Benim bildiğim, EKOM elektronik daha önce sadece sipariş üzerine yur dışından tedarik yapıyordu. Her hafta yeni bir yükleme yapıp getiriyorlardı. Dolayısıyla digikey fiyatlarının üzerine belli bir komisyon ve KDV biniyordu. Ben de digikey'den bunların aracılığı ile birşeyler ısmarlamıştım. Türk gümrük musibeti ile uğraşmaktansa %30 daha fazla vermeyi her zaman tercih ederim. Ama artık stok da tutmaya başladılar gibi duruyor. Yakın zamanda alışverişim olmadı.
 
Yurtdışından günlük kargo çıkıyormuş. Web sitelerinde öyle yazıyor. Özdisana alternatif.
Hatta birtane daha vardı yerli distiribütörü olan. Farnell di galiba.

Düzeltme: megasan - mouser miş. Farnell değil. Bu da özdisan a alternatif olabilir.
 
Hatta bşrtane daha vardı yerli distiribütörü olan. Farnell di galiba.
Samm Teknoloji diye geçiyor farnell'in sitesinde fakat samm'ın sitesinde alakalı ürün yok gibi. İlginç.

Farnell Türkiye Distribütörü
farnell.png
 
Yurtdışından günlük kargo çıkıyormuş. Web sitelerinde öyle yazıyor. Özdisana alternatif.
Hatta birtane daha vardı yerli distiribütörü olan. Farnell di galiba.

Düzeltme: megasan - mouser miş. Farnell değil. Bu da özdisan a alternatif olabilir.

Eğer böyle ise çok güzel. Daha fazla para veriyorsun ama digikey'den kaliteli bir ürün alıyorsun. Yoksa Çin'den alınca ya içi boş çıkıyor, ya transistör paketinde diyot satıyorlar. Daha önce 9 TL ye 10 tane LM338 aldım ve hepsini çöpe attım. Ama bende de hata var, orijinali 8 dolara satılan bir entegreyi 9 TL ye alıp da farklı bir sonuç bekliyorsan biraz fazla iyimsersin demektir :katil2:
 
Samm Teknoloji diye geçiyor farnell'in sitesinde fakat samm'ın sitesinde alakalı ürün yok gibi. İlginç.

Farnell Türkiye Distribütörü
10316 eklentisine bak
Onlar daha e-ticarete tam geçmemiş.
 
Konuyla ilgili samm'a mail attım. Bakalım ne cevap gelecek. Mail attıktan sonra aşağıdaki bilgiye denk geldim. Orada bununla ilgili bilgi var ama ama kendi satış sitelerine ürünleri niye koymamışar acaba. Buradan anlaşılan mail yoluyla farnell türkiye'nin sitesindeki ürünleri talep edebiliyoruz. Gerçi ben mail atarken burayı görmedğim için market@samm.com'a mail attım. Birbirlerinden haberleri vardır heralde :D .

samm.png
 
  • Beğen
Reactions: nt
Bu tr.farnell i ben bir türlü çözemedim. Gümrük işini hallediyorlar mı halletmiyorlar mı belli değil. 200 dolarlık birşey alıp bizim gümrüğe paçayı kaptırırsan yandın, 300 dolar da gümrük alır senin alış veriş 500 dolara gelir.
 
Bu tr.farnell i ben bir türlü çözemedim. Gümrük işini hallediyorlar mı halletmiyorlar mı belli değil. 200 dolarlık birşey alıp bizim gümrüğe paçayı kaptırırsan yandın, 300 dolar da gümrük alır senin alış veriş 500 dolara gelir.

Bunu ben de yazacaktım ama sonradan sildim. Anladığım kadarıyıla doğrudan alırsan sen uğraşıyorsun, uğraşmayayım dersen samm aracılığı ile alıyorsun. Tabi bu bir varsayım.
 
