VFD tavsiyesi

JKramer

Üye
Katılım
13 Nisan 2023
Mesajlar
75
Merhaba,

Arızalanan sürücü: Siemens Micromaster 6SE3113-6CA40 (katalog ekte)

siemens micromaster 6SE3113-6CA40.jpg



Motor: Gamak AGM 71 2a (motor eski ama güncel karşılığı bu olsa gerek: https://www.gamak.com/agm-71-m-2a)

gamak.png



Sürücü tavsiyesi isteyeceğim ama öncelikle anlamadığım kısımları sorayım:

1. Dökümanın 9. sayfasında bu sürücünün model numarası ve adı aşağıdaki gibi:
MM75/2
230 V 3 AC
750 W
6SE3113–6CA40

Mevcut bağlantı şekli (14. sayfada) L1 boş, L - N - PE şeklinde yapılmış zamanında. Bu tip (230V 3 AC) sürücülerde böyle bağlantı yapılmasında bir sakınca var mı? Normalde 230V 1AC modeli de varmış ama herhalde elde var diye bu kullanılmış:
1728634404001.png



2. Motor output rating 750W yazıyor (35. sayfa), yeni sürücü için de mevcut motora göre uygun mu bu değer? Demek istediğim, sürücüyü seçerken motor etiket değerine göre ne kadar yukarıda almak gerekiyor?

1728636958233.png



Sürücü aşağıdaki gibi, bir pot (hız ayarı) ve bir anahtarla kullanılıyor.
4.4 Operation – Analogue Control
For a basic startup configuration using analogue voltage control, proceed as follows:
(1) Connect control terminal 7 to terminal 8 via a simple on/off switch. This sets up the motor for clockwise rotation
(default).
(2) Connect a 4.7 kΩ potentiometer to the control terminals as shown in Figure 6 (MICRO MASTER) or Figure 9
(MIDI MASTER) or connect a 0 – 10 V signal from pin 2 (0V) to pin 3.
(3) Set the position of SW1 for voltage (V) input.
(4) Refit the cover and then apply mains power to the inverter. Set parameter P009 to 002 or 003 to enable all
parameters to be adjusted (see Figure 11 for the procedure).
(5) Set parameter P006 to 001 to specify analogue setpoint.
(6) Set parameters P021 and P022 to specify the minimum and maximum output frequency settings.
(7) Set parameters P081 to P085 in accordance with the rating plate on the motor (see Figure 12).
(8) Set the external on/off switch to ON. Turn the potentiometer (or adjust the analogue control voltage) until the
desired frequency is displayed on the inverter.
 

Ekler

  • Siemens6se31_midimaster.pdf
    418 KB · Görüntüleme: 29
normal şartlarda çalışacak bi motor için aynı güçte sürücü seçilir. ağır şart kullanımının özelliklerine bağlı sürücü büyük seçilebilir. genelde markaların manual'lerinde bu seçimin nasıl yapılacağı belirtilir.

normal şart: motorun anma akımını aşmadığı çalışma biçimidir.
 
Motor uygulaması hakkında bilgi vermediniz ama genel yaklaşım olarak;

Motor 0,37KW , sürücü 0,75KW sorunsuz kullanabilirsiniz.

+ Bir ihtimal mevcut sürücüde motor aşırı akım koruma parametresi 0,37KW ya göre set edilmiş olabilir.

Mevcut bağlantı şekli (14. sayfada) L1 boş, L - N - PE şeklinde yapılmış zamanında. Bu tip (230V 3 AC) sürücülerde böyle bağlantı yapılmasında bir sakınca var mı? Normalde 230V 1AC modeli de varmış ama herhalde elde var diye bu kullanılmış
Bahsettiğiniz gibi şebeke tarafı 1x220VAC ( L N) ve 3x220AC (L1 L2 L3) şeklinde olabilir.
Sürücü destekliyorsa (giriş fazlarının varlığını kontrol etmiyorsa) 1AC şeklinde kullanılmasında bir sakınca yok.

