eca kombi arıza

fecr

Üye
Katılım
7 Şubat 2024
Mesajlar
17
E.C.A confeo plus combi petekleri ısıtmıyor. Hata kodu vs vermiyor kombi. Sıcak su normal şekilde geliyor ama petekler ısınmıyor. Kapatıp açınca kombiyi yüksek dereceye alıyorum çalışıyor 5 saniye gibi sonra alevler sönüyor. Bilgi verebilecek abiler var mı?
 

Ekler

  • IMG_3396.jpeg
    IMG_3396.jpeg
    433.8 KB · Görüntüleme: 41
E.C.A confeo plus combi petekleri ısıtmıyor. Hata kodu vs vermiyor kombi. Sıcak su normal şekilde geliyor ama petekler ısınmıyor. Kapatıp açınca kombiyi yüksek dereceye alıyorum çalışıyor 5 saniye gibi sonra alevler sönüyor. Bilgi verebilecek abiler var mı?
Petek vanalarını kontrol et.
Devri daim pompası çalışmıyor olabilir.
Pompa çalışıyorsa hatta su yoktur. Havası alınmış olmalı bütün hattın.
Aklıma başka birşey gelmedi şimdilik.
 
Sıcak su normal şekilde geliyor ama petekler ısınmıyor.

Bu sorunun aynısı bende de oldu. Üstelik, senin gibi geçen yaz sonunda petekleri kullanmak istediğimde oluştu.

Adına üç yollu vana dedikleri bir parça var; o arızalanınca böyle yapıyor. Bu vana, kombi içinde ısıtılan suyun doğru dağıtılmasını sağlıyor.

Ucuz ve kendine güveniyorsan değiştirebileceğin bir parça. Sökmedan önce mutlaka gazı ve elektriği kapat, ayrıca sistemdeki suyu boşaltmaya dikkat et; yoksa o parçayı çıkartacağın yerden epey su gelir.

Suyu boşaltmak için genellikle kombi girişindeki su vanalarını kapattıktan sonra mutfak ya da banyodaki sıcak suyu, devamı gelmeyene kadar boşaltabiliyorsun.

Benim arızanın çözümü olduğu için yazdım; kombi konusunda uzman değilim. Sorunun başka bir yerden kaynaklanıyor da olabilir.
 
Basınç tankı için şebekeden su doldurmak gerekiyor. Altta bir vanası olması gerek. Basınç 2 bar civarına geldiğinde kapatınız. Basınç ölçümü devirdaim esnasında olmalı. Çalışmıyorken ölçülürse yanıltır.

Benim dairede aynı kombi var. Confeo plus. 2 bar kesin gerekli gibi. Fazla olduğunu düşünmeyin. Altta mavi uzun vana var. oradan açınız basıncı görerek dolmasına izin veriniz. ekran üzerindeki düğmeye basılırsa basıncı gösterir.
1729367666324.png


Her kış mutlaka bu basıncı tazelemek gerekiyor. Basınç yaz aylarında nereye gidiyor anlamadım. Sıcak havada fazla basıncı havaya veriyor olabilir.
 
Son düzenleme:
Basınç tankı için şebekeden su doldurmak gerekiyor. Altta bir vanası olması gerek. Basınç 2 bar civarına geldiğinde kapatınız. Basınç ölçümü devirdaim esnasında olmalı. Çalışmıyorken ölçülürse yanıltır.

Benim dairede aynı kombi var. Confeo plus. 2 bar kesin gerekli gibi. Fazla olduğunu düşünmeyin. Altta mavi uzun vana var. oradan açınız basıncı görerek dolmasına izin veriniz. ekran üzerindeki düğmeye basılırsa basıncı gösterir.
37161 eklentisine bak

Her kış mutlaka bu basıncı tazelemek gerekiyor. Basınç yaz aylarında nereye gidiyor anlamadım. Sıcak havada fazla basıncı havaya veriyor olabilir.
Yaptım bunu hatta önce peteklerin havasını aldım içindeki suyu boşalttım. Sonra kombi altında ki bu vanadan doldurdum suyu tekrar. 1.5 gözüküyor seviye çalıştığında
 
Bu sorunun aynısı bende de oldu. Üstelik, senin gibi geçen yaz sonunda petekleri kullanmak istediğimde oluştu.

