FORUM HALKI NE DÜŞÜNÜYOR(TOGG)

Status
Yeni mesajlara kapalıdır.
edilebilir fakat bu özelliği 100 kişiden ancak 1 tanesi kullanır.
bu düzeneği kendimiz de yapabiliriz aracın çeker lastiklerinin olduğu tarafın 2 lastiğini de kriko ile kaldırıp uzun bi boru ve bijon anahtarını takarak başlarız döndürmeye lastik 500 tur döndüğünde bakkala gidecek kadar doldurmuş oluruz.
Tabi elektrikle şarz etmek ideal çözüm. Bu da alternatif olabilir belki dedim.
Tekerleri havaya kaldırmadan muayene istasyonu fren test cihaz benzeri bir düzenekte olabilir.
Veya hidrolik pompalı bir tahrik de kullanılabilir jeneratörü çevirmek için. teker aşındırmaya gerek kalmaz
 
Tabi elektrikle şarz etmek ideal çözüm. Bu da alternatif olabilir belki dedim.
Tekerleri havaya kaldırmadan muayene istasyonu fren test cihaz benzeri bir düzenekte olabilir.
Veya hidrolik pompalı bir tahrik de kullanılabilir jeneratörü çevirmek için. teker aşındırmaya gerek kalmaz
benim gibi çok yokuşlu yerlerde oturanlar için rejeneretif şarj güzel oluyor ben şehir merkezine inene kadar 10km fazla gidecek şarjı yapmış olur araba
 
İyice araştırmak lazım, bu TOGG evde dolabilecek mi yoksa sadece şarj istasyonunda mı dolacak. Bence teknik bir engel yok evde dolmasında. Bunu ancak bilerek ve kasıtlı olarak engelleyebilirler. Mesela şarj istasyonu ile şifreli bir haberleşme yaptırıp ancak şifreleme başarılı olursa araba dolar. Böyle birşey yapılırsa da bunun Adobe'den yazılım kiralamaktan farkı kalmaz. Adamlara tamamen bağımlı hale gelirsin. %100 zam mı yaptı? Paşa paşa ödeyeceksin.
Eğer böyle bir şey yaparlarsa bu kendi pazarlarını daraltır. Standartlar oluşuyor avrupa ve amerikada, araçlar 220V ile şarj olacak şekilde üretilyorlar, regülatör vb. araçta oluyor, şarj soketleri de standartlaşıyor, Ac ve DC olarak. Araç bu standartlara uyacaktır. Hızlı şarj için özel gereksinimler varsa bunun için bu şifreleme vb. ve TOGG'a özel istasyonlar olabilir tabii. Araç fiyatına rağmen yok satacaktır bence. Aksi halde bile ilk birkaç yıllık arz kamu kurumlarınca da desteklenebilir.
 
Gururumuzdur herşey güzel ama acı da bir gerçek var vatandaşın %80'ninden fazlasının bunu alacak parası yoksa geri kalan hiç birşeyin önemi kalmıyor :(
 
NTV'nin yayınlaladığı bu listeye göre Audi, BMW, Mercedes, Volkwagen (sadece Passat) araçlarının 2022 yılın ilk 3 çeğreği için 55444 adet. Bu arabaların hiç biri milyonun altında değil diye diğerlerini hesaba katmadan 3 marka ve bir modeli topladım. Muhtemelen bu rakamları TOGG'u üreten sanayiciler çok daha katmanlı hesaplamıştır.

Bu arada TOGG'un yıllık üretim kapasitesi 175 bin. Vestelin buzdolabı gibi kaba ürünlerini de dağıtttığı, dağıtım ağını düşünülürse gayet gurur duyulacak bir konu ortaya çıkıyor.

2 hafta önce gittiğim bir kursun girişinde Vestel üretimi bir şarj istasyonu takıldığını gördüm. Sorduğumda personelin çok bilgisi yoktu ama kurs sahipleri talep ettiler dedi. Demek ki altyapısı kaldıran her yere bunu kurmaya başladılar, ya da şahsi olarak satın alınıp kurulabiliyor.

Almanya gibi işsizlere verdiği maaşı ile ünlü ülkelerin ya sömürü ya da otomobil sanayisini gibi alanlardan bu bütçeleri karşıladığını unutmamak gerek. Kimse darpanede para basıp vatandaşına dağıtmıyor. Bir belki daha fazla nesil öncesinin ürettiğinden besleniyor...

