Modern arabalarda fren sistemi CAN bus ile mi çalışır?

Bu videoda direksiyon teker arasındaki senkronizasyonda küçük bir manipülasyondan söz ediliyor. Mekanik bağlantıda bu mümkün değil. Diğer taraftan otonom park mekanik bağlantıda mümkün olsa da konforlu değil.
 
Diğer taraftan otobanda yan yatmış tıra bodoslama giren Tesla, yanıp 3 kişiye mezar olan bir başka Tesla var. Yok değil ama araçlar topladıkları verileri bir merkez aracılığıyla paylaşarak her gün daha iyi hale geliyor.
Tesla'nın kazadan yırtma videoları var YouTube'da "usta şöför olsa zor kurtarır" durumlar var içinde.

 
Bu teknolojilerin hepsi gelecek, ona itirazım yok. Ama bu teknolojilerin geliştirme amaçlarını listelersek, müşterinin yararı en üst sıralarda olmayacaktır. Bütün arabalar full yazılım kontrollü ve bir merkezden komut alacak hale geldikten sonra, o veri ağının güvenliğinin de sağlanması gerekecek. Bu da ilave bir risk olarak ortaya çıkacak.
 
abs için doğru freni module ederek yani serbest bırakarak çalışıyor. ama ESP bunun tam tersi araç kontrolden çıktığında tekerleri bağımsız frenleyerek yola sokuyor. yani teorik olarak bir hata durumunda herhangi bir tekeri kilitleyecek kadar fren uygulayabiliyor. nasıl bir fail safe mekanizması var bilmiyorum.

ayrıca abs için de işler ters gidebilir o tekere bağlı selenoidi süren mosfet bozulsa açık kalarak tekere giden fren basıncını çok düşük değerde tutabilir. böyle bir araç sert frenlemede spin atar.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,740
Mesajlar
128,772
Üyeler
3,124
Son üye
adnancoskun

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Back
Top