Sürücü kumanda bağlantıları ve nerde kullanıldığı ile ilgili detay verirseniz, daha isabetli yönlendirmeler yapılabilir.

Yine siemens marka sürücümü tercih edeceksiniz yoksa farklı markalarıda araştırıyor musunuz?
 
normal şartlarda çalışacak bi motor için aynı güçte sürücü seçilir. ağır şart kullanımının özelliklerine bağlı sürücü büyük seçilebilir. genelde markaların manual'lerinde bu seçimin nasıl yapılacağı belirtilir.

normal şart: motorun anma akımını aşmadığı çalışma biçimidir.
Ben de bir soru sorayım hazır konusu açılmışken
80 kw bir motoru 2.2 kw bir motor sürücü ile yüksüz sürmeye kalksak ne olur
 
Ben de bir soru sorayım hazır konusu açılmışken
80 kw bir motoru 2.2 kw bir motor sürücü ile yüksüz sürmeye kalksak ne olur

motorun kalkış akımı ve devamında boştaki akımı sürücü karşılayamayacağı için aşırı yük hatasına geçeceğini tahmin ediyorum. düşük frekansla rampalı kaldırma bile iş'e pek yaramaz herhalde.
 
motorun kalkış akımı ve devamında boştaki akımı sürücü karşılayamayacağı için aşırı yük hatasına geçeceğini tahmin ediyorum. düşük frekansla rampalı kaldırma bile iş'e pek yaramaz herhalde.
Mekanik bir sisteme bağlı değilken de kalkış akımı mekanik yüklü bir 3 kw sistemden daha mı fazla olur
 
Mekanik bir sisteme bağlı değilken de kalkış akımı mekanik yüklü bir 3 kw sistemden daha mı fazla olur

80 kW motora yük bağlı değilse bile, o motorun ağır milinin ataletinin yenilmesi lazım. Bunun için gereken akım bile 2.2 kW lık VFD tarafından muhtemelen kısa devre kabul edilir.

Ama eğer hazır anma devrinde dönen ve yük bağlı olmayan bir 80 kW motora 2.2 kW VFD bağlarsan, muhtemelen o motoru döndürmeye devam eder.
 
80 kW motora yük bağlı değilse bile, o motorun ağır milinin ataletinin yenilmesi lazım. Bunun için gereken akım bile 2.2 kW lık VFD tarafından muhtemelen kısa devre kabul edilir.

Ama eğer hazır anma devrinde dönen ve yük bağlı olmayan bir 80 kW motora 2.2 kW VFD bağlarsan, muhtemelen o motoru döndürmeye devam eder.
Evet 20 kilo civarıydı sanırım rotoru zaten motor da asenkron değil senkron motor yol vermesi biraz garip araştıracağım bakalım
 
80KW motorun boşta kaç amper çekebileceğini hesap etmezseniz katar bile yapabileceğinizi hayal edebilirsiniz.
 
Mekanik bir sisteme bağlı değilken de kalkış akımı mekanik yüklü bir 3 kw sistemden daha mı fazla olur
Kalkış akımı (motor 0 d/dak' da iken) enerji verildiği ilk anda çekilen akımdır. Asenkron motorun T veya L tipi eşdeğer devresine bakacak olursanız motorun çektiği akımın sadece motorun devir sayısına bağlı olduğunu görürsünüz.

Motor milinin ya da mildeki yükün ataleti motorun çektiği ilk akımı etkilemez. Ancak mildeki yükün ataleti ne kadar büyük olursa motorun nominal devrine ulaşması için gereken süre de o kadar uzun olur.

Kısaca motorun yükü ilk kalkış akımını etkilemez ancak motorun devirlenmesi için geçecek süre değişeceğinden motor daha fazla elektrik enerjisi çeker.
 
Kalkış akımı (motor 0 d/dak' da iken) enerji verildiği ilk anda çekilen akımdır. Asenkron motorun T veya L tipi eşdeğer devresine bakacak olursanız motorun çektiği akımın sadece motorun devir sayısına bağlı olduğunu görürsünüz.