En iyisi bir ürün için samm teklif isteyip farnell türkiyede çıkan tutarla karşılaştırmak. Eğer ciddi fark yoksa samm tercih edilir, ciddi fark varsa ucuz bir ürünle doğrudan sipariş denenir. Bu seferde gümrükte sıkıntı çıkarsa ya samm'ın fiyatına razı olunur yada farnell'ın üstü çizilir :D .
 
rhino3dprinter.com

Web sitesi üzerinden ender 3 için cam tabla aldım. Alırken açıklamaların da ısıtıcı tablaya yapıştırılabildiği yazıyordu. Ürün bana ulaştığında alttaki yapıştırıcının olmadığını fark ettim. Satıcıya 4 saat boyunca dördüncü aramam da ulaşabildim. "İade gönderin değiştirelim" dedi.
Ben daha iade göndermeden hemen yenisini kargoya verdi. Ertesi gün elime hızlıca ulaştı ama yine yapışan kısım yok. Tekrar telefon trafiğine giriştim. Bu arada ürünü ikincikez iade gönderdim bile. Zor bela tekrar firma sahibine ulaşıp birbirimizi yanlış anladığımızı konuştuk. O tablanın üst kısmındaki filamenti tutan kaplama yok sanıyor, bende altındaki ısıtıcı tablaya yapışacak olan kısım yok diyorum.
Sonuç olarak birbirimizi doğru anladığımızda o kısmın çift taraflı bant olduğunu, eskiden o bantı kendilerinin yapıştırdığını ve artık yapıştırmadıklarını söyledi. Siteden yapışkanlı ibaresini kaldırmayı unuttukları için özür diledi.
İade ettiğim ürün yerine bir kez daha cam tablayı kargoya vereceğini ve bana özel altına çift taraflı bantı yapıştıracağını söyledi.

Şimdi burada da firmadan kaynaklı bir sorun yaşadık. Firmaya ulaşmakta zorlandık. Ancak bu diyalog trafiği esnasında anladım ki firma sahibi çok yoğun. Aslında çok iyi biri ama işleri tek başına yüklenmiş gibi görünüyor. Bir yandan siparişleri hazırlayıp kargolarken, diğer yandan telefon trafiğini yönetiyor. Tabi satış siparişleri dışında birde tedarik siparişleri vardır illaki. Bu kadar yoğunluğun içinde doğal olarak hata yapıyor ve hatasını telafi etmek için de ekstra performans sergiliyor. Bu adama kötü firma etiketi yapıştırmak haksızlık olur.

Bir firmayı yönetmek zordur. Helede tek başına.
Diyeceksiniz ki "eleman alsın o zaman." Bunu diye bilmek için firmanın mali tablosunu bilmemiz gerekir. Bizzat kendimin, çalıştığım firmaya maliyeti 4000₺ civarında ki ben asgari ücret alan biriyim. Aynı şartları bu firma içinde düşünürsek eleman çalıştırmaya gücü yetmeyebilir. Hele ki ülkemiz pandemi döneminden geçerken.

Sadece bencillik edip kendimizi düşündüğümüz zaman haklıyız. İşimiz geçikti, 2-3 defa kargoya git gel yaptık.

Ama kendimizi karşıdakinin yerine koyabildiğimizde hem karşı taraf kazandı hem biz kazandık. 3 defa kargoya gittik ne oldu? Ayakkabımız mı aşındı? Onuda helal edelim gitsin, nedir yani... Sonuçta her siparişte yaşamıyoruz bunu. Şöyle bir dönüp bir yıl kadar geriye baktığımda, bu süre zarfında internetten sayısını hatırlayamayacağım kadar sipariş verdim. Taş çatlasın 2-3 tanesinde sorun çıkmıştır. Onda da karşıdaki insan anlayışlı ve sorunu çözmek için çabalıyorsa hoş görün, bencillik etmeyin.

Son cümlelerim :)
Cam tablaya 100₺ ödedim. Satıcı bana bunu kargoladı ve kargo firmasına 15₺ ödedi. Eline geçen para 85₺.
Sonra ben bu ürünü iade gönderdim, satıcı bana yenisini tekrar gönderdi. 15₺ iade, 15₺ yeni kargo gitti 30₺ daha. Satıcıya kaldı 55₺
Baktım yeni gelen camda da yapıştırıcı yok bir daha geri gönderdim. Satıcının parasından gitti bir 15₺ daha. Sonra satıcı içinde bulunduğumuz duruma beni kabullendirip ikna etmeye çalışmak yerine hatasını kabul edip sorunumu çözeceğine söz vererek kargoyu tekrar göndereceği söyledi. Haydaa gitti 15₺ daha. El insaf yahu 100₺ den kaldı 40₺
Ne kadar haksız da olsa gösterdiği çaba ve nezakete karşılık olarak bunu haketmiyor.