Yüzde şu kadarı böyle gibi mesnetsiz laflara itibar etmemek lazım. Mevcut durum ve işin gidişatına bakmadan, anlık psikozlar ile bu konuya yaklaşmak çok vahim. Bu vahim tabloya rağmen, mücedeleye eden tüm dostlara selam olsun. Onların ( şahsen tanıdıklarım adına) gurur değil emin olmanın motivasyonu ile ilerledikleri biliyorum. Gerisi Allah kerim.
 
NTV'nin yayınlaladığı bu listeye göre Audi, BMW, Mercedes, Volkwagen (sadece Passat) araçlarının 2022 yılın ilk 3 çeğreği için 55444 adet. Bu arabaların hiç biri milyonun altında değil diye diğerlerini hesaba katmadan 3 marka ve bir modeli topladım. Muhtemelen bu rakamları TOGG'u üreten sanayiciler çok daha katmanlı hesaplamıştır.

Bu arada TOGG'un yıllık üretim kapasitesi 175 bin. Vestelin buzdolabı gibi kaba ürünlerini de dağıtttığı, dağıtım ağını düşünülürse gayet gurur duyulacak bir konu ortaya çıkıyor.

2 hafta önce gittiğim bir kursun girişinde Vestel üretimi bir şarj istasyonu takıldığını gördüm. Sorduğumda personelin çok bilgisi yoktu ama kurs sahipleri talep ettiler dedi. Demek ki altyapısı kaldıran her yere bunu kurmaya başladılar, ya da şahsi olarak satın alınıp kurulabiliyor.

Almanya gibi işsizlere verdiği maaşı ile ünlü ülkelerin ya sömürü ya da otomobil sanayisini gibi alanlardan bu bütçeleri karşıladığını unutmamak gerek. Kimse darpanede para basıp vatandaşına dağıtmıyor. Bir belki daha fazla nesil öncesinin ürettiğinden besleniyor...

Yüzde şu kadarı böyle gibi mesnetsiz laflara itibar etmemek lazım. Mevcut durum ve işin gidişatına bakmadan, anlık psikozlar ile bu konuya yaklaşmak çok vahim. Bu vahim tabloya rağmen, mücedeleye eden tüm dostlara selam olsun. Onların ( şahsen tanıdıklarım adına) gurur değil emin olmanın motivasyonu ile ilerledikleri biliyorum. Gerisi Allah kerim.
Eğer gücümüzün yetmediği bir araç olursa malesef şuan yolda gördüğümüz diğer açarlardan oluşan farkını kısa sürede yitirecektir.

BMW G30 kasa çıktığında benim gözümde bambaşka bir araçtı far yapısı içi vs. ilk çıktığında 1.5 milyona alınıyordu G30 kasalar alma ümidim varken gititikçe fiyatı arttı benim için G30 kasa yolda gördüğümde ne güzel araba deme konumuna geldi.

TOGG'da böyle olursa yerliliği vs. milletimiz ne kadar önemser? ne kadar umursar? ne kadar gurur duyar? bir yerden sonra hiçbir önemi kalmayacak insanlarımız gözünde yüksek bir fiyat ile çıkarsa.
 
Halkın erişemeyeceği kadar pahalı olsa bile bir elektrikli otomobil üretme teknolojisine sahip olmak Türkiye için büyük avantajdır. Mesela aynı teknoloji insansız kara aracı yapımında da kullanılabilir.
 
Araç segment olarak pahalı ise fabrikadan ucuza çıkarmak hiçbir şeyi değiştirmez. TOGG'un pazarda bir değeri var. %10 ÖTV ile teşvik edilse bile 0 km alanlar birkaç bin km kullanıp aldığı fiyatın çok üzerine 2. el olarak satabilir. ÖTV %10 olarak tayin edilse bile TOGG, piyasadaki yüksek ÖTV'li araçların fiyatına yakın fiyatla satışa çıkar, aksi halde üreticinin satış fiyatının üzerinde 2. el fiyatları oluşur ve yeni kurulan bir firma için bu kabul edilemez. Fiyatlamayı rasyonel yapmazlar da politik nedenlerle gereğinden fazla düşük veya yüksek belirlerlerse bu girişimin başarı şansı azalır.
 