Motor milinin ya da mildeki yükün ataleti motorun çektiği ilk akımı etkilemez. Ancak mildeki yükün ataleti ne kadar büyük olursa motorun nominal devrine ulaşması için gereken süre de o kadar uzun olur.

Kısaca motorun yükü ilk kalkış akımını etkilemez ancak motorun devirlenmesi için geçecek süre değişeceğinden motor daha fazla elektrik enerjisi çeker.
Bu senkron motor için de geçerli mi ?
Pratikte deneme yapmadan elektrik makinaları bilgilerimi tazelemem gerekecek anlaşılan
 
Motor uygulaması hakkında bilgi vermediniz ama genel yaklaşım olarak;

Motor 0,37KW , sürücü 0,75KW sorunsuz kullanabilirsiniz.

+ Bir ihtimal mevcut sürücüde motor aşırı akım koruma parametresi 0,37KW ya göre set edilmiş olabilir.


Bahsettiğiniz gibi şebeke tarafı 1x220VAC ( L N) ve 3x220AC (L1 L2 L3) şeklinde olabilir.
Sürücü destekliyorsa (giriş fazlarının varlığını kontrol etmiyorsa) 1AC şeklinde kullanılmasında bir sakınca yok.

Sürücü kumanda bağlantıları ve nerde kullanıldığı ile ilgili detay verirseniz, daha isabetli yönlendirmeler yapılabilir.

Yine siemens marka sürücümü tercih edeceksiniz yoksa farklı markalarıda araştırıyor musunuz?
220 girişini şu yüzden sordum; alet (sarım makinası, sayıcı değerine göre sürücüyü açıp-kapıyor) uzun zamandır çalışıyormuş, yerini değiştirince (farklı prize takınca) besleme kartındaki trafo (pulse trafosu?) ve çevresindeki elemanlar gitmiş. Nedeni, prizdeki (dolayısıyla sürücü bağlantısındaki) faz-nötr yerlerinin farklı olması olabilir mi diye merak ettim. Yeni sürücü alırken bizim şebekeye uygun modeli alacağım.

Siemens olmak zorunda değil, piyasaya biraz baktım, galiba Delta'nın VFD007EL21W modeli uygun olacak. 0.75kW ile 0.4kW arasında çok fiyat farkı yok, o yüzden 0.75kW seçerim.
 
VFD deyince neden vacuum fluorescent display (VFD) olarak anlıyor olabilirim.?
Kıssaltmalara hep uyuz olmuşumdur.
40 anlama da gelen kıssaltmaları kullanmaya bayılanlara daha fazla gıcık oluyorum yawu.
 
VFD deyince neden vacuum fluorescent display (VFD) olarak anlıyor olabilirim.?
Kıssaltmalara hep uyuz olmuşumdur.
40 anlama da gelen kıssaltmaları kullanmaya bayılanlara daha fazla gıcık oluyorum yawu.
30-35 sene önce bunlardan alıp servo kontrollü kat kat deck teyp yapardım, tuner, preamp, stk lı amfi, ekolayzerden hoparlörlerine ve kutularına kadar alıp deliklerini delip montelerdim kendim 3-4 kat deck teyp yaptığımı bilirim.

maxresdefault.jpg



Şu an satılmıyorlar galiba, elektronikçilerde göremiyorum.
 
30-35 sene önce bunlardan alıp servo kontrollü kat kat deck teyp yapardım, tuner, preamp, stk lı amfi, ekolayzerden hoparlörlerine ve kutularına kadar alıp deliklerini delip montelerdim kendim 3-4 kat deck teyp yaptığımı bilirim.

maxresdefault.jpg



Şu an satılmıyorlar galiba, elektronikçilerde göremiyorum.
Benim kullandıklarım halen aktif. Ve japon firmasının ürünü endüstriyel 5x8 text display. Firma adını şuan hatırlayamadım.
 

Çevrimiçi üyeler

Çevrimiçi üye yok.

Forum istatistikleri

Konular
6,951
Mesajlar
118,748
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top