Yok hocam üslup falan takılmadım, bende size saygı duyuyorum, özellikle sizin konularınıza ilgilili şekilde katıldığımdan belli oluyordur.
Zaten açıklamamı biraz tahmine dayalı yaptım, başka bir sebebi varsa bende merak ediyorum. Zaten malzeme bilimi açısından kısıtlandığımız kısımlar bence son zamanlarda hızlı değişimler yapıyor, bunda elektrikli araçların katkısı yadsınamaz bence. Dolayısı ile aslında yaygınlaşma ihtimali de var(pcb magnetic ler bu ara dövüyor gibi ama). Mesela çok pahalı bir gate driver da epoksi içine gömülmüş toroid ile yapılmış flyback görmüştüm, burada epoksiye gömerek izolasyonu güçlendirmiş, toroidin yayvan yapısı sayesinde yükselmeden izole bölgeler arası clearence ı açmış, ancak orada maliyet önemli değildi. Bu noktada maliyeti de dikkate almak gerekiyor gibi, ancak teorik sebebi varsa hepimizin öğrenmesi taraftarıyım.
Şimdi düşününce aklıma şu da geldi, buck/boost da belli bir B bias ı altında düşük delta B ile çalışıyoruz, öyle ki genellikle core loss u hesaplamaya çok öncelik vermeyiz. Ancak flyback özelinde durum böyle değil delta B yüksek, dolayısı ile bu powder core/soft saturation magnetic vs vs naısl isimlendirirseniz hysteresis lossları yüksek olabilir.(zaten klasik olanlarda enerji depolayamayız) Bu yüzden de kullanılmıyor olabilir
Edit: ama dcm çalışanlar bu açıklamamı bozar, crcm de çalışan pfc ler de mesela.