Adına üç yollu vana dedikleri bir parça var; o arızalanınca böyle yapıyor. Bu vana, kombi içinde ısıtılan suyun doğru dağıtılmasını sağlıyor.

Ucuz ve kendine güveniyorsan değiştirebileceğin bir parça. Sökmedan önce mutlaka gazı ve elektriği kapat, ayrıca sistemdeki suyu boşaltmaya dikkat et; yoksa o parçayı çıkartacağın yerden epey su gelir.

Suyu boşaltmak için genellikle kombi girişindeki su vanalarını kapattıktan sonra mutfak ya da banyodaki sıcak suyu, devamı gelmeyene kadar boşaltabiliyorsun.

Benim arızanın çözümü olduğu için yazdım; kombi konusunda uzman değilim. Sorunun başka bir yerden kaynaklanıyor da olabilir.
Teşekkür ederim ilginiz için bakacağım buna
 
Bu kontrolleri yaptıysanız içerideki sirkülasyon pompası ıslak rotorlu diye geçer. Pompanın arkasında rotor tıpası var.

Bu tıpayı açıp rotoru bir tornavida ile döndürür müsünüz? Dönüyor mu? Sıkışık mı?
 
Başka bir markada geçen ay başıma gelen durum.
Devir daim motoru dönmüyormuş bir hata kodu çıkıyordu ama motora yönlendirmiyor neyse.
Motor zaten 2 yıllık sonradan benim alıp taktığım iyi bir markanın motoruydu. Wilo
Belki faydam olur bende motorun dönmediğini ısındığından anladım.
Sistem motor çalışmadığı için 20-30 saniye çalışıp duruyordu ama motor ısınıyordu.
Hadi normalde motor sıcak su pompalıyor ama sıcak su pompalamayan motor neden ısınır?
Dönmediği için motor ısınıyordu.
Bendeki problem motor sıkışması değilmiş içindeki başlatma kondansatörü oldukça değer kaybetmişti.
20 TL harcayınca motor ayağa kalktı yeni kondansatör ile.

Kesin budur sorun demiyorum ama olasılıkları belirtmek istedim.
 
Bu kontrolleri yaptıysanız içerideki sirkülasyon pompası ıslak rotorlu diye geçer. Pompanın arkasında rotor tıpası var.

Bu tıpayı açıp rotoru bir tornavida ile döndürür müsünüz? Dönüyor mu? Sıkışık mı?
Bahsettiğiniz şey bu heralde. Bunu denedim tornavida ile çok zorlamaktan korktum ama sıkışmıştı dönmüyordu. Ama dedidiğim gibi çok zorlamadım.

Ve sıcaktı el yakıyordu :)
 

Ekler

  • IMG_3397.webp
    47.4 KB · Görüntüleme: 36
Bahsettiğiniz şey bu heralde. Bunu denedim tornavida ile çok zorlamaktan korktum ama sıkışmıştı dönmüyordu. Ama dedidiğim gibi çok zorlamadım.

Ve sıcaktı el yakıyordu :)
Acaba ok yönünde çevirmeyi denemiş olabilir misiniz? Öyleyse yanlış

Aynı vida söker gibi saat yönünün tersine çevirmeniz gerekiyor.
Bu şekilde çevirince 1 Lira gibi kapak gibi resimdeki pirinç parça çıkıyor.

Sonra içine başka bir kalın düz uçlu tornavida soktuğunuzda resimdeki ok yönünde motoru döndürebiliyorsunuz.
Resimdeki ok motor dönme yönünü hatırlatmak için.
 
