uc3845 hakkında

sedat

Aktif Üye
Katılım
10 Ocak 2024
Mesajlar
310
şimdi abiler size soru
elimde arızalı uc3845n var bide çalışan uc3843bn var ama datasheet de 45 için %50 duty cycle yazarken 43 için %100 yazıyo aşağıdaki gibi
sorum 45 yerine 43 ü taksam olurmu ?

1707590086939.png
 
siz 45 takin, olasi bir problemde duty %100 e cikarsa ortalik fena karisir, emniyet acisindan %50 iyidir, zaten tasarimida zaten ona gore yapmislardir.
 
45 yerine 43 olur ama tersi olmaz. Orada "up to" diyor. Yani oraya kadar desteklerim demek. Altinda kalan tum degerleri calistirir. %100 > %50 sonucta. Sorun cikmaz.
 
45 yerine 43 takılmaz. Topolojisi de önemli ama her ne olursa olsun tasarımcı %51 duty gelmeyeceğini bildiği için tasarımı ona göre yapmıştır. Ancak topoloji iyi biliniyorsa, feedback loopa da güveniliyorsa belki yapılabilir
 
çalışmaması
45 yerine 43 takılmaz. Topolojisi de önemli ama her ne olursa olsun tasarımcı %51 duty gelmeyeceğini bildiği için tasarımı ona göre yapmıştır. Ancak topoloji iyi biliniyorsa, feedback loopa da güveniliyorsa belki yapılabilir
çalışmaması ondan olabilirmi patlayan bişi olmadı ama çalışmadı da
 
Yok sanmam. Hiç bir şeyin patlamadığından emin misin? Devre ne devresi
 
Çalıştırmaya çalıştığım Siemens A1000 UPS ama beceremedim internetden de şemasınıda bulamadım servisede uzun zaman önce gitmiş idi oda yapamadı bu gün ben açdım bakdım adam bişiler değişmiş ama bahsettiğim 45 de kısa devre vardı 43 takdım, 2 adet 2203 direnç kırıkdı onlara 222k direnç takdım smd yokdu elimde
bi tane smd diyot delikdi onu değişdirdim

Sonuç şebekeye bağlamazsam aküden açılıp 220 veriyor amma şebekeye bağlayınca 3 saniye sonra alarma geçiyor kesiyor

biraz daha uğraşırsam çarpılacam :)

anladığım kadarı ile şebekeye bağlayınca şebekede olduğunu anlıyor ve aküler için şarj bekliyor ama akülerin olduğu yere şarj gelmeyince hadi ordan diyor.

Eğer bunu tamir eden olur ise ona hediye edecem resimi aşağıda tek istediğim tamir anında benimde olmam amacım bişeyler öğrenmek. bu arada ben antalyadayım

antalyada olup benim burda da tamir eebilir yada ben onun yanına gidebilirim.


1707604071715.png


1707604243111.png

1707604266939.png
 
Karta üstten baktığında sağ alta doğru kalan dirençlerin olduğu yer kartın altında kararmış. Demek ki orası sıcaklık görmüş. Ama buradan yürüyemedim.

Fotoğraf çok uzaktan çekilmiş, daha önceden bu tür bir cihazı da hiç açıp incelemedim. Tahmini gideyim sonra sen kendi gözlemlerini yaz, ona göre bir şeyler yapmaya çalışırız. Sol altta görülen kısım filtre, büyük ihtimalle orası inverterin çıkışı. Bu devrede zaten kompleks olan kısım orası ve eğer 12V dan 220 üretiyorsa çalışıyordur. Şimdi attığın yeni fotoğraflarda 43 ün yerini çizmişsin. Orası çok net şarj kısmı. Trafo da kararma var, trafo da bir sıkıntı varsa maalesef adam etmesi çok zor. Elinde ne tip ölçü aletleri var?
 
bi tane unit ut89xd bi tane siglent 1204xe osiloskop ama osiloskopu kullanmasını bilmiyorum daha neden aldın diyede sorma :)
 
Tamam osiloskop u öğrenme zamanı geldi, siz aldığınız zaman aldıklarınızı atmıştınız ve sanki HV diff probe da almıştınız değil mi? Onu da kullanabilirsiniz bu projede, hatta onun sayesinde doğrudan ölçemeyecepiniz yeri ölçebilirsiniz. O kısım batarya şarj değil mi yanılmıyorum?
 
Tamam osiloskop u öğrenme zamanı geldi, siz aldığınız zaman aldıklarınızı atmıştınız ve sanki HV diff probe da almıştınız değil mi? Onu da kullanabilirsiniz bu projede, hatta onun sayesinde doğrudan ölçemeyecepiniz yeri ölçebilirsiniz. O kısım batarya şarj değil mi yanılmıyorum?
evet prob var kutusunda
 
Şimdi gece gece iş çıkarmayalım, başta o kısmın önlü arkalı yakın fotoğrafını atın, sanki orada kararmış başka malzemeler var. Fotoğraftan ve multimetre ile ölçüm alarak kaba taslak topolojiyi görelim, devre elemanlarını ölçüm noktalarını çıkaralım. Sonra hazır hissedince artık osiloskop ile girişirsiniz
hangi kısım batarya şarj mı anlamadım
Bu entegreyi değiştirdiğiniz yer. Bu arada oradaki trafonun izolasyonunda siyahlık var, zarar görmüş olma ihtimali var mı sizce?
 
hiçbir fikrim yok nasıl anlarım onuda bilmiyorum artı olarak elimde bunlar var
1707605938509.png
 
Çok flyback diyesim var oraya ama nedense sekonder diyotu göremiyorum. Hadi kapasite olarak zaten batarya barasına inverter için yaptığı DC DC tarafından dizdi diye küçük smd bıraktı diyelim, ama diyot yok. Sanırım heatsink kapatıyor görüş alanını. Ya da optoların oradaki diyotlar diyeceğim ama orada da top plane deki yolları göremiyorum. Eğer flyback ise zayıfta olsa şu ihtimal var RCD snubber bir şekilde yanarsa, yüksek voltajdan anahtarlama elemanı mos ise açık devre bozulabilir. Bunu multimetre ile anlayamazsınız
 
Çok flyback diyesim var oraya ama nedense sekonder diyotu göremiyorum. Hadi kapasite olarak zaten batarya barasına inverter için yaptığı DC DC tarafından dizdi diye küçük smd bıraktı diyelim, ama diyot yok. Sanırım heatsink kapatıyor görüş alanını. Ya da optoların oradaki diyotlar diyeceğim ama orada da top plane deki yolları göremiyorum. Eğer flyback ise zayıfta olsa şu ihtimal var RCD snubber bir şekilde yanarsa, yüksek voltajdan anahtarlama elemanı mos ise açık devre bozulabilir. Bunu multimetre ile anlayamazsınız
bırak multimetreyi dediğini anlamadım :)
 
Şu an mesela bir komponentin bozukluğuna nasıl karar veriyorsun. Entegreye yakın heatsink e bağlı bir komponent var, onun sağlamlığını biliyor musun? Kodunu okuyabilir misin
 

Forum istatistikleri

Konular
5,862
Mesajlar
99,961
Üyeler
2,485
Son üye
viesva

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top