Yamaha XMAX 250 2015 Ateşleme Bobini Sorunu

Gokrtl

Gökhan Kartal (TeknoDay)
Staff member
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
12,862
İçinden çıkamadığım bir durum var.

Motorum özellikle sabah ilk çalıştırmada marş basmasına rağmen çalışmıyor. 3-4 kere denedikten sonra da akünün gücü azalıyor ve hiç basmıyor.
Bujisi 3 ay kadar önce değişmesine rağmen çıkartıp temizliğini yaptım. Durum bi,raz iyileşti ama hala tek marşta çalışmakta zorlanıyor.
Dün İridyum buji siparişi verdim. Gelince onu takacağım. Ama...

Gelelim asıl konu olan ateşleme bobinine. Araştırmalarıma göre zamanla durumu kötüleşiyormuş. Değişmesi gerekmiş. Benimki 10 yıldır üstünde.
Şuanda Türkiyede bulamıyorum. 5-6 bin tl verip yurt dışından gtirtmeyi göze aldım.
Orjinal parça kodu: 1S4-82310-00
Sonradan Revize edilmiş parça kodu: 1S4-82310-01

İkisinede bakıyorum 2 soket bacağı var.
Benim motorda 3 soket var. Üçüde bağlı.
Adamlar bobini öyle bir yere montajlamışlar ki sökmek, incelemek için komple kasayı dağıtmak gerek. Öyle bir vaktim de yok.
Piyasaya bakıyorum çoğu bobin iki bacaklı. Bu Üçünc bacağa anlam veremedim. Şaseye bağlanıyor diyeceğim ama öyle bir yere sokmuşlar ki şaseye mi bağlı yoksa bobinde üçüncü bir bacak mı var anlamak mümkün değil.

Bu Ateşleme bobinleri konusunda bilgi sahibi olan arkadaşlardan destek bekliyorum.

20251223_105017.jpg


20251223_105005.jpg


20251223_104938.jpg
 
Bujiyi büyüteç altında incele. Eğer arktan dolayı metal sünger gibi olup incelmişse, o zaman buji çok dandik demektir. Metal incelince, bujinin iki kontağı arasındaki mesafe artıyor, ark ya daha az şiddetli oluyor veya ark bazan hiç oluşmuyor. Yeni buji muhtemelen sorunu çözer.
 
Orjinal NGK buji abi. Bunların 30bin km garantisi var. Ben alalı en fazla 2000km olmuştur. Araştırınca iridyum bujilerin kullanılan metal bakımından hem daha dayanıklı hem de iletkenliğinin yüksek olduğunu gördüm. Bir tane sipariş ettim. Gelince bakacağım. Onlar da 60bin km ye kadar sağlam kalıyormuş. Ben ateşleme bobinine odaklıyım şimdilik.
 
Yakıtla ilgili kirlilik/tıkanıklık, jikle eksikliği olabilir. Karbüratör ayarı yapılması veya karbüratörün temizlenmesi gerekiyor olabilir.

Sıcakken kolay çalışıyor mu? Motor günlük düzenli kullanılıyor mu?
 
Yakıtla ilgili kirlilik/tıkanıklık, jikle eksikliği olabilir. Karbüratör ayarı yapılması veya karbüratörün temizlenmesi gerekiyor olabilir.

Sıcakken kolay çalışıyor mu? Motor günlük düzenli kullanılıyor mu?
Bir sabah işe giderken, birde akşam dönerken kullanıyorum sıklıkla. Günlük ara ara çalıştırınca pek teklemiyor. Ama motor soğuduğuna tekleme yapıyor. Özellikle gecenin soğuğunu yedikten sonra sabahları tekliyor. Akşam iş dönüşü çalıştırınca da tekliyor ama uğraştırmıyor fazla. Yazın hiç teklemiyor mesela.
 
Bobin pek olası gelmedi bana. Daha çok karbüratör ayarı gibi geldi. Jikle yapmıyor musun soğukken?

Karbüratörü kendin yapabilirsin motor kurcalamayı seviyorsan.
 
Bobin pek olası gelmedi bana. Daha çok karbüratör ayarı gibi geldi. Jikle yapmıyor musun soğukken?

