Eski araçlarda kullanılan elektromekanik voltaj regulatörü nasıl çalışıyordu?

indir (1).jpeg

Burada voltaj ayarı nasıl yapılıyor? :)
Şemayı bulduğum bağlantı ölü.
 
Gerçek şarj dinamosu budur. Artık kalmadı, ama çoğu kişi hâlâ şarj dinamosu diyor alternatör yerine.
 
tek transistörle yapılacak iş için mekanik olarak ne kadar çok uğraşmışlar. herhalde vakum tüpler otomobillerdeki vibrasyona dayanamıyordu.
 
İlk videodaki multimetre iyiydi. Aynı anda hem voltaj hem akım ölçüyor, şimdikilerde olmayan bir özellik :dans1:
 
evet 50-60'larda lambalı ve tuşlu oto radyoları mevcut.

Zaten ilk videoda bir müşterinin arabasından bahsediyor. Adamın radyo 7 A akım çekiyormuş. Bu ne yav? Kışın kabini de ısıtıyordur o radyo :katil2:
 
sanırım fotoda okla gösterdiğim düğüm noktası kafa karıştırıyor. geri dönüş kesici rolenin üzerindeki alt ve üst bobinin uçları aynı rolenin üst kontağında birleşiyor.

reg1.jpeg
 
Bunlar bildigimiz anlamda sema degil ki. Neyse ben cizmeye calisayim.
 
biraz sadeleştirilebilir belki ama kumanda ile güç devresinin iç içe olması farklı bi çizimi zorlaştırır.
 
Bu rölelerin kontakları çabuk bozulur. Üzerlerinden yüksek akım geçiyor. Saniyede kaç kez açıp kapanıyor acaba? :)
Altlarına lastikde koyuyorlarmış gürültü üretmesin diye. Kaportaya direk bağlansa araba kornası gibi olur. :)
 

Forum istatistikleri

Konular
6,557
Mesajlar
111,356
Üyeler
2,688
Son üye
Nightexe11

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top