Araç segment olarak pahalı ise fabrikadan ucuza çıkarmak hiçbir şeyi değiştirmez. TOGG'un pazarda bir değeri var. %10 ÖTV ile teşvik edilse bile 0 km alanlar birkaç bin km kullanıp aldığı fiyatın çok üzerine 2. el olarak satabilir. ÖTV %10 olarak tayin edilse bile TOGG, piyasadaki yüksek ÖTV'li araçların fiyatına yakın fiyatla satışa çıkar, aksi halde üreticinin satış fiyatının üzerinde 2. el fiyatları oluşur ve yeni kurulan bir firma için bu kabul edilemez. Fiyatlamayı rasyonel yapmazlar da politik nedenlerle gereğinden fazla düşük veya yüksek belirlerlerse bu girişimin başarı şansı azalır.
Abi bence diğer rakipleri en azından halk doyana kadar göz ardı etmeliler.
Neden mi?
Hadi mültecileri, ekonomik durumu kötü olanları, elektrikli araba alınmaz diyenleri,kendi arabasına bağlı kalanları çıkar.
40 milyon insan yaptı.

40 milyonun yarısına bile TOGG satabilseler bu ülke tarihi için unutulamaz ve büyük bir gurur kaynağıdır.

Madem japonyayı seviyoruz japonlar gibi yapalım.
japonlar, kendilerine özel ve ülke dışına 2 ayrı grup olarak araba üretiyor.

bizde böyle yapalım hiçbir kaybımız olmaz eğer yurt dışına fazla satılır ve bizim ülkemizin 16-27 yaş aralığı bunu sosyal medya da şu şekilde lanse ederse('BIZ BINEMEZKEN AVRUPADAKI GENCLER YOK PARASINA BINIYOR') asıl girişim başarı şansı bu yüzden azalır.
 
Eğer %10 ÖTV teşviğini getirirlerse, Apple gibi özel teknolojilerle müşterileri kendilerine bağımlı hale getirmezlerse (Özel şarj cihazı, özel şu, özel bu) ve endüstri standartlarına bağlı kalırlarsa bu TOGG başarılı olur. En azından kendi segmentindeki ithal araçlardan ucuz olacaktır ve o segmentteki pastadan önemli bir dilim koparacaktır.
 
Abi bence diğer rakipleri en azından halk doyana kadar göz ardı etmeliler.
Neden mi?
Hadi mültecileri, ekonomik durumu kötü olanları, elektrikli araba alınmaz diyenleri,kendi arabasına bağlı kalanları çıkar.
40 milyon insan yaptı.

40 milyonun yarısına bile TOGG satabilseler bu ülke tarihi için unutulamaz ve büyük bir gurur kaynağıdır.

Madem japonyayı seviyoruz japonlar gibi yapalım.
japonlar, kendilerine özel ve ülke dışına 2 ayrı grup olarak araba üretiyor.

bizde böyle yapalım hiçbir kaybımız olmaz eğer yurt dışına fazla satılır ve bizim ülkemizin 16-27 yaş aralığı bunu sosyal medya da şu şekilde lanse ederse('BIZ BINEMEZKEN AVRUPADAKI GENCLER YOK PARASINA BINIYOR') asıl girişim başarı şansı bu yüzden azalır.
Dünyada örnekleri var bu milli otomobil girişimlerinin, başarı oranı düşük, çok büyük sermayeyle kuruluyor, model geliştirmek çok pahalı ve araçlar düşük karlarla satılıyor. Binek araç pazarı bir garip, en avantajlı modeli bile üretsen tercih edilmeyebilirsin, mreklam imaj vb. nedenlerle. Bir taraftan da siyasileştiği için pazara biraz dezavantajlı çıkıyor TOGG. Bu işletme para kazanmak zorunda ve bunun için iyi yönetilmeli. Emsallerinden malezyalı "proton" markası finansal bir karadeliğe dönüştü ve rekabetçi araçlar üretemediğinden başta çok sahiplenen malezyalıların gözünde bile itibarı düştü.

Bence düşük segment bir araçla çıkmamalarının avantajlı tarafları var. Başta saçma bulmuştum bunu ama yeni kurulan yapının operasyonlarını daha yönetilebilir yapacaktır. Servis, satış, garanti sorunları yedek parça vb. sorunları daha küçük satış sayıları için yönetmek daha kolay olur. Daha ekonomik modeller de gelecektir, buna gücü yetmeyenler 5-10 yıl sonra çıkacak modellere yönelebilir.