Kargo şubesini telefonla arayıp, ürün yola çıkmadan iptal ettirdim. Bu sayede satıcıyı son 30₺ sinden daha mahrum etmemenin mutluluğunu yaşıyorum.
Elimde kaldı altı yapışkansız cam tabla. Ama sonuç olarak ulaşmak istediğim de buydu zaten. Çünkü ben çiftaraflı bant olayını zaten kabul etmezdim. Yapışması ayrı dert, sökmesi ayrı dert. Isınınca ne olacağı hiç belli değil. Böyle yapışkansız olması daha iyi. Bir ara alırım küçük bir tabaka magnet, yapıştırırım camın altına olur biter.

Alan memnun Satan memnun.
Hadi kalın sağlıcakla...
 
Timur Hocam listeye Bauhaus da ekleyebilirsiniz. Yaklaşık 2 yıldır internet üzeriden Bauhaus dan alışveriş yapıyorum. Çok ciddi, güvenilir bir Kuruluş. Sanıyorum ürünle ilgili ücretsiz eğitim de veriyorlar. Ürün fiyatları internet üzerinde satış yapan farklı mağazalardan biraz yukarıda ama her zaman sıfır ürün özel beyaz kalın Bauhaus kolilerinde gönderiyorlar. Müşteri memnuniyetine önem veriyorlar.
bauhaus.com.tr

P_20210701_172330_1_p.jpg
 
Takribi 1000TL lik bir malzeme için Digikeyden ithalat yapan firmalardan teklif aldım.

Koel Elektronik diye bir firma resmi ithalatçı Ekomdan daha uygun teklif verdi. Hatta Digikey fiyatı 10 adet için 10$ ise onlar 100 adet için olana yakın örneğin 9$ gibi bir fiyat verdiler.

Güvenilir bir firmaya benziyor ama risk almaya değer mi? Sahte olma ihtimali olur mu?
 
Takribi 1000TL lik bir malzeme için Digikeyden ithalat yapan firmalardan teklif aldım.

Koel Elektronik diye bir firma resmi ithalatçı Ekomdan daha uygun teklif verdi. Hatta Digikey fiyatı 10 adet için 10$ ise onlar 100 adet için olana yakın örneğin 9$ gibi bir fiyat verdiler.

Güvenilir bir firmaya benziyor ama risk almaya değer mi? Sahte olma ihtimali olur mu?
Nette bakındım, hakkında olumsuz bir şey bulamadım. Merdivenaltı bir firmaya benzemiyor.
Numune alma imkanınız varsa öyle bir deneyin şansınızı.

 
Nette bakındım, hakkında olumsuz bir şey bulamadım. Merdivenaltı bir firmaya benzemiyor.
Numune alma imkanınız varsa öyle bir deneyin şansınızı.


Digikey koduyla teklif istemiştim. Sipariş etmeye karar vermişken tekrar sordum. Digikeyden mi ithal olacak diye; global tedarik kaynağı dediler.

Global tedarik kaynağı nedir ya? O yüzden vazgeçtim. Biraz daha pahalıya resmi ithalatçıdan alacağım.
 
Listeye Nif Bilişimi Ekliyorum.
N11 üzerinden 10m CAT6 Kablo sipariş ettim, 5dk sonra aradılar. "Kablonuza uç çakalım mı?" diye sordular. Halbuki ilan detayında RJ45'e dair birşey yoktu. Bende ekstradan alayım dedim ama kendi ürünleri arasında da yoktu rj45. Mecbur birazda kaliteli olsun diye 2 tane gold uç aldım başka yerden. Neyse adama yok dedim ben kendim çakarım. Bu sefer de "O zaman yanına koyalım mı rj45 leri" diye sordu. Bende, beni şımartıyorsunuz, hiç alışkın değilim böyle hizmete dedim. :katil1:

Tavsiyemdir. Aradığınız bir ürün varsa önce buraya bakın. Zaten yorumlarından da kendini belli ediyor.


 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,952
Mesajlar
118,763
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top