Otomobillerdeki akünün temel işlevi marş motorunu, ilk ateşleme ve alternatörün ikazı için gerekli akımı sağlamaktır. Bir de kısa süreli diğer donanımları çalıştırmayı sağlar (dörtlüler vb).Cok buiyuk ihtimal oyle dir abi, ama yine de bu tur akuleri cok yuksek amperlerle sarj etmemek gerekir. Normal kapasitesinin 10 da birini gecmemek lazim, sizin aku 60Ah ise 6A yi gecmemek lazim diye ogrenmistim.
Ancak bu sekil aku bosaldiginda bu tur durumla karsilasiyoruz, normalde bu akuler arabayi calistirir sonrada o ufak fark sarj olur.
Yukarida Kral Pele abinin soyledigi seyi de gorme imkanim oldu, gercekten olduruyor akuyu yavas yavas. surada denemeleirm var. Bir sonraki denememde titresim motoru(calakalamk icin) baglayip deneyecem , akunun sarj olma durumu degisiyor mu diye.
NOCO 5 is e yarar mi?
Bosch un 74Ah lik akusunu NOCO 5 le sarj etme girisimlerim oldu. Tamamen sarj olduklarinda 1A cekerek denedim. 11V a geldigindede sonlandirdim. Ama sonuclari cok garipsedim . NOCO benim akuyumu olduruyo anlamadim, Simdi son kez NOCO ile yeniden sarj ediyorum. NOCO nun sarj voltajlarida garip...mekatronik.org
En nihayetinde Kursun akuler kapasitesi icin kullanilan akuler olmamali, ani yuksek akim verebilme ozellikleri en onemli ozellikleri. Arabalara LifePo4 yapan bazi firmalar vardi, basarili olmus olsalardi onlar baya yayginlasirlardi. Muhtemelen Amper den daha cok, soguk hava onlar icin cok buyuk problem.
LifePo4 ler Online UPS te daha iyi is gorebilirler, ancak tabi onun icin hazirlanmis Online UPS te gormedim.
Normal şarjda dediğiniz gibi 1/10'dur kural. Hızlı şarj ve derin deşarj akünün ömrünü kısaltır evet. Titreşim olayına bir şey diyemeyeceğim, içindeki plakalara zarar vermesin? Aküler kullandığımız akım kontrollü güç kaynakları gibi emniyetli ekipmanlar değil, yanlış kullanımda sonuçlar korkunç olur. Arka arkaya konusu geçtikçe aküleri uygun tipte ve doğru konumdaki eriyen telli sigortalarla kısa devreye karşı emniyete alın diye özellikle belirtiyorum.