Karbüratörü kendin yapabilirsin motor kurcalamayı seviyorsan.
Scooteer benimki. Jikle yok.
Aslında kurcalamayı severim ama motoru öyle bir tasarlamışlarki en ufak bir müdahale için kasayı dağıtmak gerekiyor. O da zaman alıyor. Geçen bir tane far değiştirmek için ön kafayı komple sökmüştüm. Karbüratör ve ayarı hakkında pek bilgim yok. Boş vaktim olsa kurcalarım da o da yok. Servise götürüyorum randevu veriyor. Gidince de 2 gün bağlıyor motoru. Hadi onuda geçtim düzgün iş yapmıyor.
Sırf bu nedenden ötürü randevu alıp servise götürdüm. Yaptık dediler. 3 ay kullandım yine aynı sorun çıktı. Şimdi bir daha randevu al, git derdini anlat vs. vs. Sonuçtan memnun kalmadığım bir yere tekrar gidesim gelmiyor.
 
yakıt kalitesi yüzünden bu kadar erken bozuluyor ülkemizdeki en kaliteli benzin bile 85 oktan belki gelir gelmez
 
Tabiki hic mukayese edilmez ama ayni sendrom, Pejo 106 otomobilimde yillarca burnumdan getirdi. Ne servisler yapabildi ne de diger ustalar.
Havalar sogudumu motor bir turlu calismiyordu. Hele bir de kis gunu yagmur yada kar yagdiysa.

Bir gun sans eseri sanayide pejo serviste yillarca calismis sonra ayrilmis bir genc ile tanistim. Yasina basina bakinca usta bile demezsin. Karburatorde kapis memesinde sorun var dedi ve cozdu sorunu.

Demem o dur ki karburatorde sorun olma ihtimali var.
 
95 oktan diye satılıyor ama yalan demekki. Zaten sırf benzine mahsus birşey değil. Geçen keresteciye gittim, 5x10 çam kalas alacağım. "Bunlar 5x10" diye gösterdi, ölçtüm 4x9. "5x10 un ölçüleri öyle abi" dedi ... Atölyede 4 mm2 elektrik tesisak kablosu var, 3.2 mm2 gibi ...
 
Ben şu karbüratör olayını bir araştırayım o zaman. Yakıta zaten yapacak bir şey yok.
 
sürekli yakıt ve ateşleme arızaları karşınıza çıkıyorsa yakıt alınan yer değiştirilebilir yine çözüm olmazssa oktan arttırıcı alınabilir
 
Özet: Çalıştırma esnasında hafif gaz verilecek

Hafif gaz verme olayını deniyorum. Sabahları etkili olmuyor. Daha sıcak saatlerde işe yarıyor ama.

sürekli yakıt ve ateşleme arızaları karşınıza çıkıyorsa yakıt alınan yer değiştirilebilir yine çözüm olmazssa oktan arttırıcı alınabilir
Yakıtı uzun süre BP den aldım. Sonra BP Türkiyeden çekilince Opete geçtim. Ara ara da Shell den alıyorum. Hiç fark etmiyor. Al birini vur ötekine. Oktan artırıcıyı ilk defa duydum ama onunla da uğraşmak istemem.
 
Hafif gaz verme olayını deniyorum. Sabahları etkili olmuyor. Daha sıcak saatlerde işe yarıyor ama.


Yakıtı uzun süre BP den aldım. Sonra BP Türkiyeden çekilince Opete geçtim. Ara ara da Shell den alıyorum. Hiç fark etmiyor. Al birini vur ötekine. Oktan artırıcıyı ilk defa duydum ama onunla da uğraşmak istemem.
1 depoda ufacık şişe döküyorsunuz biz tek seferde 3 4 şişe alıyoruz benzin aldıktan sonra içine döküp kapatıyoruz, oktan arttırıcıdan sonra aracın beyninden okuduğumuz missfire verisi nerdeyse yarı yarıya düştü daha iyi yanma sağlıyor araba sayısal verilere baktığımızda ama hissedilir bir fark olmadı gidişte veya sesinde.

missfire: enjektör üfledi ama üflelenen yakıt yanamadı.
 
