Otomobil kayış sesi

Triger kayışının alternatör ya da devri daim pompasını tahrik ettiğini ben incelediğim araçlarda hiç görmedim. V kayışı diye tabir edilen alternatör kayışı da alternatör, klima ve varsa hidrolik direksiyon ponpasını tahrik eder. Bu nokta da alternatör kayışı kopmuş bir araç akü gücüyle kendini en yakın bakım yerine atabilir. Hiçbir yerini de bir yerlere çakmaz.
Triger kayışı kopmuş ve subap çakmış aracı da canlı olarak görmek nasip oldu malesef.
Bazı motorlarda devir daim eksantrik kayışından tahrik alır hocam. Örneğin Renault K4M.

V kayışı koptuğunda aslında bir çok ekipman devre dışı kalıyor. Bu durumdaki aracı yürütmek doğru değildir.
 
Bazı motorlarda devir daim eksantrik kayışından tahrik alır hocam. Örneğin Renault K4M.
Eksantrik kayışı zaten triger kayışı değil mi? Bildiğim bütün motor tiplerinde su devirdaim pompası triger kayışa bağlıdır.
 
Eksantrik kayışı zaten triger kayışı değil mi? Bildiğim bütün motor tiplerinde su devirdaim pompası triger kayışa bağlıdır.
Evet aynısı, triger kayışıydı kastım . Hepsinde trigerden tahrikli değil hocam. V kayışından tahrik alan da var.
 
Bazı motorlarda devir daim eksantrik kayışından tahrik alır hocam. Örneğin Renault K4M.

V kayışı koptuğunda aslında bir çok ekipman devre dışı kalıyor. Bu durumdaki aracı yürütmek doğru değildir.
Yanlış yazmışım ben sonradan farkettim. Tabiki devir daim pompası triger kayışından tahrik alır. Çok konuşunca çorba yapmışız herşeyi. Hatta devir daim pompası bozup antfreeze ile ıslandığı için triger kayış değişmişliğim var. Renault K7M motoru.
 
Trigerden tahrik almayan da var Hocam.
Büyük ihtimal triger kayışı üzerindeki stresi azaltmak için araçta tork gerektiren döner kısımlar mümkün olduğunca başka kayışlara aktarılıyor .
Başka bir anektot olarak da eski tip motorlarda alttan egzantrik sistemi bulunur . Bunlarda kayış da bulunmaz . Motorun üstündeki külbütörler aşağıdan gelen uzun tijler tarafından hareketlendirilir . Bu tijlerin aşınması da farklı olduğu için sökülürken sırası da işaretlenir .
 
7 senelik V kayışımı bugün nihayet üşenmeyip değiştim.
 

Ekler

  • VID_20250808_170451.mp4
    18.6 MB
  • IMG_20250808_174622.jpg
    IMG_20250808_174622.jpg
    1.6 MB · Görüntüleme: 32
Bugün başka bir usta yan sanayi kayışların ses sorun çıkardığını bildirdi. Orijinal bmw kayış öneriyor.


Kayış için kaydırmazlık spreyi sipariş ettim. Reçine tozu niyetine.

Elimde bol miktar reçine bazlı flux var ama kullanmaya çekindim.
Belki aynı işi görecek, yapış yapış olacaktı. Flux'ı eski kayışla denemeli.



1754668118998.png




Bir kaç gün sonra:

Bu kaydırmazlık spreyini motor soğuk halde kayışı sökerek bolca sıktım. Yerine takarak motor üzerinde çalışırken tekrar sıktım. Sonraki günlerde motor üzerinde defalarca sıktım.

Beklendiği gibi bu sprey de "üfürükten tayyare" kolonya veya oda kokusu sıkmak ile aynı. Yağsız bir şey sıkın tozu alır. Kaydırmazlık artışı ve düzelme belki binde 0.0001 olarak gerçekleşmiştir

Sabahları soğuk motorda ses yine var.

Güncel durum

Kasnak bitmiş. Sorun kasnak ve kayış.

