işin ehli olmayan, meraktan bu işe girişip arabanın tekerini bile bu operatörlükten sonra ECU ile şişirebileceğini düşünebilecek bir kitle var.

Müşteri müşteridir :) para da paradır
 
Son düzenleme:
Hocam mühendis kafasındasınız :) işe analiz gözüyle bakıyorsunuz.
Bir zaman öncesine kadar elektronikte efsane olan tv tamircilerinin başucu kitabı neydi? "Arıza notları".
Oradaki arıza tamir yöntemleri de "şu modelde şu arıza varsa şu, şu parçaları değiştir yine çalışmazsa şu parçayı değiştir" şeklindeydi, usta devrenin çalışma mantığını çok bilmezdi zaten gerek de yoktu -ki zaman kaybı iş kaybı demek.
oto beyin tamir kursunun içeriğini bilmiyorum ama bana en mantıksısı "çin odası" mantığında bir uygulama gibi geliyor.
 
Biraz bu işler konusunda çok tecrübesiz olduğum zamanlarda enerji altında ölçüm yapıyorum. Mosfet kaç frekansla sürülüyor, duty cycle yük altında nasıl değişiyor. Probu yanlışlıkla iki pine birden değdirdim. Pwm sürücü pert, mosfet pert. Olsa ne olur. Kıçı kırık bir smps. Böyle bir hatayı ecu da yaparsan hapı yuttun demektir. 2 aylık adamın eline ecu vermek ile 2 aylık şöföre Ferrari vermek aynı şey.
 
Kurs diye çıkmışsa illa ki faydası vardır. Daha önce kursu alanların yorumlarına bakılır. Kendi adamları yorumlamış olabilir :)

Önerim 5..10 kişi toplansın 1 kişiyi kursa göndersin. O kişi de öğrendiklerini öğretsin. Katılım payı farklı olabilir. Kursa gidecek kişi fazla ödesin
 
biraz ön yargılı yaklaşılmış ama bu olaya sadece tamir etmeyi öğreneceğim diye bakmayın.

arabanızın beyni bozuldu söktünüz çıkmacıdan yenisini aldınız çıkmacı size diyecek ki YARIN İADE ALMAM GÖSTER ŞURADAN Bİ BEYİNCİYE UYUMLU DERSE AL GÖTÜR versiyon kontrolü yapmaya 300lira para alıyorlar versiyon kontrolüde 4 kablo bağlanıp yapılıyor( k line +-)

2015 ve üzeri arabanız var akünüz şarj olmuyor eskisi gibi scr de yok alıp değiştirip sorunu çözeceksiniz motor beyni akım kontrollü şarj yapıyor? neden bunu yapıyor arabayı eco moda alırsanız aküyü çok daha az şarj edecek alternatorün yükü azalsın diye ama şuan şarj olmuyor mecbur tamirciye gidecek bu tip detayları öğreten bir yer bulmak çok zor, ve 3 4 yaşını geçmiş beyinlerde kalıplaşmış arızalar oluyor onlarda neresini kazmak gerek görsel anlatım oluyor
 
dipnot tecrübe aktarımı ekleyeyim,
Bu işin büyük ustalarından öğrendiklerim var.
Beyin üreten birkaç büyük firma var başka da yok.
Delphi, bosch , Siemens her gördüğünüz motorun üstünde elektronik olarak bu 3 markadan 1ine ait bir parça mutlaka var.
İşin ustalığı burada başlıyor. Bosch tesisata Delphi beyin uyarlamak.
Delphi tesisata Siemens beyin uyarlamak gibi.

Hatta şahit olduğum 6 silindir dizel aracın beynini 4 silindir araca sorunsuz uyarlanmasına canlı şahit oldum kazanılan paralar neredeyse 0 maliyeti göz önünde bulundurunca çok büyük paralar
 
dipnot tecrübe aktarımı ekleyeyim,
Bu işin büyük ustalarından öğrendiklerim var.
Beyin üreten birkaç büyük firma var başka da yok.
Delphi, bosch , Siemens her gördüğünüz motorun üstünde elektronik olarak bu 3 markadan 1ine ait bir parça mutlaka var.
İşin ustalığı burada başlıyor. Bosch tesisata Delphi beyin uyarlamak.
Delphi tesisata Siemens beyin uyarlamak gibi.

Hatta şahit olduğum 6 silindir dizel aracın beynini 4 silindir araca sorunsuz uyarlanmasına canlı şahit oldum kazanılan paralar neredeyse 0 maliyeti göz önünde bulundurunca çok büyük paralar
aslında bu işler için standalone eculer var. 4-6 silindir pc yazılından seçip haritalandırmayı vs. diğer detayları programlayarak herhangi bir benzin motoru sürebiliyor.

örnek:
 
aslında bu işler için standalone eculer var. 4-6 silindir pc yazılından seçip haritalandırmayı vs. diğer detayları programlayarak herhangi bir benzin motoru sürebiliyor.

örnek:
bunlar yerine genelde unlock beyinler tercih edilir, bu beyini alıp takmak ne kadar güvenilir sertifikaları olursa olsun kendini 10 yıl trafikte vs. kanıtlamış bir beyinden iyi diye bakılmıyor.

Her beyin unlock olmuyor yani parametre yazılabilir hale gelmiyor mesela Honda grubu nerdeyse brick diye geçen parametre almayan tipte beyin ile gelir Örneğin K24 kodlu Honda motoru çok daha fazla güç üretme potansiyeline sahip fakat üzerinde gelen beyin uygun değil güç arttırmak için bu durumda böyle oem beyin alınmak durumunda kalınıyor.

En çok para kazanılan alan bence unlock&yazılım işi yapanlar kazanıyor Örneğin RSA
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
7,953
Mesajlar
131,219
Üyeler
3,181
Son üye
unsle

Son kaynaklar

Son profil mesajları

erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Back
Top