Eğer sıkışma yok elle manuel dönüyorsa sonra bir daha deneyin kombi start alıyor mu?

Bu arada inanın ben su yokken mi bu kapağı açtım tam emin değilim ama boşaltmış olma ihtimalim yüksek garanti olsun diye.
O konuda bilen birisi varsa yazsın ama garanti olsun diye içinde su yokken bu pirinç kapağı çıkarabilirsiniz.

Bir de eğer sıkıntı bendeki gibiyse motorun üstünde siyah kutu var tek vida ile duruyor zaten.
Elektriğin kesik olduğundan emin olup onu açıp içindeki kapasitörü multimetreniz varsa ölçebilirsiniz son bir çare olarak.
Kolay bir yöntemi var mı bilmiyorum ama ben motoru yerinde tutan 4 tane alyan vida var onları söküp yerde bu siyah kapağı açıp ölçmüştüm.
Sanırım başka da kapasitörü çıkarmanın bir yolu yok, olduğu yerde.
 
Ortadaki sarı tapa saat yönünün tersine döndürerek sökülecek.

Motor sıkışık ise dönmediği için sargı rezistans gibi davranıp motor aşırı ısınıyor. Hatta sargı kavrulur bir süre sonra.

Sarı tapayı açın. İçinde düz tornavida ile dönecek rotor milinin kafası var. Onu tornavida ile 10 tur çevirin. Çok rahat dönmesi lazım.

Dönmüyor ise sıkışık demektir. Pompayı yerinden söküp bakım yapılması iyi olur. Döndürebilirseniz sıkıntı yok çalıştırıp test edin.
 
Pompayı söktüm rahat dönüyor ve sonra yanında ki kapasitörü çıkardım ama bozuk olduğunu anlamak için doğru mu yapıyorum bilmiyorum. Görsel bırakıyorum doğru mu yapıyorum acaba ?
 

Ekler

  • IMG_3399.jpeg
    IMG_3399.jpeg
    803.7 KB · Görüntüleme: 43
  • IMG_3400.jpeg
    IMG_3400.jpeg
    622.7 KB · Görüntüleme: 44
  • IMG_3401.jpeg
    IMG_3401.jpeg
    1,007.1 KB · Görüntüleme: 46
Son düzenleme:
Multimetrede kapasite ölçüm modu yok, o yüzden kapasite değeri doğru mu ölçmemezsin. Sadece Ohm kademesinde kısa devre var mı diye bakabilirsin. Ama anma voltajında sızıntı var mı, kapasite kaybı var mı göremezsin.
 
Tam emin değilim ama resimde gösterilen kademede kapasitör ölçümü yapılabilir mi?

2024-10-20_16-22.png
 
Pompayı söktüm rahat dönüyor ve sonra yanında ki kapasitörü çıkardım ama bozuk olduğunu anlamak için doğru mu yapıyorum bilmiyorum. Görsel bırakıyorum doğru mu yapıyorum acaba ?
Valla o kademe kapasitör gibi duruyor ama emin de olamadım elinizde başka bir kapasitör var mı test edebileceğiniz?
Gerçi hiçbir şekilde 0 yazmaz ama.
Ölçebildiniz mi son durum nedir?
 
Sanırım kapasite ölçümü yok.
Adamlar özellikler kısmında özellikle kapasitans ölçümü yok demiş.
Onlar da durumun kafa karıştırdığının farkında sanırım, en azından dürüstler.
1729460174008.png

 
Herhalde Çinli pil sembolü koyacağım derken kapasitör sembolü koymuş. Oradaki 1.5 V u da gözönünde bulundurunca sanki o kademe 1.5 V pil sağlamlığı ölçme kademesi olmuş.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,975
Mesajlar
119,172
Üyeler
2,834
Son üye
Tulpar

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top