1756827083721.png

Ustalar "Kasnak ve kayış değişecek" demişti, inanmamıştım,

Yan sanayi kasnak ömrü daha kısa oluyor. Corteco marka 30bin km civarında kullanıldı.

Şimdi Kentpar marka kasnak taktım. Ses %99 düzeldi. Yeni taktığım kayış da bir kaç bin km kullanıldığı için

Orijinal kasnak ve kayış takılsa süper olacak. Fakat yine 30bin km civarında kullanılabilecekmiş. Bu yüzden ucuz kasnak kayış tercih ettim. Neden daha fazla ödeyelim ki


Biraz zaman geçti, ses yine hortladı.

Menzile ulaşmadan 10 dakika önce klima kapatılır. İlk çalıştırma sırasında klima kapalı olursa ses çıkmıyor. İyileşme var. Fakat gerçek bir çözüm olmadığı belli.
 
Son düzenleme:
Bugün başka bir usta yan sanayi kayışların ses sorun çıkardığını bildirdi. Orijinal bmw kayış öneriyor.


Kayış için kaydırmazlık spreyi sipariş ettim. Reçine tozu niyetine.

Elimde bol miktar reçine bazlı flux var ama kullanmaya çekindim.
Belki aynı işi görecek, yapış yapış olacaktı. Flux'ı eski kayışla denemeli.



43205 eklentisine bak
Çıkarttığı cıyak cıyak sesle mahalleyi ayağa kaldıran bir kayış takımı almıştım . Ot dökeyim, çöp süreyim, pudra dökeyim diye diye en son usanç geldi. Yeni olmasına rağmen atıp kaliteli bir takım alınca hem ben hem mahalle huzura kavuşmuştu.
 
Galiba sorun MAF sensörüyle ilgili.

Şimdiye kadar kimse anlamamış, ben anladım :)

1..2 güne kadar yeni sensör takacağım. Durum netleşecek.

Araçtaki MAF sensörü, hava akışını ölçüyor. İçinde zamanla değeri değişen direnç ve kondansatör olduğunu sanıyorum.

300bin km sonrasında MAF sensörü hataları çıkmaya başladı. Tutarsızlık varmış. Usta baktığında sadece rölanti esnasında tutarsızlık gösteriyor, yüksek devirde iyi ölçüyordu.

Temizlik işe yaramadı. Galiba iyice bozuldu. Motorun sesi hoş değil.

1..2 hafta öncesinde egzoz çıkışı oksijen sensörü hatası vardı onu değiştirmiştim.

Şimdi sadece MAF sensörü hatası var. Hava akış hızı 0 görünüyor.

ECU hava hızına bakıp karışımı ayarlayacak. Sensör bozuk olduğu için, tahmini bir güç veriyor. Özellikle ilk çalıştırmada soft start gibi bir şey olmalı? Algılama olmayınca yüksek güçte başlıyor kayış sesi çıkıyor ?

Kayış kasnak değiştirmek tam çözmüyor. Sorun bence özelliği zamanla bozulan MAF sensör.
 
Son düzenleme:
maf sensörü ince bir tel, sistem bu teli ısıtıyor ve kanaldan hava geçerken bu telin ne kadar soğuduğuna bakıyor. toz ve nem nedeniyle bozulması doğal. sensör temizleyici spreyler falan var ama ben işe yaradığını görmedim.

maf sensörü alırken orjinal parça kodundan bakmak lazım. bosch xxx gibi. benim arabada orjinal marka maf 15.000 lirayken birebir aynı sensör doblo için olanı gene bosch üretimi 5000 liraydı mesela.
 

Forum istatistikleri

Konular
8,374
Mesajlar
137,523
Üyeler
3,319
Son üye
bsahin26

Son kaynaklar

Son profil mesajları

mechanic ayhanarican mechanic wrote on ayhanarican's profile.
https://www.allmystery.de almanca biliyorsan burada araştır. Yapay zekada çeviriyor gerçi.
Almanların matematik bilgisi daha iyi oluyor.
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Back
Top