RC uçak yapıyorum motorum tam güçle çalışmıyor


Buradaki modeli basip aslinda motorun thrustini deneyebilisin ( basit bir digital terazi ile ) , burada pervane yonu , ESC ayarlari gibi kisimlarida test etmek icin mantikli.
Fotograf varsa gonderir misiniz ?
 
@gumush ün verdiği tabloda, 900 g itme için 12V da 20.6 A akım çeker diyor. Senin pil grubu 2250 mAh. Bu verilere göre bu pil grubu çok yetersiz gibi duruyor.
Abi onun pil boşaltım süresi olan C değeri ile bir çarpanı var. 10 yılı geçtiği için hatırlamıyorum ben. Normalde 10-15dk uçurmak için yeter o pil.
 
Her ne kadar net olmasa da 2250 x 35 = 78A civari verebilir gibi hesapliyoruz. Ancak pilin ic direnclerine gore performansi degisebiliyor. Ancak sizin dediginiz gibi aslinda Emre'nin anlattigi durumda durma nedeni pilin belirli bir voltajin altina dusmesi bu nedenle ESC'nin koruma moduna gecmesi durumu olabilir.
 
Yani 15 dakika süre ile bu inanılmaz akımları verebiliyor bu piller. Korkunç ısınıyor olmalı bunlar.
 
Pil bilgileri bu şekilde lipo pil olması ani akım için tercih sebebi. düzgün kullanımda ısınmıyor ama kötü kullanılırsa şişip çok kolay kullanılamaz hale geliyor.
 

Ekler

  • resim_2024-01-05_170343300.png
    resim_2024-01-05_170343300.png
    60.4 KB · Görüntüleme: 31

Buradaki modeli basip aslinda motorun thrustini deneyebilisin ( basit bir digital terazi ile ) , burada pervane yonu , ESC ayarlari gibi kisimlarida test etmek icin mantikli.
Fotograf varsa gonderir misiniz ?
Bunu değilde hassas terazim var onun üstüne düzenek kurup deneyeceğim, itme gücünü hesaplayıp gelen akımı vs az çok tahmin edebilirim diye düşünüyorum, gerçekte olan gücün kaçta kaçını alabiliyorum gibisinden, ona göre esc veya motor değişikliğine gideceğim.
 
Loadcell ile ölçülebilir itki
Motorun datasheetinde de vardır tablo olarak kaç s bataryada hangi itkide nekadar akım çektiği

Gereken itki hesaplanabiliyor ama nasılını hatırlamıyorum internette kaynak olması lazım bu yarısmalar felan için

Bir de dronlar için hafif bir agac var ama adı gelmiyor aklıma huş olabilir ama salliyorum ithal bir agac biraz pahalı drone sitelerinde satılıyor kontrplak formunda çok kırılgan ama iyi tasarlamak lazım
 
Loadcell ile ölçülebilir itki
Motorun datasheetinde de vardır tablo olarak kaç s bataryada hangi itkide nekadar akım çektiği

Gereken itki hesaplanabiliyor ama nasılını hatırlamıyorum internette kaynak olması lazım bu yarısmalar felan için

Bir de dronlar için hafif bir agac var ama adı gelmiyor aklıma huş olabilir ama salliyorum ithal bir agac biraz pahalı drone sitelerinde satılıyor kontrplak formunda çok kırılgan ama iyi tasarlamak lazım
Balsadir sanirim.

Kanat tasarimi uygun yapilirsa LW-PLA ile basilan cok basarili modeller gordum.
 
Loadcell ile ölçülebilir itki
Motorun datasheetinde de vardır tablo olarak kaç s bataryada hangi itkide nekadar akım çektiği

Gereken itki hesaplanabiliyor ama nasılını hatırlamıyorum internette kaynak olması lazım bu yarısmalar felan için

Bir de dronlar için hafif bir agac var ama adı gelmiyor aklıma huş olabilir ama salliyorum ithal bir agac biraz pahalı drone sitelerinde satılıyor kontrplak formunda çok kırılgan ama iyi tasarlamak lazım
Evet iyi sallamışım şimdi buldum bahsettiğim malzemenin adı balsa konuda geçmiş zaten adı bu ağacı lazer ile kesip karbon fiber borular uzerine dizerek iskeleti olusturmustuk değer yok aklımda ama epey hafif olmustu
 
Uçağın ağırlığını yanlış ölçmüşüm, hassas terazi ile itme kuvveti ölçmeye çalıştım ama başaramadım :( , daha sonra uçağı ölçtüm donanım+gövde+kanat ağırlığı tam 1200gr
Ben şimdi ne yapıcam 1.5-2kg olduğunu düşünürken ağır diye çekmiyor diyordum şimdi hafif olduğunu öğrendim daha da moralim bozuldu.
Tekerleklerin yere sürtünmesinin fazla oluşu da bir sıkıntımıdır yoksa motorun gücü yanında önemsenmeyecek düzeydemi kalır ?
 
Takometre ile motorun devrini kontrol ettiniz mi? Pervane arkasindaki basinci olcmek icin CFM olcebilen bir sisteminiz var mi?

pervane dönerken bunla yaklaşmak riskli gibi geldi bana
 
pervane dönerken bunla yaklaşmak riskli gibi geldi bana
Neden yaklassin ki? Pervaneye kagidi takacak. Uzaktan olcecek iste. 2 metre olcum mesafesi var.


Bu da anemometre. PErvanenin yarattigi hava basincini olcmek icin. RC ucaklar ile ilgileniyorsaniz gerekiyor.


61eeycfW0rL.__AC_SX300_SY300_QL70_ML2_.jpg
 
Son düzenleme:
rotorundan yani yan tarafından olcer diye dusundum pervaneye olur mu bilmiyorum çok hızlı kalabilir
 
15 bin devirde dönüyor olacak pervane, bant yapışık kalmayabilir.

Güvenli mesafeden ölçmek için stroboskopik devir ölçerler var. Bende de var, birkaç sene önce almıştım. Ama bunları kullanmanın da ayrı zorlukları var. Durağan görüntü elde edince bazan devir sayısını harmoniklerini yakalamış olabiliyorsun.

 
15 bin devirde dönüyor olacak pervane, bant yapışık kalmayabilir.

Güvenli mesafeden ölçmek için stroboskopik devir ölçerler var. Bende de var, birkaç sene önce almıştım. Ama bunları kullanmanın da ayrı zorlukları var. Durağan görüntü elde edince bazan devir sayısını harmoniklerini yakalamış olabiliyorsun.

Ben cift tarafli bantla yapistirip 35 bin devirle olcum yapmistim deneme icin. Dremelin maks devri o kadar.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,844
Mesajlar
99,698
Üyeler
2,481
Son üye
rfdog12

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top