Eğer %10 ÖTV teşviğini getirirlerse, Apple gibi özel teknolojilerle müşterileri kendilerine bağımlı hale getirmezlerse (Özel şarj cihazı, özel şu, özel bu) ve endüstri standartlarına bağlı kalırlarsa bu TOGG başarılı olur. En azından kendi segmentindeki ithal araçlardan ucuz olacaktır ve o segmentteki pastadan önemli bir dilim koparacaktır.
Bence de ÖTV' düşürülmeli. Bu şirkete avantaj sağlar. Ama bu ötv avantajının dış ticarette de yansımaları olur, sadece TOGG'a özel olursa ithal ettiğimiz araç üreticisi ülkeler de benzer uygulamaları bizim ürünlerimize yapmaya kalkabilirler. Bu tür sorunlara sebep olmadan TOGG'a rekabette bir miktar avantaj sağlanmalı.
 
Eğer gücümüzün yetmediği bir araç olursa malesef şuan yolda gördüğümüz diğer açarlardan oluşan farkını kısa sürede yitirecektir.

BMW G30 kasa çıktığında benim gözümde bambaşka bir araçtı far yapısı içi vs. ilk çıktığında 1.5 milyona alınıyordu G30 kasalar alma ümidim varken gititikçe fiyatı arttı benim için G30 kasa yolda gördüğümde ne güzel araba deme konumuna geldi.

TOGG'da böyle olursa yerliliği vs. milletimiz ne kadar önemser? ne kadar umursar? ne kadar gurur duyar? bir yerden sonra hiçbir önemi kalmayacak insanlarımız gözünde yüksek bir fiyat ile çıkarsa.
Ben 2015 yılında 2011 model F10 kasa 5.20D aldım. 6. ay sonra sattım. Konforsuz, gereksiz bir araba. O günden beridir 2012 model A6 kullanıyorum. Bugün kullanıcı olarak TOGG için benim hesaplarım çok daha başka. Hayatın akışı gereği o an paran olur/olmaz, bunun para ile ilgilisi yok, beklenti ile ilgili. Dolayısıyla yerli araba işini paraya indirgemenin de bir anlamı yok ya da bu anlam çok sakıncalı...

Ayrıca her ne kadar aksini söylesekte "üretim zihni" toplumda oluşmamış. Bütün konu, en ucuza nasıl tüketiriz çerçevesinde şekil alıyor. Girişimcileri ikna etmek için işleyen süreç ortada. Tabii olarak o fabrikayı kurduran teşvik vb bir çok avantaj da sağyacaktır. Bunun aksini düşünmenin ne faydası var?

Bir de şu geliyor aklıma, İtalyanlar Ferrari ile gurur duyuyor. Hepsinin Ferrari'ye binme şansı yoksa bunun ne anlamı var demek gibi bir şey TOGG fiyatı konuşmak.

TOGG iç pazara çok ucuz araba diye mi tanıtılıyor yoksa Türkiye kendi arabasını üretecek potansiyele kavuştu diye mi tanılıyor?
 
Ben 2015 yılında 2011 model F10 kasa 5.20D aldım. 6. ay sonra sattım. Konforsuz, gereksiz bir araba. O günden beridir 2012 model A6 kullanıyorum. Bugün kullanıcı olarak TOGG için benim hesaplarım çok daha başka. Hayatın akışı gereği o an paran olur/olmaz, bunun para ile ilgilisi yok, beklenti ile ilgili. Dolayısıyla yerli araba işini paraya indirgemenin de bir anlamı yok ya da bu anlam çok sakıncalı...

Ayrıca her ne kadar aksini söylesekte "üretim zihni" toplumda oluşmamış. Bütün konu, en ucuza nasıl tüketiriz çerçevesinde şekil alıyor. Girişimcileri ikna etmek için işleyen süreç ortada. Tabii olarak o fabrikayı kurduran teşvik vb bir çok avantaj da sağyacaktır. Bunun aksini düşünmenin ne faydası var?

Bir de şu geliyor aklıma, İtalyanlar Ferrari ile gurur duyuyor. Hepsinin Ferrari'ye binme şansı yoksa bunun ne anlamı var demek gibi bir şey TOGG fiyatı konuşmak.

TOGG iç pazara çok ucuz araba diye mi tanıtılıyor yoksa Türkiye kendi arabasını üretecek potansiyele kavuştu diye mi tanılıyor?
Halk gözünden bakınca malesef durum böyle değil abi.
Otobüste,kahvede,yolda insanları biraz dinleyince herkes 'de('BEN CEBİMDEN ÇIKANA BAKARIM') tavrı mevcut.
Bu başarıyı, sarf edilen emeği, atılan adımı göz ardı eden yok fakat insanlar yani son kullanıcı ödeyeceği paraya bakar.

