Hall tipi sensöre sıcaklık etkisi

Garfield

Üye
Katılım
17 Eylül 2021
Mesajlar
43
Dizel yakıtlı bir aracım var. Sürüş sırasında, çok sık olmamakla birlikte aniden motor stop etme sorunum ortaya çıktı. Ayrıca sıkışık trafikte durur iken devir ve km saati ibrelerinde arada sırada küçük küçük sıçramalar olmakta. Bu sıçramalar sırasında motor devride yükselip azalmakta. Bu sorunu 2 yıldır takip ediyorum. Aracı bilgisayara bağladığımda RPM sinyalinde kesiklik yada gürültü (noisy) nedeni ile krank sensörünü işaret ediyor. Bu sorunu uzun süreli aralıklarla tespit ettiğim için çok üzerinde durmadım. Fakat şimdi bu soruna motor stop etme sorunu eklendi. Araçta Hall etkili tip krank sensörü kullanılıyor. Bu sensör tümden arızalı olsa motor hiç çalışmaz. Bahsettiğim sorunlar arasıra ortaya çıkmakta. Arıza geçmişi ile düşündüğümde sıcaklıkla bağlantılı gibi duruyor. Hall etkili Krank sensörünün sağlıklı çalışma ömrü sözkonusu olabilir mi? Ayrıca bu tip sensörlere ortam sıcaklığı etkili olur mu? Yani 20 yıl çalışmış bir sensörün çalışmasına sıcaklık etkili olu mu?
 
Sensörün kendisinden önce klemens ve bağlantı noktalarına bakmakta fayda var. Oksitlenme, korozyon, temas pinlerinin baskı gücünün azalması, sensör kablosunda belirli yerlerde kopukluk oluşması gibi daha basit noktaları kontrol edebilirsiniz.
 
bu krank sensörlerinde çok bilinen bir arızadır. özellikle motor sıkcakken yapar ve her zaman da yapmaz. düşük devirde sıcak motor anlamsız şekilde stop eder. krans sensörü ucuz bir parça. benzer bir arızada sensörü değiştirince tüm sorunlar çözülmüştü.
 
Sensörün kendisinden önce klemens ve bağlantı noktalarına bakmakta fayda var. Oksitlenme, korozyon, temas pinlerinin baskı gücünün azalması, sensör kablosunda belirli yerlerde kopukluk oluşması gibi daha basit noktaları kontrol edebilirsiniz.

Sorunun ilk ortaya çıkış zamanında bende sizi gibi düşünmüştüm. Fakat bu sensörü motor üzerinde öyle bir yere koymuşlar ki, çok zor ulaşılıyor. Bu nedenle, bu kontrolü hep erteledim, sadece izlemeye başladım. Tespitlerim: motor soğukken ve normal çalışma sıcaklığında sorun çıkmıyor. Aracı sıcak havada biraz devirli kullanırsam yada sıkışık trafikte, uzun trafik lambası beklemelerinde motor sıcaklığı biraz yükselince devir ve hız ibrelerinde arada sırada sıçrama ortaya çıkıyor. Aracı 3 ay kadar kullanmadım. Birkaç gün önce kullandım. Hava sıcaktı, aracı biraz sert kullandım, sürüş anında motor stop etti, sorun 3-4 kez tekrarladı. Her seferinde, marşa basınca araç normal çalıştı. Yolda kalma endişesi ile gayet sakin bir kullanma ile eve kadar geldim, herhangi bir sorun yaşamadım, izlemedim. Yağmurlu havalarda, serin havalarda, bozuk yollarda soruna hiç denk gelmedim. Bu gerekçelerle, acaba krank sensörü sıcaklıktan mı etkileniyor diye düşündüm.
 
bu krank sensörlerinde çok bilinen bir arızadır. özellikle motor sıkcakken yapar ve her zaman da yapmaz. düşük devirde sıcak motor anlamsız şekilde stop eder. krans sensörü ucuz bir parça. benzer bir arızada sensörü değiştirince tüm sorunlar çözülmüştü.
Evet bu bilgileri bende okudum, fakat sensör sıcaklık ilişkisini ilk sizden okudum. Zaten arıza sürecinde tespitlerimi derleyip incelediğimde yaşlı hall sensörlerde sıcaklık etkili sanırım. Bende bu sonuca ulaştım. Ama yine de bir araştırma yazısı, bir inceleme bilgisi olsaydı keşke. Ayrıca bu sensörler ucuz bir parça değil. Bugün itibariyle, fiyatları 750 TL.'den başlıyor, orijinali 6.000 TL.'ye kadar geniş bir yelpaze içinde. Fakat asıl sorun sensörü değiştirmekte. Mecburen sensörü kendim değiştireceğim, asıl sorun burada...
 
Maalesef günümüzde ve gelecekte çoğu tamir işlerini kendimiz yapmak zorundayız/ zorunda kalacağız.
Sorun: İşçilik fiyatlarının bir ölçüsünün olmaması
Daha büyük sorun: Fahiş ücreti ödeseniz bile gerekli hizmeti alamamak.
 
Sensoru Sabitleyen mekanizmanın Gevşemesi ve sıcaklıkla mekanizma esnemesi gibi birşeyde çıkabilirmi?
 
sorununuz muhtemelen tesisat problemi, krank sensörü bozulacağını sanmam tesisatı artık gevşemiş bir yere değiyor veya bağlantı noktalarında oksitlenme/gevşeme olma ihtimali çok yüksek
 
sorununuz muhtemelen tesisat problemi, krank sensörü bozulacağını sanmam tesisatı artık gevşemiş bir yere değiyor veya bağlantı noktalarında oksitlenme/gevşeme olma ihtimali çok yüksek
tesisat problemi olsa motor soğuk sıcak fark etmeden yapması gerekmez miydi ?
teknik dökümanı bulamadım ama bosch marka krank sensörlerinde yaşlanmaya dayalı olarak 10 sene sonra
ısındığında bu tip sorunlar çıktığını anlatıyordu.
 
tesisat problemi olsa motor soğuk sıcak fark etmeden yapması gerekmez miydi ?
teknik dökümanı bulamadım ama bosch marka krank sensörlerinde yaşlanmaya dayalı olarak 10 sene sonra
ısındığında bu tip sorunlar çıktığını anlatıyordu.
tesisata giydirilen plastik hortumlar kendini salabiliyor saldıktan sonra titreşimli bir yere temas edip konttektörlerde zayıfladıysa bu arızayı ortaya çıkarabilir.
Ben bu soruna önce tesisatı kontrol ederek çözemeye başlardım en son sensörü satın alırdım muhtemelen.
 

Forum istatistikleri

Konular
8,272
Mesajlar
135,655
Üyeler
3,287
Son üye
Leon74

Son kaynaklar

Son profil mesajları

erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Back
Top