Kutupları bir birine kablo ile bağlarsan zamanla iki akü eşit değere sahip olur.Dolu bir araba aküsündeki enerjiyi başka bir boş olan aküye nasıl aktarabilirim
Yanı dolu olan ile hızlı bir şekilde boş olanı şarj edeyim
boyle birşey olabilirmi birde hızlı olurmu teşekkürker
Dolu bir araba aküsündeki enerjiyi başka bir boş olan aküye nasıl aktarabilirim
Yanı dolu olan ile hızlı bir şekilde boş olanı şarj edeyim
boyle birşey olabilirmi birde hızlı olurmu teşekkürker
O zaman şu iş görür ama boşalan akü 12v altına düşünce artık şarj edemez değil mi?Dolu olan bir akü ile boş bir aküyü doğrudan paralel bağlarsan ilk göreceğin şey devasa bir ark olur, ondan sonra da geçecek çok yüksek şarj akımından dolayı her iki aküdeki elektrolit kaynamaya başlar. Neticede ömürlerini büyük ölçüde tüketmiş, biraz da şarjlı olan iki akü elde edersin.
Ama araya bir direnç koyarsan (12 V akü için mesela 10 Ω 20 W lık direnç) o zaman dolu olan akü boş olanı şarj eder. Bir süre sonra, kayıpları saymazsak, dolu olan akü yarı yarıya boşalır, boş olan akü de yarı yarıya dolar ve denge oluşur.
Ben bu devrelerdeki diyot olayını anlayamadım ya. Mesela güç kaynağı ile bir akü şarj ederiz de eğer akünün bağlantılarını sökmeden güç kaynağını kapatırsak akü den geri besleme yapıp da güç kaynağını yakmasın diye diyot mu ne kullanıyorduk. İşte o olayı tam kavrayamadım.Orada diyodun bir faydası yok Gökhan, akım zaten tek yönlü.
Ben bu devrelerdeki diyot olayını anlayamadım ya. Mesela güç kaynağı ile bir akü şarj ederiz de eğer akünün bağlantılarını sökmeden güç kaynağını kapatırsak akü den geri besleme yapıp da güç kaynağını yakmasın diye diyot mu ne kullanıyorduk. İşte o olayı tam kavrayamadım.