ikisi bobin girişi siyah olan da bujiye giden yüksek voltaj çıkışı gibi gördüm. 2015 xmax karbüratörlü mü ? bence enjeksiyonlu olabilir. 2010 sonraki bu tip motorlarda karbüratör hiç görmedim.

tüm enjeksiyonlu motorlarda aslında otomatik jikle vardır. soğuk havada ilk çalıştırmada motorlu gaz kelebeği hava girişini kısar ve enjeksiyon sistemi üzerinden gelen yakıt akışını arttırır. zamanla bu gaz kelebeği takılma yapabiliyor.

aslında türkiyede en yaygın iki marka honda ve yamaha. hem çıkma hem de orjinal olarak yedek parçaya ulaşımı en kolay markalar.

bahsettiğin koddan çıkan parça bu resimdeki. tahmin ettiğim gibi kalın siyah kablo bujiye giden yüksek voltaj kablosu.

1766588846335.png


2015 xmax ateşleme bobini diye aratınca birçok satıcıda çıkıyor.

 
Son düzenleme:
1 depoda ufacık şişe döküyorsunuz biz tek seferde 3 4 şişe alıyoruz benzin aldıktan sonra içine döküp kapatıyoruz, oktan arttırıcıdan sonra aracın beyninden okuduğumuz missfire verisi nerdeyse yarı yarıya düştü daha iyi yanma sağlıyor araba sayısal verilere baktığımızda ama hissedilir bir fark olmadı gidişte veya sesinde.

missfire: enjektör üfledi ama üflelenen yakıt yanamadı.
oktan arttırıcı yanmayı kolaylaştırmaz tam tersine benzinin ısı ve basınç ile kendi kendine ateşlenmesini engelleme özelliği vardır. yani başka bir deyiş ile yanmayı zorlaştırır.

yakıt buji henüz ateşlemeden ısı ve basınç ile kendi yanıyorsa oktan katkısı eklemek sadece burada faydalı olur. yakıt sadece buji ateşlemesi ile yanar.
 
ikisi bobin girişi siyah olan da bujiye giden yüksek voltaj çıkışı gibi gördüm. 2015 xmax karbüratörlü mü ? bence enjeksiyonlu olabilir. 2010 sonraki bu tip motorlarda karbüratör hiç görmedim.

tüm enjeksiyonlu motorlarda aslında otomatik jikle vardır. soğuk havada ilk çalıştırmada motorlu gaz kelebeği hava girişini kısar ve enjeksiyon sistemi üzerinden gelen yakıt akışını arttırır. zamanla bu gaz kelebeği takılma yapabiliyor.

aslında türkiyede en yaygın iki marka honda ve yamaha. hem çıkma hem de orjinal olarak yedek parçaya ulaşımı en kolay markalar.

bahsettiğin koddan çıkan parça bu resimdeki. tahmin ettiğim gibi kalın siyah kablo bujiye giden yüksek voltaj kablosu.

45904 eklentisine bak

2015 xmax ateşleme bobini diye aratınca birçok satıcıda çıkıyor.

Motor enjeksiyonlu olması lazım. Motorlu araçlar çok ilgimi çekmediğinden kendi motorumun özelliklerini bile bilmiyorum.

Yan sanayi evet çok var ama bu 3 kablo muhabbeti yüzünden hiç bir zaman emin olamadım. Ebay de orjinal parçayı buldum. Getirtmeyi düşünüyorum. Ancak sorunu kesinleştirmem lazım. Enjeksiyonda sorun varsa önce onu çözmem lazım. Önümüzdeki ay 70bin tl aylık ödeme ile ev kredisine giricez. Hazır elimde para varken dar günlere kalmadan sorunu çözmek istiyorum. Dün iki lastiğe 8500tl verdim.
 

Forum istatistikleri

Konular
8,703
Mesajlar
141,995
Üyeler
3,472
Son üye
72q5orjb@rom

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Abdullah karaoglan falcon_browning Abdullah karaoglan wrote on falcon_browning's profile.
selamın aleyküm ses sistemindeki cızırtıyı hallettınızmi
"Araştırma, ne yaptığını bilmediğinde yaptığın şeydir." - Wernher von Braun
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Back
Top