Modern arabalarda fren sistemi CAN bus ile mi çalışır?

Bu videoda direksiyon teker arasındaki senkronizasyonda küçük bir manipülasyondan söz ediliyor. Mekanik bağlantıda bu mümkün değil. Diğer taraftan otonom park mekanik bağlantıda mümkün olsa da konforlu değil.
 
Diğer taraftan otobanda yan yatmış tıra bodoslama giren Tesla, yanıp 3 kişiye mezar olan bir başka Tesla var. Yok değil ama araçlar topladıkları verileri bir merkez aracılığıyla paylaşarak her gün daha iyi hale geliyor.
Tesla'nın kazadan yırtma videoları var YouTube'da "usta şöför olsa zor kurtarır" durumlar var içinde.

 
Bu teknolojilerin hepsi gelecek, ona itirazım yok. Ama bu teknolojilerin geliştirme amaçlarını listelersek, müşterinin yararı en üst sıralarda olmayacaktır. Bütün arabalar full yazılım kontrollü ve bir merkezden komut alacak hale geldikten sonra, o veri ağının güvenliğinin de sağlanması gerekecek. Bu da ilave bir risk olarak ortaya çıkacak.
 
abs için doğru freni module ederek yani serbest bırakarak çalışıyor. ama ESP bunun tam tersi araç kontrolden çıktığında tekerleri bağımsız frenleyerek yola sokuyor. yani teorik olarak bir hata durumunda herhangi bir tekeri kilitleyecek kadar fren uygulayabiliyor. nasıl bir fail safe mekanizması var bilmiyorum.

ayrıca abs için de işler ters gidebilir o tekere bağlı selenoidi süren mosfet bozulsa açık kalarak tekere giden fren basıncını çok düşük değerde tutabilir. böyle bir araç sert frenlemede spin atar.
 
Evet benim arabayı daha uzun süre kullanabilmem için artık araba tamirini öğrenmem gerekecek. İlgili ekipmanları da almam gerekecek. Yoksa attan inip eşeğe binmek durumunda kalacağız :katil1:
 
bu bir hata değil aslında. cybertrack çok düşük hızlarda yarım tur direksiyon hareketi ile bizim standart arabalarda 2.5-3 turda yaptığımız teker dönüşünü sağlıyor. yani buradaki gecikme direksiyon çarpanının çok yüksek olması kaynaklı. araç hızlandıkça direksiyonun tekere olan dönüş oranı değişiyor.
 
Evet benim arabayı daha uzun süre kullanabilmem için artık araba tamirini öğrenmem gerekecek. İlgili ekipmanları da almam gerekecek. Yoksa attan inip eşeğe binmek durumunda kalacağız :katil1:
japonlar eski kafalıdır bence en az 15-20 yıl daha klasik fren-direksiyon kombinasyonlu araçlar üretmeye devam ederler. yani 2040 yılına kadar hala satın alınabilir olacak. eh aldıktan sonra bir 10-15 yıl da kullanım ömrü olsa. kaba hesapla 2055-2060'a kadar rahatız. sonra zaten uçan arabalara geçiş yapacağımız için böyle dertler kalmayacak.
 
bu bir hata değil aslında. cybertrack çok düşük hızlarda yarım tur direksiyon hareketi ile bizim standart arabalarda 2.5-3 turda yaptığımız teker dönüşünü sağlıyor.

Mesele ne kadar direksiyon dönüşü ile ne kadar teker sapması elde edildiği değil bana göre. Mesele gecikme. Mevcut arabalarda gecikme 0 saniye. Bunda tam ölçmesemde 200 - 300 ms gecikme var gibi. Bir o kadar da sürücü reaksiyonu gecikirse, al sana kaza ...
 

Forum istatistikleri

Konular
7,740
Mesajlar
128,795
Üyeler
3,124
Son üye
adnancoskun

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Back
Top