Bu videoda direksiyon teker arasındaki senkronizasyonda küçük bir manipülasyondan söz ediliyor. Mekanik bağlantıda bu mümkün değil. Diğer taraftan otonom park mekanik bağlantıda mümkün olsa da konforlu değil.
Diğer taraftan otobanda yan yatmış tıra bodoslama giren Tesla, yanıp 3 kişiye mezar olan bir başka Tesla var. Yok değil ama araçlar topladıkları verileri bir merkez aracılığıyla paylaşarak her gün daha iyi hale geliyor.
Tesla'nın kazadan yırtma videoları var YouTube'da "usta şöför olsa zor kurtarır" durumlar var içinde.
Bu teknolojilerin hepsi gelecek, ona itirazım yok. Ama bu teknolojilerin geliştirme amaçlarını listelersek, müşterinin yararı en üst sıralarda olmayacaktır. Bütün arabalar full yazılım kontrollü ve bir merkezden komut alacak hale geldikten sonra, o veri ağının güvenliğinin de sağlanması gerekecek. Bu da ilave bir risk olarak ortaya çıkacak.
abs için doğru freni module ederek yani serbest bırakarak çalışıyor. ama ESP bunun tam tersi araç kontrolden çıktığında tekerleri bağımsız frenleyerek yola sokuyor. yani teorik olarak bir hata durumunda herhangi bir tekeri kilitleyecek kadar fren uygulayabiliyor. nasıl bir fail safe mekanizması var bilmiyorum.
ayrıca abs için de işler ters gidebilir o tekere bağlı selenoidi süren mosfet bozulsa açık kalarak tekere giden fren basıncını çok düşük değerde tutabilir. böyle bir araç sert frenlemede spin atar.