frekans50
⁵⁰
- Katılım
- 8 Ekim 2022
- Mesajlar
- 1,294
Son düzenleme:
Tork anahtarı kullanmadan sadece kol gücüyle ve tahminen motor üst kapağı sıkan bir youtubera mesaj ile uyarıda bulunmuştum . Bizim kolumuz tork anahtarı gibi oldu artık demişti .Bu tip civataları bazen tork+açı şeklinde sıkarlar (100Nm+90º gibi).
Bazı araçlarda krank kasnağı sol diştir. Sökerken dikkatli olun. Trigere hareket veren dişliye de çok dikkat edin. Senteyi kaçırırsınız önceki konunuza yazdığım durumlar başınıza gelebilir.
Bana kalırsa kendiniz yapmayın, iyi bilen birine gösterin.
1 kere tork anahtarı ile sıksam bende öğrenirim bunu ama her kapak her conta her yüzey kol gücü ile doğru sıkılmaz tork anahtarı kritik bir parçaTork anahtarı kullanmadan sadece kol gücüyle ve tahminen motor üst kapağı sıkan bir youtubera mesaj ile uyarıda bulunmuştum . Bizim kolumuz tork anahtarı gibi oldu artık demişti .
hocam şöyle ki triger bağlı iken ve gergiler aktifken sente atlatmak o kadar basit değil bu işi elle yapmak çok zor bu işin olacağı durumlar var 4. viteste giderken 1e almayı başarırsak sente atlayabilir, araba geri geri hız almışken 1. viteste gaza basarsak atlayabilir bir şekilde krank kasnağıyla işlem yapacaksak elimize kağıt bant ve sprey boya alıp triger kapağını açıp çok ince Bi çizgi işe egzantrikden işaret vurup işlem sonrası kontrol ederiz motor dönmüşmü döndüyse de problem yok çoğu elektronik araba krankın konumunu biliyor 1 tur boşta döndürüp Ateşlenmesi gereken konumda ateşleyip yolunu buluyorBu tip civataları bazen tork+açı şeklinde sıkarlar (100Nm+90º gibi).
Bazı araçlarda krank kasnağı sol diştir. Sökerken dikkatli olun. Trigere hareket veren dişliye de çok dikkat edin. Senteyi kaçırırsınız önceki konunuza yazdığım durumlar başınıza gelebilir.
Bana kalırsa kendiniz yapmayın, iyi bilen birine gösterin.
Bazı motorlarda farkında olmadan yapabilirsiniz. Triger hareket dişlisi kamasız olanlar böyledir. İşaret vurmanızda yeterli değil kasnağı üstüne koyduğunuzda işaret gözükmez.hocam şöyle ki triger bağlı iken ve gergiler aktifken sente atlatmak o kadar basit değil bu işi elle yapmak çok zor bu işin olacağı durumlar var 4. viteste giderken 1e almayı başarırsak sente atlayabilir, araba geri geri hız almışken 1. viteste gaza basarsak atlayabilir bir şekilde krank kasnağıyla işlem yapacaksak elimize kağıt bant ve sprey boya alıp triger kapağını açıp çok ince Bi çizgi işe egzantrikden işaret vurup işlem sonrası kontrol ederiz motor dönmüşmü döndüyse de problem yok çoğu elektronik araba krankın konumunu biliyor 1 tur boşta döndürüp Ateşlenmesi gereken konumda ateşleyip yolunu buluyor
trigerden bağımsız dönerse egzantrik ve krank evet elektronik olarak araba buna bişey yapamaz ama triger bağlıyken motor dönerse bir şekilde, motor bunu anlayıp kendini doğru konuma getiriyor, bunuda şöyle yapıyor arabayı çalıştırmak istediğinde krank pozisyonu doğru konumda değilse yakıt üflemeden motoru çevirip doğru konuma geldiğinde yakıt üfleyerek çalışmasını sağlıyor.Bazı motorlarda farkında olmadan yapabilirsiniz. Triger hareket dişlisi kamasız olanlar böyledir. İşaret vurmanızda yeterli değil kasnağı üstüne koyduğunuzda işaret gözükmez.
Krank okuyucuların krankın konumunu bilmesi ateşleme ve yakıt sistemi ile alakalı. Sente atlamaya bağlı hasarlar direkt mekanik hasardır. Motorun elektronik aksamından bağımsız olarak bu hasar oluşabilir.