rhino3dprinter.com
Web sitesi üzerinden ender 3 için cam tabla aldım. Alırken açıklamaların da ısıtıcı tablaya yapıştırılabildiği yazıyordu. Ürün bana ulaştığında alttaki yapıştırıcının olmadığını fark ettim. Satıcıya 4 saat boyunca dördüncü aramam da ulaşabildim. "İade gönderin değiştirelim" dedi.
Ben daha iade göndermeden hemen yenisini kargoya verdi. Ertesi gün elime hızlıca ulaştı ama yine yapışan kısım yok. Tekrar telefon trafiğine giriştim. Bu arada ürünü ikincikez iade gönderdim bile. Zor bela tekrar firma sahibine ulaşıp birbirimizi yanlış anladığımızı konuştuk. O tablanın üst kısmındaki filamenti tutan kaplama yok sanıyor, bende altındaki ısıtıcı tablaya yapışacak olan kısım yok diyorum.
Sonuç olarak birbirimizi doğru anladığımızda o kısmın çift taraflı bant olduğunu, eskiden o bantı kendilerinin yapıştırdığını ve artık yapıştırmadıklarını söyledi. Siteden yapışkanlı ibaresini kaldırmayı unuttukları için özür diledi.
İade ettiğim ürün yerine bir kez daha cam tablayı kargoya vereceğini ve bana özel altına çift taraflı bantı yapıştıracağını söyledi.
Şimdi burada da firmadan kaynaklı bir sorun yaşadık. Firmaya ulaşmakta zorlandık. Ancak bu diyalog trafiği esnasında anladım ki firma sahibi çok yoğun. Aslında çok iyi biri ama işleri tek başına yüklenmiş gibi görünüyor. Bir yandan siparişleri hazırlayıp kargolarken, diğer yandan telefon trafiğini yönetiyor. Tabi satış siparişleri dışında birde tedarik siparişleri vardır illaki. Bu kadar yoğunluğun içinde doğal olarak hata yapıyor ve hatasını telafi etmek için de ekstra performans sergiliyor. Bu adama kötü firma etiketi yapıştırmak haksızlık olur.
Bir firmayı yönetmek zordur. Helede tek başına.
Diyeceksiniz ki "eleman alsın o zaman." Bunu diye bilmek için firmanın mali tablosunu bilmemiz gerekir. Bizzat kendimin, çalıştığım firmaya maliyeti 4000₺ civarında ki ben asgari ücret alan biriyim. Aynı şartları bu firma içinde düşünürsek eleman çalıştırmaya gücü yetmeyebilir. Hele ki ülkemiz pandemi döneminden geçerken.
Sadece bencillik edip kendimizi düşündüğümüz zaman haklıyız. İşimiz geçikti, 2-3 defa kargoya git gel yaptık.
Ama kendimizi karşıdakinin yerine koyabildiğimizde hem karşı taraf kazandı hem biz kazandık. 3 defa kargoya gittik ne oldu? Ayakkabımız mı aşındı? Onuda helal edelim gitsin, nedir yani... Sonuçta her siparişte yaşamıyoruz bunu. Şöyle bir dönüp bir yıl kadar geriye baktığımda, bu süre zarfında internetten sayısını hatırlayamayacağım kadar sipariş verdim. Taş çatlasın 2-3 tanesinde sorun çıkmıştır. Onda da karşıdaki insan anlayışlı ve sorunu çözmek için çabalıyorsa hoş görün, bencillik etmeyin.
Son cümlelerim
Cam tablaya 100₺ ödedim. Satıcı bana bunu kargoladı ve kargo firmasına 15₺ ödedi. Eline geçen para 85₺.
Sonra ben bu ürünü iade gönderdim, satıcı bana yenisini tekrar gönderdi. 15₺ iade, 15₺ yeni kargo gitti 30₺ daha. Satıcıya kaldı 55₺
Baktım yeni gelen camda da yapıştırıcı yok bir daha geri gönderdim. Satıcının parasından gitti bir 15₺ daha. Sonra satıcı içinde bulunduğumuz duruma beni kabullendirip ikna etmeye çalışmak yerine hatasını kabul edip sorunumu çözeceğine söz vererek kargoyu tekrar göndereceği söyledi. Haydaa gitti 15₺ daha. El insaf yahu 100₺ den kaldı 40₺
Ne kadar haksız da olsa gösterdiği çaba ve nezakete karşılık olarak bunu haketmiyor.
Kargo şubesini telefonla arayıp, ürün yola çıkmadan iptal ettirdim. Bu sayede satıcıyı son 30₺ sinden daha mahrum etmemenin mutluluğunu yaşıyorum.
Elimde kaldı altı yapışkansız cam tabla. Ama sonuç olarak ulaşmak istediğim de buydu zaten. Çünkü ben çiftaraflı bant olayını zaten kabul etmezdim. Yapışması ayrı dert, sökmesi ayrı dert. Isınınca ne olacağı hiç belli değil. Böyle yapışkansız olması daha iyi. Bir ara alırım küçük bir tabaka magnet, yapıştırırım camın altına olur biter.
Alan memnun Satan memnun.
Hadi kalın sağlıcakla...