Otomobil motoru - sürtme sesi

Araç 116d f20 kasa b37 motor bmw

Muhtemelen gergi yayının başka bir noktada çalışmasını sağlayacak 2-3mm kısa olanı kastetmiştir. Yoksa ne haddine mühendislerin tasarımını eleştirmek. Önce kasnağın sağlam olduğunu doğrulasın. Kayış kısaltmadan gergiyi değiştirebiliriz.

Yine düzelmezse kızdığımız ustalar ve yetkili servislerin yaptığı gibi çözüm olarak krank_kasnak, gergi kütüğü ve kayış, değişecektir.

Her 30binkm için bunları değiştirmek yanlış gibi görünüyot. Orijinal kasnak kayış 130bin km kullanılmıştı.

Başka bir şey olmalı. Belki çözecek şey sadece alternatör kasnağını temizleyip geri takmaktır.
Yanlış anlamayın ama fazla kurcalamadan bir ustaya göstermeniz en doğrusu. Her ne kadar konuya yazan üyeler teknik - bilimsel yaklaşımlarda bulunsa da o aracı tamir eden kişi de yüzlerce aynı sesi çıkaran motor görmüştür.

V kayışı riskli bir parçadır, kopup sağa sola dolanması ciddi sorunlara sebep olabilir. İyi ihtimalle yolda bırakır.
 
Kayınbirader yurtdışından senelik izine gelmişti. Tatil dönüşü aracında bu ses olmuştu. Telefonda görüştüğümüzde Ankara ya geldiğinde baktırırız diye konuştuk. Daha sonra bizimki denk durmadı. Memleket de sözde ünü ülke sınırlarını aşmış tanıdık ustasına aracı götürdü. İlk gün daha küçük bir ile v kayışı değişti, ikinci gün gergi seti, üçüncü gün devirdaim kasnağı, dördüncü gün İstanbul dan gelen krank kasnağı ile en son daha da küçük bir v kayışı ile kayış tekrar değişti. Sonuç olarak ses sadece azaldı. Beni tekrar aradı sizin ustaya bir sorsan diye, bende ustaya durumu anlattım. "Kendim kontrol etmeden kesin söylemem doğru olmaz ama anlattıklarınız doğrultusunda alternatörün tek yönlü kasnağı bozulmuştur" dedi. Diğer meşhur ustayla bu bilgiyi paylaştık "Ne alakası var, bu ses kayışla alakalı bir küçüğünü takacaz ses gidecek" dedi. Bende kayınbiradere aracı daha fazla elletme Ankara ya gel dedim. Neyse geldi kayış boşaltıldı, alternatör rotoru sabitlendi ve cırcırlı kasnağın kilitlenmiş olduğu teyid edildi. En fazla 2 saat içinde değişimi yapıldı. Aracın orijinal uzunluktaki kayışı takıldı. Diğer parçalarda hatıra olarak kaldı. 2 ay sonra meşhur ustanın krank kasnağı ile ilgili yediği başka nanelerde sonradan ortaya çıktı mesaj kısa olsun diye onları anlatmadan es geçiyorum.
 
Bunu söyleyen ustaya kesinlikle aracı elletmeyin. Kısa kayış önerilmesi tamamen sallama bir çözüm önerisi. Ayrıca daha öncede söylemiştim tecrübeyle sabit diye. Kısa kayış bu sorunu çözmüyor. Kayış kısaltma fikri tamamen yanlış. Bu durumda motoru tasarlayıp mevcut kayış uzunluğunu seçen mühendis ekibi bu işi bilmiyor sanayideki usta bu işi daha biliyor gibi durum söz konusu olur.
Bu ustanın bahsi geçen kasnağın tek yönlü olduğunu bilmediği konusunda iddaaya bile girerim.
Aracın modeli neydi?
Bu kadar sığ bakmamak lazım mühendis tasarlamış daha mı iyi bileceksin? bu kısım bu arızayı göz ardı ederek bu görüşü doğru bulmuyorum yüzbinlerce satan tasarımlarda çok büyük(maliyet) sorunlar olabiliyor bissürü örneği var.

VAG grubu dsg- basınç tüpünün basınç altında kaldıkça geveşemesi ve basınç kaçırmaya başlaması kesinlikle kullanıcı ile alakalı bir durum değil.

Fiat 1.3mJet motorunda kızdırma bujilerinin bloğa kaynaması 4 tanesinin değişimi nerdeyse yarım günden uzun sürüyor.

BMW 177hp 2L dizel motorlu araçlarında türbinin çırpma(salgı) yapması bu salgı motorun krank milinin kırılmasına neden oluyor günümüzde bu çok ciddi bir maliyet.

Renault- 1.3TCe kodlu müthiş güçler üretebilen turbo benzinli bir motor ama 40 binde 50binde termostat patlatıyor bütün su tahliye oluyor. Eğer anlamazssanız termostat patladığını üstüne giderseniz sandık motor almak durumundasınız blok aleminyum rektefiye olsada sanırım düzen tutmaz.

