Garfield
Üye
- Katılım
- 17 Eylül 2021
- Mesajlar
- 43
Dizel yakıtlı bir aracım var. Sürüş sırasında, çok sık olmamakla birlikte aniden motor stop etme sorunum ortaya çıktı. Ayrıca sıkışık trafikte durur iken devir ve km saati ibrelerinde arada sırada küçük küçük sıçramalar olmakta. Bu sıçramalar sırasında motor devride yükselip azalmakta. Bu sorunu 2 yıldır takip ediyorum. Aracı bilgisayara bağladığımda RPM sinyalinde kesiklik yada gürültü (noisy) nedeni ile krank sensörünü işaret ediyor. Bu sorunu uzun süreli aralıklarla tespit ettiğim için çok üzerinde durmadım. Fakat şimdi bu soruna motor stop etme sorunu eklendi. Araçta Hall etkili tip krank sensörü kullanılıyor. Bu sensör tümden arızalı olsa motor hiç çalışmaz. Bahsettiğim sorunlar arasıra ortaya çıkmakta. Arıza geçmişi ile düşündüğümde sıcaklıkla bağlantılı gibi duruyor. Hall etkili Krank sensörünün sağlıklı çalışma ömrü sözkonusu olabilir mi? Ayrıca bu tip sensörlere ortam sıcaklığı etkili olur mu? Yani 20 yıl çalışmış bir sensörün çalışmasına sıcaklık etkili olu mu?