SMPS Devre Tasarımı

kadirtomas

Yeni Üye
Katılım
12 Mayıs 2021
Mesajlar
6
Şebekeden aldığımız işareti doğrultup, filtreleyip 300-310 volt arasında DC gerilim elde ettik.

Bu elde ettiğimiz DC gerilimi full bridge topolojisini kullanarak yüksek frekans AC kare dalgaya çevirdik ve yüksek frekansta çalışabilen Ferit çekirdekli trafoya uygulayıp sekonderden güç çekmeyi başarabildik.


Soruna gelecek olursam trafomuzun sekonderine bağlı yükü ani şekilde devreden ayırdığımızda nedenini anlayamadığımız bir şekilde devremiz çok akım çekti ve mosfetlerimiz yandı, acaba trafoda nasıl bir olay oldu da bunun gibi bir sonucu doğurdu ve bunu nasıl önleyebiliriz çözmeye çalışıyoruz.
Trafo yüksüz iken neden çok akım çeker?
Mosfetlerin çıkışında sorunsuz olarak gözlemlediğimiz kare dalga, Trafoyu bağladıgımız zaman trafonun çıkışında gürültülü ve düzgün olmayan bir sinyal alıyoruz sebebi ne olabilir?


Görüşlerinizi ve önerilerinizi bekliyor olacağız.
 
Bir H köprüsündeki mosfet'ler birçok sebepten gidebilir. Mesela MOSFET'leri süren devre çıkış üretmeyi kesmiştir ve MOSFET'lerden bazılarının gate'ine DC gidiyordır. Bu durumda H köprüsünün bir yönündeki MOSFET'ler anında yanar. Onlar yanıp eriyip gittikten sonra da trafoda biriken EMF diğer iki MOSFET'i ve civardaki başka devreleri de yakabilir. Öncelikle gate sürücülerin sürekli sinyal ürettiğinden emin ol.

İkinci önemli konu, H köprüde dönüşümlü olarak sürülen MOSFET'lerin arasında uygun bir "dead time" olması lazım. Yani bir yöndeki MOSFET'lerin OFF olduğu garantilendikten sonra diğer yöndeki MOSFET'ler ON yapılmalı. Yoksa DC BUS voltajı kısa devre edilmiş olur ve gene geniş çaplı hasar meydana gelir.

Diğer önemli konu, MOSFET'lerin source drain arasına hızlı clamping diyotları olması lazım. Bu özellikle SMPS frekansı yüksek ise çok kritik. MOSFET'lerin gövdesi içindeki diyotlara güvenmemek lazım, bunların OFF olma süresi uzun oluyor.
 
Bir H köprüsündeki mosfet'ler birçok sebepten gidebilir. Mesela MOSFET'leri süren devre çıkış üretmeyi kesmiştir ve MOSFET'lerden bazılarının gate'ine DC gidiyordır. Bu durumda H köprüsünün bir yönündeki MOSFET'ler anında yanar. Onlar yanıp eriyip gittikten sonra da trafoda biriken EMF diğer iki MOSFET'i ve civardaki başka devreleri de yakabilir. Öncelikle gate sürücülerin sürekli sinyal ürettiğinden emin ol.

İkinci önemli konu, H köprüde dönüşümlü olarak sürülen MOSFET'lerin arasında uygun bir "dead time" olması lazım. Yani bir yöndeki MOSFET'lerin OFF olduğu garantilendikten sonra diğer yöndeki MOSFET'ler ON yapılmalı. Yoksa DC BUS voltajı kısa devre edilmiş olur ve gene geniş çaplı hasar meydana gelir.

Diğer önemli konu, MOSFET'lerin source drain arasına hızlı clamping diyotları olması lazım. Bu özellikle SMPS frekansı yüksek ise çok kritik. MOSFET'lerin gövdesi içindeki diyotlara güvenmemek lazım, bunların OFF olma süresi uzun oluyor.
Hocam ilk 2 söylediğiniz konuları ayrıntılı şekilde değerlendirdik. Fakat son belirttiğiniz husus üzerinde herhangi bir önlem almamıştık. Bu konuya önlem alarak denememizi gerçekleştireceğiz. Teşekkürler
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,885
Mesajlar
100,432
Üyeler
2,493
Son üye
cym247

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top