reddit'te bu görüntülerle baya dalga geçmişler.
bu bir hata değil aslında. cybertrack çok düşük hızlarda yarım tur direksiyon hareketi ile bizim standart arabalarda 2.5-3 turda yaptığımız teker dönüşünü sağlıyor. yani buradaki gecikme direksiyon çarpanının çok yüksek olması kaynaklı. araç hızlandıkça direksiyonun tekere olan dönüş oranı değişiyor.reddit'te bu görüntülerle baya dalga geçmişler.
japonlar eski kafalıdır bence en az 15-20 yıl daha klasik fren-direksiyon kombinasyonlu araçlar üretmeye devam ederler. yani 2040 yılına kadar hala satın alınabilir olacak. eh aldıktan sonra bir 10-15 yıl da kullanım ömrü olsa. kaba hesapla 2055-2060'a kadar rahatız. sonra zaten uçan arabalara geçiş yapacağımız için böyle dertler kalmayacak.Evet benim arabayı daha uzun süre kullanabilmem için artık araba tamirini öğrenmem gerekecek. İlgili ekipmanları da almam gerekecek. Yoksa attan inip eşeğe binmek durumunda kalacağız![]()
bu bir hata değil aslında. cybertrack çok düşük hızlarda yarım tur direksiyon hareketi ile bizim standart arabalarda 2.5-3 turda yaptığımız teker dönüşünü sağlıyor.
Abi ben o kadar ileri bir tarihten bahsederken insan ömrünü de hesaba katma taraftarıyım.japonlar eski kafalıdır bence en az 15-20 yıl daha klasik fren-direksiyon kombinasyonlu araçlar üretmeye devam ederler. yani 2040 yılına kadar hala satın alınabilir olacak. eh aldıktan sonra bir 10-15 yıl da kullanım ömrü olsa. kaba hesapla 2055-2060'a kadar rahatız. sonra zaten uçan arabalara geçiş yapacağımız için böyle dertler kalmayacak.
İt's not a bug it's a feature?bu bir hata değil aslında. cybertrack çok düşük hızlarda yarım tur direksiyon hareketi ile bizim standart arabalarda 2.5-3 turda yaptığımız teker dönüşünü sağlıyor. yani buradaki gecikme direksiyon çarpanının çok yüksek olması kaynaklı. araç hızlandıkça direksiyonun tekere olan dönüş oranı değişiyor.
bu gecikme bizim arabalarda da var biz sadece tesladaki gibi direksiyonu 0.5 saniyede 3 tur çeviremediğimiz için fark etmiyoruz.Mesele ne kadar direksiyon dönüşü ile ne kadar teker sapması elde edildiği değil bana göre. Mesele gecikme. Mevcut arabalarda gecikme 0 saniye. Bunda tam ölçmesemde 200 - 300 ms gecikme var gibi. Bir o kadar da sürücü reaksiyonu gecikirse, al sana kaza ...
Direksiyon sisteminde (mil olmayan kablolu sistemde) tekerleklere gelen kuvvetleri kullanıcıya aktarabiliyor mu? Normal mil olan sistemde tekerlek bir yere sert şekilde çarptığında direksiyonda elinizde aniden hareket ediyor. Bu kablolu sistemde de kullanıcıya aktarılıyor mu?
bu gecikme bizim arabalarda da var
Yoldan feedback alınıyor. Drive by wire çift yönlü çalışıyor (Muş). Direksiyon açısını tekere ilettiği gibi tekerden gelen titreşimi de direksiyona iletiyor. Yalnız burada küçük bir filtre var. Çukur, kayma vb titreşimler direksiyona iketilirken mıcırlı - stabilize yol gibi geneli bozuk olan satıhlarda titreşim filtrelenip gönderilşyor. Bu da rahatsız edici titreşimleri engelleyip asıl sıkıntı olana odaklanmayı sağlıyor. (Bi an Tesla Tr avukatı gibi hissettim kendimi)Evet yoldan feedback alamamak da çok olumsuz birşey. Orada da gene Musk efendiye güveneceğiz![]()