Dalgalı yüzeyin sebebi ne olabilir?

Vidalı mildeki somun oynak değilse sürtünme olması çok normal. Ender 3'te en önemli şeylerden biri o somunun gevşek tutulması.
 
Vidalı mildeki somun oynak değilse sürtünme olması çok normal. Ender 3'te en önemli şeylerden biri o somunun gevşek tutulması.

Oynak değil, ama elle döndürdüğüm zaman bir sıkışma hissetmiyorum. Sadece step motor mıknatıslarının direncini hissediyorum. Yalnız iyi tork gerekiyor kaplini elle döndürmek için.
 
Büyük kullanmanin zararı yok faydası var. İmkan varsa büyük olanı kullan her zaman avantajli olur bir soru işareti daha kaybolur.
 
Yazıcının mevcut Z step motor bağlantı yeri nema 17 motorlara göre. Oraya şimdi nema 23 motora göre delik delmem için yazıcı kasasını komple sökmem lazım. Bununla uğraşmamam için nema 23 motoru nema 17 olan yere bağlamak için bir flanş çizdim. Bunu 5 mm lik aluminyumdan yapacağım.

1615646795244.png
 
Önce motorların deliklerini deldim. Sonra ortadaki deliği 20 mm matkap ile delip büyütme aparatı ile 38 mm ye getirdim.

IMG_20210313_184845.jpg


IMG_20210313_194225.jpg
 
Şimdi konik başlı civataların ölçülerine göre ve konik açısına göre havşa açmam lazım. Civatayı temin edeyim ona göre yapacağım.

IMG_20210313_203948.jpg
 
Havşaları açtım ve nema 17 deliklerin dişlerini de açtım. Ama aşağıdaki konnektör nema 17 lerden farklı çıktı. Ona uygun konnektör larım.

IMG_20210315_152122.jpg
 
Saçma sapan bir konnektör koymuşlar oraya. 6 tane pin var. Ama sadece 4 tanesi bobinlere gidiyor diğerleri boşta. Halbuki Çinliden orada 0.00001 cent tasarruf yapıp o pini koymamasını beklerdim :katil2:

IMG_20210315_152647.jpg
 
Sendeki yine konnetktörlü. Genelde konnektörsüz direk dandik kablo çıkıyor. Yakın kessen sıkıntı, uzak kessen dandik kablo. Bu yine iyi sayılır.

11 li dişi PCB Konnektör sipariş ettim hatfon'dan. Bakalım gelince buna kablo yapacağım. İki tane beşli de kullanabilirdim, onlar vardı elimde, ama yer değiştirme riski var o yüzden konnektörü bekleyeceğim.

İşlerim hep aksi gitti. nema 17 delikleri deldikten sonra diş açarken sıyırttım kılavuzu. Delikleri kaynak ile doldurup tekrar deldim, gene diş sıyırttım. Üçüncüde artık dişleri açtım ama aluminyum ateş gibi olduğu için biraz ölçüler oynadı. Umarım sakatlık çıkmaz yoksa sıfırdan tekrar yapmak zorunda kalacağım.
 
Büyük frezenin spindle ile açtım. Spindle yayı fazla güçlü geldiği için sıyrıldı. En sonunda el kılavuzları ile açtım. Diş M4, bunu açmada bir sorun yok, zaten nema 17 step motorun gövdesi de aluminyum ve M3 diş var orada.
 
Nema 23 motora göre yeni kaplin yaptım. Motor mili 8 mm, vidali milin ucunu da tornada 8 mm ye indirdim. Artık yazıcıyı toplamaya başlayabilirim :)

IMG_20210501_195748.jpg


IMG_20210501_195811.jpg


IMG_20210501_195841.jpg
 
Ekseni yerine monte ettim. Artık geri kalanını toplayabilirim.

IMG_20210501_202847.jpg
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,789
Mesajlar
99,023
Üyeler
2,464
Son üye
s4met

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top