Tel gerginleştirici geldi. Herhangi bir dokümantasyon yok, pakette de yok, satıcıda da yok. Ama sağdan soldan gördüğüm bilgilere göre bu iki işe yarıyor: Tele belli bir gerginlik uyguluyor ve gerginlik değişimleri için amortisör görevi görüyor.

IMG_20221030_131607.jpg


IMG_20221030_131623.jpg


IMG_20221030_131638.jpg


IMG_20221030_131857.jpg
 
  • Beğen
Reactions: umk
0.1 mm teli geçirdim. İki keçe disk arasında gerginlik sağlanıyor, mekanizmanın geri kalanı da amortisör. Zaten önemli olan da bu, çünkü kare şeklinde karkas sararken sarım darbeli olacak, bu darbeleri de amortisör kendi üzerinde yumuşatacak.

 
Makara ve gerginleştirici için bir direk de gerekecek. Şöyle bir tasarım yaptım.

300 mm uzunluğunda, 16 mm lik civa çeliğinin 200 mm lik kısmına M16 diş açacağım. Geriye kalan 100 mm kısmı 14.97 mm ye indireceğim, böylece iki tane 6302 rulmana tatlı bir şekilde girecek. Bir segman ile de yerinde tutulacak. Üst tarafta da gerginleştiricinin hem pozisyonunu ayarlamak hem de yerinde sabit tutmak için bir ayarlı tutucu yaptım.

1667125805056.png


1667125838585.png


1667126053743.png
 
Gerginleştiriciden çıkan teli de bir kasnak ile nozullara yönlendireceğim. Kasnağı tornada yaparım. Kasnak tutucusunu ve nozul tutucusunu 3d yazıcıda yaparım, onlar için frezede uğraşmaya gerek yok.
 
Aşağıdaki videoya rastladım .Adam hergün yüzlerce trafo sara sara parmakları otomatik gergi sistemi olmuş.
Başlangıç ve kat sonunda geri gelişlerin 5-10 spirini eliyle sarıyor

Bir video daha vardı senin tasarladığın gibi step motorlu
Bulursam onuda ekleyeyim
Buldum O da bu video
(Açıklamalar kısmında kodların linkide varmış)

 
Aşağıdaki videoya rastladım .Adam hergün yüzlerce trafo sara sara parmakları otomatik gergi sistemi olmuş.
Başlangıç ve kat sonunda geri gelişlerin 5-10 spirini eliyle sarıyor

Bir video daha vardı senin tasarladığın gibi step motorlu
Bulursam onuda ekleyeyim
Buldum O da bu video
(Açıklamalar kısmında kodların linkide varmış)


Buradaki teller hep nispeten kalın tel. Böyle bir trafoya ihtiyacım olsa hazır yaptırırdım makina ile uğraşmazdım. İkinci makinada da aşırı salgı ve boşluk var. Benim saracağım trafoda 4 tane yüksek voltaj sargısı var. Bunları sığdırabilmek için 0.1 mm telin çok muntazam bir şekilde sarılması lazım, neredeyse tamamen yan yana dizilmeli sargılar. O yüzden çok rijit ve minimum salgılı makina gerekiyor.
 
Birde şu var profesyonel makinalarda başlangıç ve kat sonlarına doğru kesinlikle dönüş hızları yavaşlıyor sonra tekrar hızlanıyor.
Eski çalıştığım yerdede tüm bobin sarma makinaları bu şekilde yavaş ve sonra hızlanıyordu
*5 MVA ya kadar trafo imal ediliyordu.
Benzer makinalar şunun gibiydi( Bu videodaki tam otomatik o zamanlar bu kadar moderni pek yoktu )

 
Buradaki teller hep nispeten kalın tel. Böyle bir trafoya ihtiyacım olsa hazır yaptırırdım makina ile uğraşmazdım. İkinci makinada da aşırı salgı ve boşluk var. Benim saracağım trafoda 4 tane yüksek voltaj sargısı var. Bunları sığdırabilmek için 0.1 mm telin çok muntazam bir şekilde sarılması lazım, neredeyse tamamen yan yana dizilmeli sargılar. O yüzden çok rijit ve minimum salgılı makina gerekiyor.

Mesela burada hoparlör bobini sarılıyor.Videoda gördüğüm kadarıyla adam 10 a yakın parametre giriyor.
Yine başlangıçta ve katın bitmesine yakın yavaşlamalar bunlarda da var.


Ayrıca düşünmüşsündür ama burada da bu konu ile ilgili bazı bilgiler var
https://www.amacoil.com/news-articles/traverse-selection-winding-system/
 
Evet yön değiştirme noktalarında bir püf noktası olacak gibi. Ben aşağıdaki iki videoyu referans alıyorum ve oradaki makina yön değişikliğini mükemmel bir şekilde yapıyor. Hatta yanlarda destek yokken bile sarımları üst üste bindiriyor.


 
Bugün parça aluminyum levha bulmak için bütün sanayinin altını üstüne getirdim ve bana yetecek ölçüde 6 mm lik plaka buldum. Şöyle 8 mm falan olmasını istiyordum ama 6 mm bile çok pahalıya geldi. O yüzden eğer üzerinde olacak yük ile esneme olursa alttan aluminyum profil parçaları ile destekleyeceğim.
 
Dikiş makinelerinde ip gerginliğini ayarlayan bir sistem vardır, bunun benzeri bir sistem oluşturulabilir. Telin mukavemeti çok önemli tabii, çok zayıf ise sistem daha zor olacaktır. Ben asıl hatveyi nasıl oluşturacağınızı ve sağlı sollu kursu nasıl ayarlamayı düşündüğünüzü merak ediyorum.
 
Dikiş makinelerinde ip gerginliğini ayarlayan bir sistem vardır, bunun benzeri bir sistem oluşturulabilir. Telin mukavemeti çok önemli tabii, çok zayıf ise sistem daha zor olacaktır. Ben asıl hatveyi nasıl oluşturacağınızı ve sağlı sollu kursu nasıl ayarlamayı düşündüğünüzü merak ediyorum.

Aslında ben ilk aşamada 0.1 mm çapta tel hedefliyorum. Eğer bu tel kalınlığı ile trafoların tüm sargılarını sığdıramazsam 0.08 mm veya daha incesini de deneyeceğim. Hem tel ince, hem de kare profilli bir karkasa sararken karenin her köşesinde de tel bir darbe yiyor, bu darbenin engellenmesi lazım. Çin'den getirttiğim makina bu işe yaraması lazım ama asıl sistemi toplayıp deneyince göreceğiz.

Karkası bir servo motor döndürüyor, teli de bir step motor sağa sola yönlendiriyor. Bunların ikisini de bir firmware yazılım adımlıyor o yüzden aynen tornada olduğu gibi senkron bir hareket var.
 
trafo için silisli saç satıcısı biliyormusunuz. EI42 boyutlarında az adetli
Kasdettiğiniz ne kadar adet.Silisli saç satıcıları trafo imalatçılarına M3-M4 gibi kalite değerleriyle makara olarak satarlar.
En hafif makarada sanırım 1 ton falandır.
Monofaze 1KVA ya kadar gibi küçük trafo imalatçılarına da bunları kesen firmalar vardır ama onlarda 50-60 adet için ilgilenmezler.
Trafoculara nüve satanlarda hazır trafoyu alsanız daha ucuza gelecek şekilde yüksek fiyat çekerler..
O yüzden trafo imalatçılarına sormanız en mantıklısı
 
Son düzenleme:

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,788
Mesajlar
98,999
Üyeler
2,464
Son üye
s4met

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top