Eminim herkes yerli almak ister ama bilhassa bu ülkenin genç nüfusu avrupanın çöpe attığı araçlara bakarak iç geçiriyor eğer bu hiç hafife alınmayacak nüfus'da seyicisi olacaksa bu aracın neyleyim yerliymiş, japonmuş, almanmış.

Ülkede en çok satılan araç ürünleri neler diye bakınca.
Kumandalı iç aydınlatma ledi,
Bluetooth'dan müzik çalma özelliğine sahip teyp,
Park sensörü.

Millet eski araçlarını biraz da olsa yeni havası yaratsın diye 40 takla atıyor :)

Umarım rekabet edilen elektrikli araç mercedes eqs değildir :))
 
Halk gözünden bakınca malesef durum böyle değil abi.
Otobüste,kahvede,yolda insanları biraz dinleyince herkes 'de('BEN CEBİMDEN ÇIKANA BAKARIM') tavrı mevcut.
Bu başarıyı, sarf edilen emeği, atılan adımı göz ardı eden yok fakat insanlar yani son kullanıcı ödeyeceği paraya bakar.

Eminim herkes yerli almak ister ama bilhassa bu ülkenin genç nüfusu avrupanın çöpe attığı araçlara bakarak iç geçiriyor eğer bu hiç hafife alınmayacak nüfus'da seyicisi olacaksa bu aracın neyleyim yerliymiş, japonmuş, almanmış.

Ülkede en çok satılan araç ürünleri neler diye bakınca.
Kumandalı iç aydınlatma ledi,
Bluetooth'dan müzik çalma özelliğine sahip teyp,
Park sensörü.

Millet eski araçlarını biraz da olsa yeni havası yaratsın diye 40 takla atıyor :)

Umarım rekabet edilen elektrikli araç mercedes eqs değildir :))

Halk ne olsun istiyor? Her insana doğar doğmaz bir araba, bir ev mi hediye edilsin bir de maaş bağlansın mı? Kulağa muhteşem geliyor da nereden gelecek bu imkan?

Benim annem babam işçi emeklisi. Babamın ben küçükken ev sahibini %400 kira zammına ikna etmek için kavgayı dün gibi hatırlıyorum. Bütün öğrencilik dönemim o otobüslerde geçti. O günden bugüne 30 yıldır "halk" arasında konuşulanlar ve yaşananlar hiç değişmedi.

Üretmek zorundayız. Bunu gerçekten arzulamak zorundayız. Üretimi siyasetçinin insiyatifine bırakmamak zorundayız. Üretim konusunda bir adım atıldığında bunu da desteklemek zorundayız. Yaşı genç andaval sürüsü değil, aklı selim bir gençlik lazım.

Gençlik neyi tüketeceğini konuşmak yerine, kuruluşu 1926'ya dayanan Mercedes EQS ile rekabetin bir yolunu bulmalı. O arabayla bugün değil 30 yıl sonra bile bir rekabet söz konusu olursa ne mutlu bize.

Umuyorum rekabeti hedeflenen araç Mercedes EQS'dir... :D
 
Halk ne olsun istiyor? Her insana doğar doğmaz bir araba, bir ev mi hediye edilsin bir de maaş bağlansın mı? Kulağa muhteşem geliyor da nereden gelecek bu imkan?

Benim annem babam işçi emeklisi. Babamın ben küçükken ev sahibini %400 kira zammına ikna etmek için kavgayı dün gibi hatırlıyorum. Bütün öğrencilik dönemim o otobüslerde geçti. O günden bugüne 30 yıldır "halk" arasında konuşulanlar ve yaşananlar hiç değişmedi.

Üretmek zorundayız. Bunu gerçekten arzulamak zorundayız. Üretimi siyasetçinin insiyatifine bırakmamak zorundayız. Üretim konusunda bir adım atıldığında bunu da desteklemek zorundayız. Yaşı genç andaval sürüsü değil, aklı selim bir gençlik lazım.

Gençlik neyi tüketeceğini konuşmak yerine, kuruluşu 1926'ya dayanan Mercedes EQS ile rekabetin bir yolunu bulmalı. O arabayla bugün değil 30 yıl sonra bile bir rekabet söz konusu olursa ne mutlu bize.

Umuyorum rekabeti hedeflenen araç Mercedes EQS'dir... :D
Bende bunu demeye çalışıyorum abi, at arabasından beri üretenleri biz rakip görüyoruz diyelim onların da bizi rakip görmesini istiyoruz bu mümkün mü arabanın her evriminde adamlar evrime bir katkıda bulundu.

