Yamaha XMAX 250 2015 Ateşleme Bobini Sorunu

Bana öyle geliyor ki motor, gece soğuk havada daha uzun süre beklediğinde akü zayıflıyor. Gündüz işe giderken bir miktar şarj olduktan sonra ise, gün içindeki ısıyla birlikte görece kısa sürede daha az zayıflıyor ve yormadan çalıştırıyor.

Benzinli motorda ateşleme sorunu olduğunda tekleme yapar, performans kaybı olur. Bunlar yoksa bobinde olma ihtimali de zayıflıyor.

Ben olsam akü ile başlardım.

Mesela komşunun aracından takviye yapma imkanın varsa, soğuk bir gecenin sabahında takviye ile çalıştırmayı dene.

İlk seferde çalışırsa, sorun net şekilde ortaya çıkar.
 
Bana öyle geliyor ki motor, gece soğuk havada daha uzun süre beklediğinde akü zayıflıyor. Gündüz işe giderken bir miktar şarj olduktan sonra ise, gün içindeki ısıyla birlikte görece kısa sürede daha az zayıflıyor ve yormadan çalıştırıyor.

Benzinli motorda ateşleme sorunu olduğunda tekleme yapar, performans kaybı olur. Bunlar yoksa bobinde olma ihtimali de zayıflıyor.

Ben olsam akü ile başlardım.

Mesela komşunun aracından takviye yapma imkanın varsa, soğuk bir gecenin sabahında takviye ile çalıştırmayı dene.

İlk seferde çalışırsa, sorun net şekilde ortaya çıkar.
Bu ihtimal hem olası hem değil.
Çünkü en son çalışmadığında akü 10v'a düşüp akım veremez hale gelene kadar marş bastım. Sonra çalışmayınca aküyü söküp evde şarj ettim. Ertesi gün taktığımda öğlen saatleriydi ve motor çalıştı.

Ancak akü 3 aylık Bosch marka iyi bir akü. Bir önceki aküyü de 2-3 kullanıp aynı sorunu yaşayınca bosch ile değiştirmiştim. Kısacası 2 tane sıfır akü ile aynı sorunu yaşadım. Belkide aküyü şarj eden tertibatta sorun vardır ama hiç anlamıyorum sistemden. Boş vakit bulup komple dağıtmam lazım motoru.
 
Ateşleme tertibatında sorun var görünüyor. Genelde ateşleme bobini bağlantısı gevşiyor-oksitleniyor, enjektörde tıkanıklık olabiliyor (karbüratör yok o modelde). Bir ustaya gösterseniz çözülür gibi.
 
aslında ilk adım bujiyi sökerek, marş basınca sağlıklı kıvılcım çıkıp çıkmadığına bakmak olmalı. kıvılcım var ama marş basmıyorsa hava kelebeği, enjektör ve yakıt pompası olabilir.
 
aslında ilk adım bujiyi sökerek, marş basınca sağlıklı kıvılcım çıkıp çıkmadığına bakmak olmalı. kıvılcım var ama marş basmıyorsa hava kelebeği, enjektör ve yakıt pompası olabilir.
Bujiyi söküp baktım. Kıvılcım var. Diğerlerine yabancıyım. Az vakit bulsam uğraşacağım da vakit yok şuan. Harıl harıl çalışıyorum.
 
ateşleme varsa bobin olasılığı düşük. xmax250 forumlarında vs. bilgi yok mu ? yıllara göre bilinen kronik sorunlar vardır mutlaka. oradan başlamak lazım.
 
Bujiyi söküp baktım. Kıvılcım var. Diğerlerine yabancıyım. Az vakit bulsam uğraşacağım da vakit yok şuan. Harıl harıl çalışıyorum.
Bujiyi benzinle ıslatıp takınca çalışıyorsa benzin geç geliyordur ilk çalıştırmada.
Akü şarjı için ise en az 15 dakika çalışmalı diyorlar.
15 dakikadan kısa yol gidiyorsan akü tam şarj olmaz. :)
 
ateşleme varsa bobin olasılığı düşük. xmax250 forumlarında vs. bilgi yok mu ? yıllara göre bilinen kronik sorunlar vardır mutlaka. oradan başlamak lazım.
Yarın biraz boş vaktim olacak forumları dolaşayım. Youtube dan biraz baktım ama hiç detay yok. Genelde yüzeysel inlceme videoları var. Menüsü, özellikleri vs.

Bujiyi benzinle ıslatıp takınca çalışıyorsa benzin geç geliyordur ilk çalıştırmada.
Akü şarjı için ise en az 15 dakika çalışmalı diyorlar.
15 dakikadan kısa yol gidiyorsan akü tam şarj olmaz. :)
15dk da şehir değiştiririm ben. :katil2:
Şaka bir yana trafik olmazsa 8dk sürüyor mesafe. Ama arada bir akü şarj olsun diye bir kaç saat gezmeye çıkıyorum.
Sorun doğrudan soğuk hava ile ilgili.

Mesela bu gün hava güzeldi. Motor 8 saat kadar yattıktan sonra iş çıkışı tek marşta çalıştı. Sabahçı olduğum bir gün de video çekeceğim.

 
Sorun doğrudan soğuk hava ile ilgili.

Bence siz teşhisi koymuşsunuz zaten. Şöyle ki; motor enjeksiyonlu ise mutlaka bir ECU'su (engine control unit) vardır. Soğuk havalarda motorun kolay çalışması için enjektörün açık kalma süresi uzatılır, böylece yakıt/hava oranı zenginleştirilir. Bu otomatik jikle işlemidir. Jikle işlemi için ECU motora giren hava sıcaklığını sürekli ölçer. Bu ölçüm için MAF sensörü yada IAT (intake air temperature) sensörü kullanılır. Bu olası 2 sensör motora giren hava sıcaklığını doğru ölçmezse jikle işlemi de düzgün çalışmaz. İnternet ortamında japon araçlara ait servis manuelleri bulunabiliyor. Manuallerde ttüm sensörlerin ölçümleri ve değerleri belirtiliyor. Benim fikrim, sensör hatası nedeniyle motorunuz soğuk havada zor çalışıyor. Sensör hatası tesbiti için konnektör bağlantıları ve ölçümleri yapılmalı.
 
Bu belirtiler hiç yok.

Screenshot_20251226_090833_Google.jpg
 
Bu da bu sabah 10:20 gibi çalıştırma videosu. Dün akşamkine göre bir tık zorlandı. Sabah 7-8 civarı denesem daha da zorlanacaktı eminim.

 


20251226_111525.jpg
 
Son düzenleme:
Bu da bu sabah 10:20 gibi çalıştırma videosu. Dün akşamkine göre bir tık zorlandı. Sabah 7-8 civarı denesem daha da zorlanacaktı eminim.
sorun kesinlikle akü ya da gevşek akü bağlantısı. normal bir çalıştırmada ekranların gidip gelmemesi gerekir. sesinden de belli marşı güçlü çeviremiyor. çok ufak ihtimal marş motorunun kömürleri vs aşınmış. marş motoru aşırı akım çekiyor.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
8,710
Mesajlar
142,096
Üyeler
3,478
Son üye
ciscoip

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Abdullah karaoglan falcon_browning Abdullah karaoglan wrote on falcon_browning's profile.
selamın aleyküm ses sistemindeki cızırtıyı hallettınızmi
"Araştırma, ne yaptığını bilmediğinde yaptığın şeydir." - Wernher von Braun
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Back
Top