Bu arızaların hepsi "mühendislerin çok bilerek" yaptığı tasarımlar farklı markalar farklı bakış açıları ile üretilmiş araçlar/parçalar.

Bunların hepsinin piyasada bulunmuş çözümleri mevcut muhtemelen bu çözümler daha üstün akıl tarafından bulunmuş çözümler
DSG güçlendirilmiş tüp.
1.3mJet'de yüksek ısıya dayanıklı gres kaplamak.
Bmw'de türbin değişsede yinede oluyor galiba nokta atışı bir çözümü yok.
1.3TCe için kalın gövdeli aftermarket bir çözüm bulunmuş ama canlı şahit olmadığım için net bişey diyemiyorum
 
Özel amaçlı şu setin bahsettiğim işi görme ihtimali var mı sizce
mil somun başlığı için lokma bulunursa, kasnak dıştan zincirli boru anahtarıyla fikslenebilir belki.
kasnağın diş yönü aktarılan güçle aynı olmalı, yenisini takınca kendisini kilitler fikrimce.
1754227933873.png
 
@Ahmet hocam benim verdiğim örnekle yukarıdaki referansların alakası yok. Çünkü anlattığım örnekte fabrikadan çıktığından beri zaten uzun süre sorunsuz çalışmış kendini ıspatlamış bir mekanizmada yıllar sonra meydana gelmiş bir arızaya yapılan işlemlerin hiçbir işe yaramadığı halde hala aynı mantıkla ilerlemeye çalışılması ve akıl dışı uygulama anlatılmakta. Bu örnekte sanayi ustalarının tamamını küçümsemiyorum. Zira yine verdiğim örnekte aracı görmeden arızayı nokta atışı tespit eden usta ile diğeri aynı kefede değil. Elbette yaptığı işi ezbere yapanlar olduğu gibi bilerek yapan ustalar da var. Ama istatistik olarak dağılım çok düşük. Otomobil sektörünü oturmuş bir sektör olarak değerlendirmek lazım. Tasarım yada üretim hatalarını ürünün geneline yaydığınızda düşük bir orana tekabül eder. Ayrıca yukarıda verilen örneklerdi kronik sayılabilecek arızaların garanti süresinden sonra ortaya çıkması için bilinçli olarak ince hesaplar yapılıyor olabilir.
 
@Ahmet üstadım bir çok firmadan bir çok araca dair örnek vermişsiniz. Artık üretim yapan firmaların çoğu birçok ürününü fason üretim yaptırıyor. Avrupanın küçük bir ülkesinde madencilik ürünleri üreten bir fabrika gezdik. Burada mercedes e ait bir çok parçanın da üretildiğini görünce çok şaşırmıştım.
Bu fason imalatta üretilmiş malzemelerin kalitesizliğinin-uygunsuzluğunun-uyumsuzluğunun sonucunu mühendisliğe kesmek bence çok doğru değil. Kalkıp tersine mühendislik üretmek de bence soruna güvenilir bir çözüm üretmek olamaz.
Ülkemizde malesef çok agresif araç kullanma kültürü var. Bunun da araçların normal çalışma ve yıpranma periyotlarına çok aşırı darbe vurduğunu düşünüyorum. Hele ki dizel ve ticari araçlar tabiri caizse eşeğe biner gibi kullanılıyor. Bu araçlarda ne arıza çıksa anormal sayılmaz.
Keskel alaka bir sektörden yakın zamanda başıma gelmiş bir örnek vereyim. Geçen hanıma çok meşhur bir firmadan çaydanlık aldık. Namı maşallah dağlara taşlara. İlk kullandığımızda su akıtmaya başladı. Baktım ne sıkıntısı var. Çaydanlık ibriğinin ağzına şekil vermeyi unutmuşlar. Dümdüz yapmışlar. Çaydanlığı kaldırınca suyun bir miktarı bir güzel yere akıyor. Hemen yallah paket yapıp iade yaptık. Bunun fason imalat olduğuna kalıbımı basarım.
 
Son düzenleme:
yorumların hepsini okuyamadım.>
Başlık ekseninde yorum yapacağım.
Klima elektirikli değilde mekanik olarak motor aksamına bağlandıysa devir daim kayışın gevşek kalmış demektir.
Zaman içinde çevre şartları ve kaliteye bağlı olarak kayış uzar. kısmi boşluk olur. Yada sertleşme nedeniyle sürtünme özellği azalır.
Bu durumda 3 seçenek war.
1-Çok ucuz basit olan gergi makarasını yeni duruma göre yeniden ayarlamak.
2-Motor ve klima çalışır iken devir daim kayışına birazcık reçine tozu dökmek.
3-Kayışı yenilemek.

Kolay gele.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
8,077
Mesajlar
132,943
Üyeler
3,220
Son üye
bafrali

Son kaynaklar

Son profil mesajları

erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Back
Top