Gençlere hangi imkan sağlandı da gençler andaval olmaktan kurtulmayı reddetti.
Gençlik kötüye gidiyor demekten fazlası yapılmadığı sürece neslime birşey deme hakkı kimsede yoktur
 
Ben 2015 yılında 2011 model F10 kasa 5.20D aldım. 6. ay sonra sattım. Konforsuz, gereksiz bir araba. O günden beridir 2012 model A6 kullanıyorum. Bugün kullanıcı olarak TOGG için benim hesaplarım çok daha başka. Hayatın akışı gereği o an paran olur/olmaz, bunun para ile ilgilisi yok, beklenti ile ilgili. Dolayısıyla yerli araba işini paraya indirgemenin de bir anlamı yok ya da bu anlam çok sakıncalı...

Ayrıca her ne kadar aksini söylesekte "üretim zihni" toplumda oluşmamış. Bütün konu, en ucuza nasıl tüketiriz çerçevesinde şekil alıyor. Girişimcileri ikna etmek için işleyen süreç ortada. Tabii olarak o fabrikayı kurduran teşvik vb bir çok avantaj da sağyacaktır. Bunun aksini düşünmenin ne faydası var?

Bir de şu geliyor aklıma, İtalyanlar Ferrari ile gurur duyuyor. Hepsinin Ferrari'ye binme şansı yoksa bunun ne anlamı var demek gibi bir şey TOGG fiyatı konuşmak.

TOGG iç pazara çok ucuz araba diye mi tanıtılıyor yoksa Türkiye kendi arabasını üretecek potansiyele kavuştu diye mi tanılıyor?
Ne diyorsun Sercan bey hangi ülkede yaşıyorsun ? Hayatın akışına göre o an paran olur olmazmış !! Ben 25 yıllık elektrik mühendisiyim atamdan nenemden kalma evde yaşıyorum 1 gün kira ödemedim buna rağmen ne ev ne araba alabilecek bir bütçem hiç bir zaman olmadı o arabanın muhtemel fiyatının %10'u kadar bir birikimim dahi olmadı ben X kuşağıyım Z kuşağının hali bundan milyon kat kötü !
İş yok adam ODTÜ mezunu 3 dil biliyor işsizlikten intihar ediyor. Fiyat konuşmayacağımz da ne konuşacağız ?

Misyonumuz bu vizyonumuz bu palavralarını mi konuşacağız ? Kel başa şimşir tarak !
 
Son düzenleme:
Bende bunu demeye çalışıyorum abi, at arabasından beri üretenleri biz rakip görüyoruz diyelim onların da bizi rakip görmesini istiyoruz bu mümkün mü arabanın her evriminde adamlar evrime bir katkıda bulundu.

Gençlere hangi imkan sağlandı da gençler andaval olmaktan kurtulmayı reddetti.
Gençlik kötüye gidiyor demekten fazlası yapılmadığı sürece neslime birşey deme hakkı kimsede yoktur
Konunun şahsileşmesine gerek yok.

Andaval grup bizden önce de vardı, bizim zamanımızda da vardı bizden sonra da olmaya devam ediyor.

Ben gençlik bir yöne gidiyor diyen grupta olduğumu düşünmüyorum ama gençliğin de ne beklediğini bilmiyorum. Madem gençliğin sesisin hazır yakalamışken sorayım o zaman.

İmkan olsayıdı ben de dahil birçok insan çoktan zaten yapardı. Bu dönemin gençliği ne gibi bir imkan bekliyor?
 
Konunun şahsileşmesine gerek yok.

Andaval grup bizden önce de vardı, bizim zamanımızda da vardı bizden sonra da olmaya devam ediyor.

Ben gençlik bir yöne gidiyor diyen grupta olduğumu düşünmüyorum ama gençliğin de ne beklediğini bilmiyorum. Madem gençliğin sesisin hazır yakalamışken sorayım o zaman.

İmkan olsayıdı ben de dahil birçok insan çoktan zaten yapardı. Bu dönemin gençliği ne gibi bir imkan bekliyor?
Bu dönemin gençliği öncelikle aç karnını doyurmayı bekliyor. Çünkü sağlam kafa sağlam vücutta bulunur.
 
Status
Yeni mesajlara kapalıdır.

Forum istatistikleri

Konular
5,841
Mesajlar
99,657
Üyeler
2,480
Son üye
mozcelikors

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top